FANDOM

Każdy musi odnaleźć swoje powołanie.
Ana – jedna z bohaterek gry Overwatch, która została dodana na oficjalne serwery w aktualizacji 19 lipca 2016 roku.

Ana Amari była kluczową agentką Overwatch, która wyszła z ukrycia po wielu latach życia w odosobnieniu, aby bronić nowego pokolenia i mieć oko na swoją dorosłą już córkę.

Opis szczegółowy Edytuj

Wszechstronny arsenał Any pozwala jej leczyć i wzmacniać sojuszników z daleka, a jej karabin biotyczny, strzałki usypiające i granaty biotyczne neutralizują tych, którzy mogliby zagrozić jej towarzyszom broni. Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Unknow heroes group (5)

Ana w szeregach Overwatch

Jako jedna z członków-założycieli Overwatch Ana wykorzystuje swoje umiejętności i wiedzę, aby bronić swojej ojczyzny i najbliższych.

Gdy kryzys omniczny zaczął pustoszyć Egipt, wyczerpane i cierpiące na braki osobowe narodowe siły bezpieczeństwa musiały polegać na wsparciu grupy elitarnych snajperów. Zaliczała się do nich Ana Amari, powszechnie uznawana za najlepszego strzelca wyborowego na świecie. Jej celność, instynkt i umiejętność szybkiego podejmowania właściwych decyzji uczyniły z niej idealną kandydatkę do grupy uderzeniowej Overwatch, która pomogła zakończyć wojnę.

Ana Killed

Śmiertelne postrzelenie

Po sukcesie swojej pierwszej misji Ana awansowała do rangi kapitana i przez wiele lat służyła jako zastępca dowódcy szturmowego Morrisona. Pomimo zwiększonej liczby obowiązków Ana nie zgodziła się na odsunięcie od działań bojowych i brała udział w misjach nawet po ukończeniu 50. roku życia. Podczas jednej z operacji uwalniania zakładników została raniona przez agentkę Szponu, funkcjonującą pod kryptonimem „Trupia Wdowa”, i uznana za zmarłą. W rzeczywistości Ana przetrwała atak, chociaż została ciężka ranna i straciła prawe oko. Gdy powracała do zdrowia, poczuła wreszcie ciężar życia spędzonego na walce i postanowiła, że pozostanie martwa dla świata. Z upływem czasu jednak jej ojczyźnie zaczęły zagrażać coraz nikczemniejsze siły i zdała sobie sprawę, że nadal pragnie walczyć w obronie najbliższych.

Dzięki uzbrojeniu „pobranemu” z arsenału Overwatch Ana powróciła i walczy o utrzymanie pokoju. Jej wrogiem jest każdy, kto próbuje zagrozić bezpieczeństwu i stabilności w regionie.

Zdolności Edytuj

Karabin Biotyczny

Karabin Biotyczny

Karabin Ana strzela strzałkami, które potrafią przywracać zdrowie jej sojusznikom lub zadawać długotrwałe obrażenia wrogom. Celownik optyczny powala jej obserwować odległe cele i oddawać strzały z ogromną precyzją.

Użycie: LPM/PPM, XB RT/XB LT, PS3 R2/PS3 L2

Strzałka Usypiająca

Strzałka Usypiająca

Ana wystrzeliwuje strzałkę z broni podręcznej i pozbawia przeciwnika przytomności (chociaż każde zadane mu obrażenia spowodują, że się ocknie).

Użycie: LS, XB LB, PS3 L1

Granat Biotyczny

Granat Biotyczny

Ana rzuca ładunek biotyczny, który rani wrogów i leczy sojuszników na niewielkim obszarze działania. Przez krótki czas sojusznicy objęci efektem leczącym szybciej odzyskują zdrowie, a wrogowie dotknięci wybuchem nie mogą być leczeni.

Użycie: E, XB RB, PS3 R1

Nanowzmocnienie

Nanowzmocnienie

Trafienie sojusznika wzmacniającą strzałką zapewnia mu premię do szybkości ruchu, zadawanych obrażeń i redukcji otrzymywanych obrażeń.

Użycie: Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Ana osiągnięcia czas na drzemkę Czas na drzemkę Przerwij superzdolność wroga Strzałką Usypiającą Any w Szybkiej grze/Rywalizacji. Ana osiągnięcia graffiti piksel
Ana osiągnięcia pomocna dłoń Pomocna dłoń Uzyskaj 4 zabicia lub asysty przy jednym użyciu Nanowzmocnienia Any w Szybkiej grze/Rywalizacji. Ana osiągnięcia graffiti słodziak

Biografia Edytuj

Służba w Overwatch Edytuj

Reyes and Amari talk about Overwatch activities

Sprzeczka z Reyesem

Jesse McCree sprawdzał sektor zero w Londynie, gdzie przetrzymywano zakładników takich jak burmistrz i Tekarta Mondatta. Zdając raport Gabrielowi, zaatakowało go kilka robotów, co zmusiło go do rozłączenia się. Całą sytuację za pomocą latających kamer obserwowali Morrison, Reyes i Amari, którzy siedzieli w kwaterze głównej Overwatch w Szwajcarii. Jack i Ana nie rozumieli, co robi Jesse w Londynie w momencie, kiedy Overwatch wciąż nie otrzymała uprawnień do działania, a Blackwatch jest zawieszone. Reyes jednak miał swój plan, aby działać ponad zakazami ze swoim oddziałem – wszystko po to, aby pozbyć się ekstremistów, którzy nie cofną się przed niczym. Właśnie wtedy Morrison odebrał wiadomość, że premier w dalszym ciągu nie pozwala Overwatch działać. Między Gabrielem a Jackiem wywiązała się mała sprzeczka, w której Reyes zaprzeczył, iż jest bohaterem, gdyż to nie mu wybudowano pomnik. Jack podążał do swojego biura, a wraz z nim szła Ana, która uważała, że decyzja czy Overwatch powinno interweniować, powinna paść od nich. Po czym uśmiechnęła się do przyjaciela i odeszła do swojego pokoju[1].

Ana i Jack Morrison prowadzili tajne działania Overwatch ratując naukowców z rąk Szponu. Kiedy żołnierz prowadził zakładników z budynku przez zrujnowane ulice miasta do statku, Ana osłaniała ich z dachu za pomocą snajperki, eliminując kolejnych wrogów, jeśli to było konieczne. Oddając kolejne strzały, opisywała swój nędzny żywot i to dla kogo żyje – kogo musi chronić. Po zlikwidowaniu zauważonego zagrożenia Ana dała sygnał Jackowi, że mogą ruszać dalej, gdyż droga jest czysta. Nagle Bayless i Al-Farouk dostali śmiertelnym strzałem od nieznanego strzelca, co wywołało wśród ratowanych naukowców niemałą panikę. Gdy Ana szukała napastnika, ten zaczął do niej strzelać, przez co kobieta była zmuszona zmienić swoją lokalizację. Kiedy tylko sytuacja się ustabilizowała, Amari poinformowała Morrisona, że słyszała o nowym niezwykłym snajperze Szponu, który jest szybki jak błyskawica. Po odnalezieniu go w dużym różowym wieżowcu kobieta wysłała drony w jego kierunku, doprowadzając do jego zburzenia[2].

Ana shot in the right eye

Postrzelenie w prawe oko

Mimo rozkazów Jacka Ana nie poddała się i próbowała pozbyć się sprawcy, narażając tym samym swoje życie. Przeciwnik strzelił w lokację bohaterki rakietą, jednak ta wyskoczyła wcześniej przez okno, ratując się przed zgnieceniem. To jednak pozwoliło snajperce na zlokalizowanie wroga, strzelając mu tym samym prosto w twarz. Kiedy ponownie zajrzała przez lunetę, zauważyła Amélie Lacroix, która niedawno została porwana, kiedy zamordowano jej męża. Ana zaczęła domyślać się, że to ona musiała zabić Gérarda, a owe rozmyślenia doprowadziły do zawahania bohaterki, w wyniku czego ta oberwała pociskiem w prawe oko[2].

Niekrótko przed upadkiem LumériCo, Sombra ujawniła informacje, że Ana przeżyła postrzał i trafiła do szpitala, gdzie podała się za Janinę Kowalską. Tym samym odcięła się od dawnego życia, zaczynając od nowa i próbując zrozumieć swoje poprzednie błędy[3].

Tajemniczy mściciel Edytuj

Ana see real form Reaper

Ujrzenie prawdziwej postaci Gabriela

Ana działała pod nazwą „Dzierzba” jako egipski szpieg, przez co została oskarżona o szpiegostwo, napaście i kradzieże, stając się tym samym poszukiwaną osobą w tamtejszych rejonach[4]. W pobliżu Świątyni Anubisa Żniwiarz spotkał Jacka, z którym zaczął walczyć. Przestępca nagle pojawił się tuż za plecami byłego przyjaciela i powalił go na ziemię strzałem z Piekielnych Strzelb, a następnie wyśmiewał się z niego – z tego, że zna każdy jego ruch i wiedział, że zabicie go nie będzie łatwe, lecz teraz żołnierz mu to ułatwił. Kiedy miał wykończyć bohatera, zamaskowana postać strzeliła z Karabinu Biotycznego w Żniwiarza skutecznie go raniąc, a następnie strzeliła w Jacka, niwelując jego ból. Morrison wykorzystał tę sytuację i rzucił się na byłego przyjaciela, próbując go powalić na ziemię. Kiedy Gabriel zauważył, skąd padł strzał, udał się w pobliżu tej lokalizacji, gdzie zauważył, że „duchem” sabotującym operacje Szponu był nie kto inny, jak Ana Amari – najlepsza snajperka Overwatcha, która została uznana za zamordowaną. Kobieta chwyciła Reyesa i upadła z nim na ziemię, gdzie wykorzystała okazję, aby ściągnąć mu maskę. Przerażona widokiem nie wiedziała, co ma dalej zrobić. Żniwiarz usprawiedliwiał swój stan czynami Overwatcha, zaznaczając przy tym, że ją zostawili na śmierć, a jego na cierpienie. Zmienił się następnie w niematerialną formę i znikł, unosząc się w górę[5].

Po tym Jack podniósł się z ziemi, sarkastycznie mówiąc, że przez chwilę myślał, iż Ana naprawdę go zabije. Rozmowa szybko przeszła na temat fikcyjnej śmierci kobiety, jak i o śmierci mężczyzny. Amari wyjaśniła, że czuła, iż zawiodła wszystkim i musiała stać się duchem. Właśnie wtedy doszła do wniosku, że nawet jako duch może chronić potrzebujących i w taki sposób po wielu latach od sfałszowanej śmierci kobieta znalazła się tutaj. Ana postanowiła dołączyć do Morrisona i pomóc mu w jego krucjacie, ale tylko ze względu na to, że ten jej potrzebuje[5].

Ana is spend Christmas with Jack

Święta spędzane w ukryciu

Podczas świąt w 2016 roku, Ana wraz z Jackiem ze względu na status poszukiwania i nagrody wyznaczone za ich głowę, zostali zmuszeni się ukrywać w jednym z opuszczonych budynków. Kobieta z nostalgią spoglądała w zniszczone okno, kiedy Morrison wpatrywał się w stare zdjęcie i przypominał sobie stare czasy w Overwatch, kiedy to walczył w imię dobra i sprawiedliwości, nie musząc się przed niczym ukrywać[6].

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest pierwszą dodaną do „Overwatch” bohaterką od czasu wydania gry.
  • Początkowo fani myśleli, że pod pseudonimem Sombry kryje się Ana.
    • Drugi koncept Sombry został przerobiony na Anę, Sombra zaś została zupełnie inną bohaterką.
  • Kiedy Ana trafiła do szpitala z uszkodzoną czaszką, chcąc pozostać w ukryciu, korzystała z imienia Janina Kowalska.
  • Podczas San Diego Comic-Con w 2016 roku, jeden z deweloperów potwierdził, że podczas tworzenia Any, projektanci wzorowali się na innej staruszce, która posługiwała się snajperką. Mowa oczywiście o muzułmance z filmu „Mad Max: Na drodze gniewu”, która podobnie jak Amari miała przysłoniętą głowę chustami.
  • Ana w grze „Heroes of the Storm” wyśmiewa fanów, że wciąż tak niewiele wiedzą na temat Overwatch.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 23 maja 2017 Opis: Naprawiono błąd uniemożliwiający działanie modyfikatora czasu odnowienia Strzałki Usypiającej Any; naprawiono błąd, który nie pozwalał superzdolności Pierwotnego Szału na odnowienie zdrowia Winstona po trafieniu przez Granat Biotyczny Any; można teraz wyłączyć kompensację odrzutu celownika.
  • Overwatch emblem black 24 stycznia 2017 Opis: Naprawiono błąd graficzny dotyczący pozy zwycięstwa Any „Toast”, który powodował, że jej kubek wydawał się rozmywać po prawej stronie ekranu.
  • Overwatch emblem black 15 listopada 2016 Opis: Naprawiono błąd, który nie pozwalał na wyświetlanie statystyk leczenia u Any na stronie profilu kariery.
  • Overwatch emblem black 1 września 2016 Opis: Kiedy Ana strzela do barier, osłon oraz pancerzy, są już odtwarzane prawidłowe efekty dźwiękowe; naprawiono błąd w ustawieniach gier dowolnych, który nie pozwalał, aby modyfikator czasu odnowienia wpływał na zdolności Any.
  • Overwatch emblem black 2 sierpnia 2016 Opis:  Naprawiono błąd, który wpływał negatywnie na większość statystyk kariery Any z kategorii „najwięcej w meczu”.
  • Overwatch emblem black 21 lipca 2016 Opis: Prawidłowy dźwięk trafienia w barierę przez Anę będzie teraz odgrywany po trafieniu w cel.
  • Overwatch emblem black 19 lipca 2016 Opis: Ana została dodana do gry.

Przypisy Edytuj

  1. Cyfrowy komiks „Insurekcja”, wydany 5 kwietnia 2017 roku.
  2. 2,0 2,1 Cyfrowy komiks „Dziedzictwo”, wydany 14 lipca 2016 roku.
  3. Jedna ze wskazówek Sombry, ukazanych w ARG.
  4. Informacje ukazane przy skórce „Dzierzba”.
  5. 5,0 5,1 Cyfrowy komiks „Weterani”, wydany 21 lipca 2016 roku.
  6. Cyfrowy komiks „Magia Świąt”, wydany 20 grudnia 2016 roku.

Zobacz też Edytuj