FANDOM

Bastion wake up

Model „Bastiona”

Automatony oblężnicze Laboratorium TSS, modele E54 „Bastion”, nazywane również Bastionami (ang. SST Laboratories E54 Siege Atomaton) – seria omników bojowych o potężnej mocy i zmiennej konfiguracji.

Tło fabularne Edytuj

Bastiony zostały stworzone i zaprojektowane przez SST Laboratories z pomocą Torbjörna Lindholma i początkowo miały służyć do misji pokojowych. Inżynier sprzeciwiał się jednak za wyposażaniem bastionów jak i innych robotów w sztuczną inteligencję. Obawiał się, że mogą się one kiedyś zwrócić się przeciwko swoim ludzkim twórcom[1].

Omniki typu „Bastion” zostały wyposażone w trzy tryby konfiguracji: zwiadowcy, wartownika i używanego tylko w niektórych sytuacjach czołgu. W pierwszym z nich zachowują one pełną mobilność i do ataku używają pistoletu maszynowego, w drugim zaś zamieniają się w nieruchome, lecz potężne działo maszynowe, a w trzecim przekształcają się w mini-czołg o ogromnej mocy. Bastion niezależnie od trybu może naprawiać siebie lub innego Bastiona. W czasie kryzysu omnicznego, przypuszczenia Torbjörn ziściły się i roboty zostały zmuszone do walki przeciwko swym ludzkim twórcom, stanowiąc trzon zbuntowanej armii omników. Po zakończeniu konfliktu niemal wszystkie modele z linii „Bastion” zostały zniszczone lub rozmontowane. Po dziś dzień jednoznacznie kojarzą się z potwornościami, które miały miejsce w czasie wojny[1].

Po kryzysie omnicznym, pewien model przebudził się w czarnym lesie w pobliżu Eichenwalde, gdzie zaczął się interesować przyrodą i światem. Podczas swojej podróży dotarł drogą morską do Szwecji, gdzie wywołał panikę wśród tutejszych mieszkańców oraz spotkał Torbjörna[2].

Przedstawiciele Edytuj

Bastion Ikona

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Tło fabularne Bastiona.
  2. Biografia Bastiona.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki