FANDOM

Bastion – jeden z bohaterów gry Overwatch, który została dodany na oficjalne serwery w

Bastion jest ciekawym świata robotem bojowym, o potężnej mocy i zmiennej konfiguracji.

Opis szczegółowy Edytuj

Protokoły Samonaprawy i zdolność transformacji z mobilnej konfiguracji zwiadowczej do stacjonarnej konfiguracji wartownika lub śmiercionośnego czołgu sprawiają, że prawdopodobieństwo zwycięstwa Bastiona jest niezwykle wysokie.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Bastion wake up.png

Przebudzenie Bastiona

Bastion walczył niegdyś w mającym katastrofalne skutki kryzysie omnicznym, a dziś przemierza świat, zafascynowany cudami natury. Obdarzony nadzwyczajną ciekawością, bywa jednak czasem nieufny wobec ludzi, którzy wciąż odczuwają strach przed robotami.

Jednostki robotów z linii „Bastion” zostały stworzone z myślą o misjach pokojowych i posiadają unikalną zdolność do szybkiej rekonfiguracji w tryb działa szturmowego. W czasie kryzysu omnicznego roboty te zostały jednak zmuszone do walki przeciwko swym ludzkim twórcom i stanowiły trzon zbuntowanej armii omników. Po zakończeniu konfliktu niemal wszystkie modele z linii „Bastion” zostały zniszczone lub rozmontowane. Po dziś dzień jednoznacznie kojarzą się z potwornościami, które miały miejsce w czasie wojny.

Bastion meets the world.png

Poznawanie świata

Ta niezwykła jednostka typu Bastion, poważnie uszkodzona w czasie jednej z ostatnich bitew kryzysu omnicznego, leżała zapomniana przez ponad dekadę. Robota porzucono pod gołym niebem, gdzie powoli rdzewiał i ulegał rozpadowi. W końcu zarośnięty pnączami i korzeniami roślin robot stał się domem dla drobnej zwierzyny. Pozostawał w bezruchu, pozornie obojętny na upływ czasu. Aż do pewnego pamiętnego dnia, kiedy to niespodziewanie się reaktywował. Niemal całkowicie utracił oprogramowanie bojowe, zwrócił się więc ku przyrodzie. Wyruszył w niesamowitą podróż, aby odkrywać świat i odnaleźć swoje miejsce na zrujnowanej wojną planecie.

Choć Bastion sprawia wrażenie pokojowo nastawionego, a nawet nieszkodliwego, to jego podstawowe oprogramowanie bojowe zaczyna działać, gdy jednostka wykryje niebezpieczeństwo. Wykorzystuje wówczas cały swój imponujący arsenał, aby wyeliminować wszelkie zagrożenie. Doprowadziło to do kilku zbrojnych konfrontacji z nielicznymi ludźmi, na których natrafił robot. W rezultacie stara się on unikać zaludnionych obszarów na rzecz dzikich, niezbadanych regionów świata.

Biografia Edytuj

Duch w maszynieEdytuj

Torbjörn provokes Bastion.jpg

Prowokacja Bastiona do ataku

Po przebudzeniu, Bastion wraz z Ganimedesem zaczął zwiedzać świat, dochodząc do północnej części Szwecji, gdzie przestraszył kilku ludzi. Nie wiedział, że tym samym wywołał obławę na jego osobę. Jednym z łowców stał się niejaki Torbjörn, który uważał, że zna te maszyny na wylot. Postanowił więc zacząć działać, nie zważając na opinię innych.

Jakiś czas później Torbjörn rozstawił w lesie wieżyczkę i zastawił pułapkę, kiedy to zatroskany uzbrojony mężczyzna chciał również pomóc w pozbyciu się maszyny. Kiedy w końcu Bastion zaczął zbliżać się do zastawionej przynęty, ptak dezaktywował ją. Wściekły mieszkaniec uznał, że maszyna może się adaptować i ruszył po resztę wojska. Torbjörn jednak nie mógł zrozumieć, dlaczego robot uciekł i nie walczył – dostrzegał w nim jakąś różnicę, ale nie mógł zrozumieć, dlaczego tak jest. Zastawił kolejną pułapkę i próbował namówić Bastiona do zaatakowania go, lecz ten tego nie zrobił, kiedy nagle z kilkoma uzbrojonymi żołnierzami wrócił zatroskany obywatel, który zaczął ostrzeliwać teren.

Bastion allies with Torbjörn.png

Zawracie sojuszu z inżynierem

Gdy wojskowi chcieli aresztować Torbjörna, te użył na nich swojej pułapki, uznając, że Bastion może się zmienić. Kiedy tylko odnalazł go ponownie, na wstępie zaznaczył, że nie zrobi mu krzywdy. Obiecał pomóc, jeśli maszyna będzie się z nim trzymała i będzie się go słuchała, gdyż w innym przypadku może zwyczajnie zginąć.

Zdolności Edytuj

Konfiguracja: Zwiadowca Konfiguracja: Zwiadowca
W trybie zwiadowcy Bastion zachowuje pełną mobilność i jest wyposażony w pistolet maszynowy wystrzeliwujący serie pocisków średniego zasięgu.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Konfiguracja: Wartownik Konfiguracja: Wartownik
W trybie wartownika Bastion zmienia się w nieruchomą fortecę. Jest wyposażony w karabin gatlinga. Tę zabójczą broń można stosować na krótki i średni dystans, siejąc pociskami po kolejnych wrogach i zadając dotkliwe obrażenia wielu celom.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Rekonfiguracja Rekonfiguracja
Bastion przechodzi swobodnie między oboma podstawowymi trybami bojowymi, dostosowując się do warunków panujących na polu walki.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Samonaprawa Samonaprawa
Bastion regeneruje się, jednak podczas naprawy nie może korzystać z broni.
PPM.pngLTPS3 L2.png
Opancerzony Opancerzony
Bastion otrzymuje mniejsze obrażenia w Konfiguracji: Zwiadowca oraz Konfiguracji: Czołg.
Zdolność pasywna!
Konfiguracja: Czołg Konfiguracja: Czołg
W trybie czołgu Bastion porusza się za pomocą gąsienic i używa działa dalekiego zasięgu, którego pociski mają duże pole rażenia. Bastion może pozostawać w trybie czołgu tylko przez ograniczony czas.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Bastion osiągnięcia potrójnie zabójczy.png Potrójnie Zabójczy Zabij Bastionem 2 wrogów w każdej z konfiguracji, nie ginąc, w Szybkiej grze/Rywalizacji. Bastion osiągnięcia graffiti piksel.png
Bastion osiągnięcia szarża.png Szarża Zabij 4 wrogów pojedynczym użyciem Konfiguracji: Czołg Bastiona w Szybkiej grze/Rywalizacji. Bastion osiągnięcie graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalną superzdolnością Bastiona był „Remote Mine”, który pozwalał poruszać się robotowi jak mały samochód, a także mógł wkopywać się w ziemię i przemieszczać się wewnątrz jej. Umiejętność ta została jednak zamieniona na „Konfigurację: Czołg”, ponieważ poprzednia zdolność nie oddawała poprawnie charakteru postaci.
  • Historia Bastiona ukazana w filmiku „Ostatni Bastion” odzwierciedla historię robota z filmu „Stalowy gigant”. Niektóre cechy robota również odnoszą się do bohatera z filmu, a Ganimedes Hogartha Hughe'a – przyjaciela, mentora i przewodnika robota.
    • Bastion posiada również graffiti „Olbrzym”, które odnosi się do plakatu filmowego.
    • Emotka „Siadaj” Bastiona odnosi się do sposobu siadania Stalowego Giganta.
  • Gra odnosi się do Bastiona bezpłciowo, a sam Michael Chu potwierdził, że robot nie posiada płci. Jakiś czas później, podczas omawiania dokonanych zmian w postaci, Geoff Goodman zwrócił się do bohatera jako mężczyzna, podobnie jak jakiś czas później Ben Dai.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black.png 28 lutego 2017 Opis: Dodano nową zdolność pasywną – Opancerzony.
  • Overwatch emblem black.png 2 sierpnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który powodował, że skórki z Edycji Origins nie zaliczały się do postępów w odblokowywaniu osiągnięcia „komplet”.
  • Overwatch emblem black.png 19 lipca 2016 Opis: Zwiększono koszt użycia superzdolności o 10%.
  • Overwatch emblem black.png 9 lutego 2016 (beta) Opis: Zwiększono podstawową wartość zdrowia o 50 punktów pancerza.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki