FANDOM

Bohaterowie nigdy nie umierają!

Łaska (ang. Mercy) – jedna z bohaterek gry Overwatch, która została dodana na oficjalne serwery 24 maja 2016 roku.

Łaska jest bezinteresowną uzdrowicielką i aniołem stróżem na polu bitwy.

Opis szczegółowy Edytuj

Kombinezon bojowy Walkiria umożliwia Łasce pozostawianie w pobliżu sojuszników. Jest niczym najprawdziwszy anioł stróż, który leczy bohaterów, przywraca ich do życia oraz wzmacnia dzięki promieniom emitowanym przez kaduceusz.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Unknow heroes group (5).png

Angela w szeregach Overwatch

Niczym prawdziwy anioł stróż dr Angela Ziegler roztacza troskliwą opiekę nad wszystkimi swoimi pacjentami. Jest niezrównaną lekarką, genialnym naukowcem i zagorzałą orędowniczką pokoju.

Ziegler pięła się szybko po szczeblach lekarskiej kariery i wkrótce została ordynatorem oddziału chirurgicznego w jednym z największych szwajcarskich szpitali. Prowadziła również przełomowe badania w pionierskiej dziedzinie nanotechnologii stosowanej. Jej odkrycia przyczyniły się do radykalnej poprawy leczenia urazów i chorób zagrażających życiu pacjentów. To właśnie jej wiedza i doświadczenie zwróciły uwagę agentów Overwatch.

Ponieważ jej rodzice zginęli na wojnie, Ziegler była zdecydowanie przeciwna militarystycznym zapędom organizacji pokojowej. Ostatecznie uznała jednak, że ​​dzięki Overwatch może działać na znacznie większą skalę. Jako kierownik wydziału medycyny eksperymentalnej w Overwatch Angela starała się wykorzystać swoje doświadczenie do leczenia żołnierzy na linii frontu oraz ofiar sytuacji kryzysowych. W wyniku jej działań powstał kombinezon szybkiego reagowania „Walkiria”, który Ziegler osobiście pilotowała podczas wielu misji z ramienia Overwatch.Pomimo ogromnego wkładu w działalność Overwatch Angela często ścierała się z przełożonymi i nie zawsze było jej po drodze z nadrzędnymi celami organizacji. Po rozwiązaniu Overwatch Ziegler poświęciła się niesieniu pomocy ofiarom wojny.

Obecnie dr Ziegler spędza większość czasu otaczając opieką najbardziej potrzebujących na obszarach objętych konfliktami na całym świecie. Wciąż można jednak liczyć na to, że przywdzieje ponownie rynsztunek Walkirii, gdy w niebezpieczeństwie znajdą się niewinni ludzie.

Biografia Edytuj

InsurekcjaEdytuj

Angela and Winston talk with Jack about Lena.png

Rozmowa na temat kadetki

Kiedy Overwatch przyglądało się zajściom terrorystycznym w Londynie spowodowanym przez Sektor Zero, Angela wraz z Winstonem obserwowali i badali Lenę i Genjiego w sali treningowej. Ich laboratorium odwiedził dowódca Morrison, który chciał poznać postępy ich nowego kadeta – młodej pilotki. Naukowcy opisali, że mimo problemów z czasem, dziewczyna spisuje się niezwykle dobrze i w dodatku jest w stanie pokonać wyszkolonego agenta Blackwatch.

Magia ŚwiątEdytuj

Podczas świąt, Angela przebywała w namiocie medycznym w nieznanej lokacji, gdzie odczytywała list od Genjiego znajdującego się obecnie na drugim końcu świata, w Klasztorze Szambala.

Zdolności Edytuj

Kaduceusz Kaduceusz
Łaska aktywuje promień łączący ją z sojusznikiem. Podtrzymując połączenie, może w miarę potrzeb przywracać mu zdrowie lub zwiększać ilość zadawanych przez niego obrażeń.
LPM.png/PPM.pngRT/LTPS3 R2.png/PS3 L2.png
Blaster Blaster
Łaska wystrzeliwuje salwę ze swojej broni bocznej. Jest to szczególnie przydatne do samoobrony w nieprzewidzianych sytuacjach.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Anioł Stróż Anioł Stróż
Łaska przelatuje w pobliże wybranego sojusznika, zapewniając mu wsparcie w kluczowych momentach.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Zstąpienie Anioła Zstąpienie Anioła
Łaska korzysta z silników sterujących Walkirii, aby wytracić szybkość podczas opadania z dużej wysokości.
Zdolność pasywna z użyciem: SPACJAAKrzyżyk (PS).png
Wskrzeszenie Wskrzeszenie
Łaska roztacza wokół siebie leczniczą moc, przywracając pełną wartość życia pobliskim martwym sojusznikom.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Łaska osiągnięcia grupowe ubezpieczenie zdrowotne.png Grupowe ubezpieczenie zdrowotne Ulecz 200 punktów zdrowia 5 graczom jako Łaska, nie ginąc, w Szybkiej grze/Rywalizacji. Łaska graffiti osiągnięcia piksel.png
Łaska osiągnięcia wszechwskrzeszenie.png Wszechwskrzeszenie Wskrześ 4 graczy naraz jako Łaska w Szybkiej grze/Rywalizacji. Łaska graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Łaska uratowała Genjiego po jego pozornej śmierci z rąk brata Hanzo, kiedy jeszcze Overwatch funkcjonował.
  • Warwick, bohater gry „League of Legends” posiada tekst, który nawiązuje do Łaski czyli, „bohaterowie zawsze umierają”.
  • Jej promień łączący ją z sojusznikiem jest prawdopodobnie wzorowany na promieniu z Medigun'a Medyka z gry „Team Fortress 2”.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black.png 24 stycznia 2017 Opis: Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe umieszczenie skrzydeł Łaski w przypadku jej skórek „Walkiria” i „Sigrún”.
  • Overwatch emblem black.png 15 listopada 2016 Opis: Teraz pasywna regeneracja zdrowia aktywuje się, kiedy Łasce uda się uniknąć obrażeń przez 1 sekundę (poprzednio 3 sekundy); naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie Kaduceusza w prezentacji Łaski „Anioł Stróż”, kiedy gracz korzystał ze skórki „Kobalt”.
  • Overwatch emblem black.png 11 października 2016 Opis: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie kaduceusza Łaski w niektórych prezentacjach w przypadku zastosowania skórek: „Walkiria”, „Sigrún” oraz „Kobalt”.
  • Overwatch emblem black.png 19 lipca 2016 Opis: Zwiększono koszt użycia superzdolności o 30%, a jej aktywacja nie ogranicza już ruchu.
  • Overwatch emblem black.png 14 czerwca 2016 Opis: Superzdolność Łaski nie będzie się ładować, jeżeli sojusznik ze wzmocnieniem strzela w tarczę lub ścianę Mei.
  • Overwatch emblem black.png 6 kwietnia 2016 (beta) Opis: Wzmocnienie obrażeń przez Łaskę będzie teraz zależeć od bazowych obrażeń jednostki.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki