FANDOM

Śmierć kroczy wśród was...

Żniwiarz (ang. Reaper) – jeden z bohaterów gry Overwatch.

Opis szczegółowy Edytuj

Piekielne strzelby, zdolność zmiany w niewrażliwą na obrażenia zjawę, a także moc wkroczenia między cienie sprawiają, że Żniwiarz zalicza się do ścisłego grona najbardziej zabójczych istot na Ziemi.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Od bohatera do mordercy Edytuj

Żniwiarz był dawniej znany jako Gabriel Reyes – jeden z członków programu zwiększania wartości bojowej żołnierzy. Podczas szkolenia poznał on Jacka Morrisona, z którym się zaprzyjaźnili, pomimo wielu różnic. Ich decyzja o wspólnym wstąpieniu do Overwatch miała zmienić losy całego świata. Reyes objął przywództwo nad Overwatch, ale na dłuższą metę to Morrison miał większy wpływ na całą grupę. To on wydobywał na światło dzienne najlepsze cechy otaczających go ludzi i pomógł uformować zgrany oddział bojowy Overwatch z agentów o bardzo różnych, czasem wręcz niekompatybilnych charakterach. ONZ wynagrodziła Morrisona za jego dokonania. Mianowano go pierwszym oficjalnym dowódcą Overwatch, a Reyesa w ogóle nie brano pod uwagę w tym wyborze, co stało się przyczyną konfliktu między przyjaciółmi i ostatecznie okazało się tragiczne w skutkach.

Niektórzy opowiadają niestworzone historie o odzianym w czerń terroryście znanym jedynie jako „Żniwiarz”. Jego tożsamość pozostaje zagadką – podobnie jak motywy, którymi się kieruje. Wiadomo jednak, że gdziekolwiek się pojawi, śmierć postępuje za nim krok w krok. Żniwiarz jest całkowicie nieprzewidywalnym najemnikiem – bezwzględnym i bezlitosnym mordercą odpowiedzialnym za ataki terrorystyczne na całym świecie. Na przestrzeni kilku ostatnich dekad wziął udział w wielu konfliktach zbrojnych, nie pozostając lojalnym wobec żadnej idei ani organizacji.

Szczęśliwcy, którzy zdołali ujść przed nim z życiem, opisywali czarny cień przemykający przez najeżone śmiertelnymi pułapkami pola bitew. Nieliczne zwłoki ofiar, które udało się odzyskać, były jedynie bladymi, pustymi skorupami całkowicie pozbawionymi śladów życia, a ich komórki wykazały oznaki gwałtownego rozkładu. Niewykluczone, że Żniwiarz powstał w rezultacie nieudanego eksperymentu genetycznego, a jego komórki jednocześnie rozpadają się i gwałtownie regenerują.

Z kolei ci, którzy próbują śledzić jego posunięcia, odkryli pewną prawidłowość dotyczącą miejsc i okazji, w których się pojawia. Uważają oni, że Żniwiarz poluje na byłych agentów Overwatch i eliminuje ich w systematyczny, zaplanowany sposób.

Kiedy zło nie wystarcza Edytuj

Po upadku Overwatch Żniwiarz nie próżnował i wraz z agentami Szponu dostali się do Posterunku: Gibraltar, gdzie bezskutecznie próbował wykraść Winstonowi z komputera dane na temat lokalizacji agentów Overwatch. Później wraz Trupią Wdową próbowali ukraść rękawicę Pięściarza z muzeum. Współpracując ze Smugą, Winstonowi udało się zatrzymać duet i wszcząć pościg.

Zdolności Edytuj

Piekielne Strzelby Piekielne Strzelby
Żniwiarz rozrywa przeciwników na strzępy przy pomocy swoich bliźniaczych strzelb.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Postać Upiora Postać Upiora
Żniwiarz na krótką chwilę staje się cieniem. W tej postaci nie odnosi żadnych obrażeń i jest w stanie przenikać przez wrogów, ale nie może korzystać z broni ani zdolności.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Krok w Cień Krok w Cień
Żniwiarz może wybrać miejsce docelowe i zniknąć, by pojawić się w oznaczonym punkcie.
ERBPS3 R1.png
Żniwa Żniwa
Żniwiarz zbiera kule dusz, aby regenerować życie.
Zdolność pasywna!
Wirująca Śmierć Wirująca Śmierć
Żniwiarz błyskawicznie opróżnia magazynki piekielnych strzelb, zadając dotkliwe obrażenia wszystkim pobliskim przeciwnikom.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Żniwiarz osiągnięcia nie marnuj amunicji.png Nie marnuj amunicji Zabij samodzielnie 3 wrogów z jednego magazynka strzelb Żniwiarza w Szybkiej grze/Rywalizacji. Żniwiarz graffiti osiągnięcia piksel.png
Żniwiarz osiągnięcia giń! giń! giń!... i trup!.png Giń! Giń! Giń!... I trup! Zabij 4 wrogów pojedynczym użyciem Wirującej Śmierci Żniwiarza w Szybkiej grze/Rywalizacji. Żniwiarz graffiti osiągnięcia słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Cyfrowe komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Długo po wypuszczeniu wersji beta gry „Overwatch”, tożsamość Żniwiarza nie była ujawniana. Z czasem okazało się jednak, że pod maską terrorysty kryje się Gabriel Reyes, były przyjaciel Jacka Morrisona, znanego obecnie jako Żołnierz-76.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki