FANDOM

Blizzard Entertainment – amerykańska firma produkująca gry komputerowe, która jest głównym deweloperem i wydawcą gry „Overwatch”.

Historia Edytuj

W lutym 1991 roku została założona amerykańska firma produkująca gry komputerowe, pod nazwą Silicon & Synapse przez Michaela Morhaime, Allena Adham i Franka Pearce. W grudniu 1993 roku nazwa ta została zmieniona na Chaos Studios, natomiast rok później w maju przejęto nazwę Blizzard Enternainment.

Początkowo firma zajmowała się tworzeniem portów gier innych wydawców takich jak „J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings Vol. I” i „Battle Chess II: Chinese Chess”, dopiero w 1993 r. wyprodukowała własne gry: „Rock N' Roll Racing” i „The Lost Vikings”. W 1996 r. Blizzard wykupił firmę Condor Games, która już jako Blizzard North opracowała gry fabularne „Diablo”, „Diablo II” i dodatek „Diablo II: Lord of Destruction”. Wraz z serią w styczniu 1997 r. ruszył internetowy serwis Blizzard o nazwie Battle.net, umożliwiający granie w sieci.

W 2002 r. Blizzard odkupił od Interplay Entertainment prawa do trzech swoich wcześniejszych tytułów spod szyldu Silicon & Synapse, inwestując w platformę Game Boy Advance. W 2004 r. firma uruchomiła europejskie biura w paryskich dzielnicach Vélizy i Yvelines. 23 listopada 2004 r. Blizzard podał do publicznej wiadomości tytuł „World of Warcraft”, dzieło z gatunku MMORPG, a 16 maja 2005 r. połączył się ze Swingin' Ape Studios, wydawcą gier konsolowych, który pracował nad „StarCraft: Ghost”. Na początku grudnia 2007 r. ogłoszono fuzję koncernu Vivendi Games, którego częścią jest Blizzard Entertainment, z Activision, w wyniku której powstał Activision Blizzard.

Najbardziej rozpoznawalnymi tytułami Blizzard Entertainment są gry z serii: „World of Warcraft”, „Diablo”, „StarCraft”, „Hearthstone: Heroes of Warcraft” i „Overwatch”.

Ciekawostki Edytuj

  • Każda gra od 1998 roku działa się w jednym uniwersum, jednak Blizzard Entertainment na potrzeby urozmaicenia gry „Overwatch”, stworzył nowy świat.
  • W 1994 r. nazwa Silicon & Synapse została zmieniona na Chaos Studio, a gdy okazało się, że nazwa ta jest używana przez inne studio, ostatecznie firmę nazwano Blizzard Entertainment.

Zobacz też Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Blizzard Entertainment

  • Współpraca Blizzard Entertainment z Dark Horse

    3 wiadomości
    • To jest to, na co czekam od pierwszej zapowiedzi. Niby tyle wiemy o początku, ale jak się teraz okazuje - nic nie wiemy. W ogóle, ten plakat...
    • Chcę się bardzo dowiedzieć kim jest ta pani z fioletowymi/szarymi włosami. Mam nadzieję, że zrobią z niej bohatera czy cuś :3

Więcej z Fandomu

Losowa wiki