FANDOM

Gram, żeby wygrać!

D.Va – jedna z bohaterek gry Overwatch, która została dodana na oficjalne serwery w aktualizacji 9 listopada 2015 roku.

Hana Song jest znaną osobistością świata zawodowego e-sportu, która została pilotem wojskowego mecha.

Opis szczegółowy Edytuj

Mech D.Vy to zwinna i potężna maszyna. Podczas walki na krótki dystans jego bliźniacze działka fuzyjne zasypują wrogów gradem pocisków. D.Va może również wykorzystać dopalacze mecha, by przelecieć nad przeciwnikami oraz przeszkodami, jak również zestrzelić pociski przy pomocy matrycy obronnej.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

D.Va to była zawodowa graczka, która korzysta obecnie ze swych zdolności, broniąc ojczyzny za sterami najnowocześniejszego mecha.

Dwadzieścia lat temu Koreę Południową zaatakowało gigantyczne omnickie monstrum, które wynurzyło się z głębin Morza Wschodniochińskiego. Potężna, krocząca machina spowodowała olbrzymie zniszczenia w nadbrzeżnych miastach, zanim udało się ją zepchnąć z powrotem do morza. W reakcji na ten atak rząd Korei Południowej utworzył oddział zmechanizowanych dronów opancerzonych, zwany MEKA. Jego zadaniem miała być ochrona miast przed kolejnymi starciami z siłami omników.

Obawy rządu okazały się niebezpodstawne, a wśród powtarzających się ataków zaczęła wyłaniać się pewna prawidłowość. Co kilka lat z morza wyłaniało się monstrum i atakowało Koreę Południową oraz sąsiednie kraje. Omniki wyciągały naukę z każdego starcia, często zmieniały kształt i używały w kolejnych atakach nowych broni i możliwości. Każdy incydent kończył się bez ostatecznego rozstrzygnięcia. Udawało się pokonać monstrum, ale nikt nie umiał go zniszczyć.

Omniki przystosowywały się coraz bardziej i w końcu zdołały zakłócić częstotliwości, które umożliwiały sterowanie dronami, zmuszając wojsko do umieszczenia pilotów w mechach. W desperackim poszukiwaniu odpowiednich kandydatów rząd zwrócił się do społeczności zawodowych graczy, którzy posiadali odpowiedni refleks i instynktowne zachowania, umożliwiające obsługę zaawansowanych systemów bojowych mechów. Do służby powołano największe gwiazdy e-sportu, w tym także mistrzynię świata Hanę Song, znaną też jako „D.Va”. Znana ze swoich zdolności D.Va była groźną zawodniczką, za wszelką cenę dążącą do zwycięstwa. Sławę zdobyła dzięki bezlitosnym zagrywkom przeciw swoim wrogom.

D.Va postrzega każdą nową misję jako grę, więc rusza do walki bez strachu razem z pozostałymi członkami swojego oddziału MEKA, zawsze gotowa stanąć w obronie swoich rodaków. Niedawno zaczęła organizować dla fanów transmisje na żywo ze swoich walk, a rosnąca popularność sprawiła, że D.Va stała się bożyszczem tłumów na całym świecie.

Zdolności Edytuj

Działka Fuzyjne Działka Fuzyjne
D.Va posiada mecha wyposażonego w podwójne działka obrotowe krótkiego zasięgu. Umożliwiają one ciągły ostrzał o dużej sile ognia, bez konieczności przeładowywania, ale ich używanie sprawia, że D.Va porusza się wolniej.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Dopalacze Dopalacze
D.Va wybija się swoim mechem w powietrze i leci z siłą rozpędu. Może skręcać, zmieniać kierunek lotu lub przebijać się beczką przez szeregi wrogów, odrzucając ich do tyłu.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Matryca Obronna Matryca Obronna
D.Va może aktywować swój frontowy układ celowniczy, aby zestrzeliwać nadlatujące pociski.
PPM.pngLTPS3 L2.png
Katapulta! Katapulta!
Kiedy mech ulegnie zniszczeniu, D.Va katapultuje się z niego.
Zdolność pasywna!
Samozniszczenie Samozniszczenie
D.Va katapultuje się ze swojego mecha i włącza tryb autodestrukcji reaktora, którego wybuch zadaje ogromne obrażenia pobliskim przeciwnikom.
QYTrójkąt (PS).png

Pistolet Świetlny Pistolet Świetlny
Kiedy D.Va nie pilotuje swojego mecha, może walczyć na średni dystans, używając automatycznego blastera.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Wezwanie Mecha Wezwanie Mecha
Jeśli pancerny kombinezon bojowy zostanie zniszczony, D.Va może przywołać nowego mecha i wrócić do walki.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
D.Va osiągnięcia cel zestrzelony.png Cel zestrzelony Powstrzymaj 1500 punktów obrażeń jedną Matrycą Obronną D.Vy w Szybkiej grze/Rywalizacji. D.Va osiągnięcie graffiti piksel.png
D.Va osiągnięcia koniec gry.png Koniec gry Zabij 4 wrogów jednym Samozniszczeniem D.Vy w Szybkiej grze/Rywalizacji. D.Va osiągnięcie graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy D.Va używa swojej zdolności, na interfejsie pokazuje się duży czerwony napis „비상탈출”, który oznacza „awaryjną ucieczkę”.
  • Była pierwszą postacią w grze posiadającą dwie superzdolności – drugą jest Symmetra.
  • D.Va posiada swój oficjalny profil na stronie World Championship Series dotyczącej gry „StarCraft II” wyprodukowanej przez Blizzard Entertainment. Ze strony można dowiedzieć się wiele o karierze dziewczyny, a także ulubionej rasie z produkcji.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black.png 24 stycznia 2017 Opis: Zwiększono zdrowie z 200 do 400 pkt; zmniejszono pancerz z 400 do 200 pkt.
  • Overwatch emblem black.png 13 grudnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który powodował, że tabliczka z imieniem nad mechem D.Vy nie znikała po jego zniszczeniu, a zamiast imienia gracza pojawiał się na niej napis „0”.
  • Overwatch emblem black.png 15 listopada 2016 Opis: Zwiększono zdrowie mecha do 200 (poprzednio 100). Wartość pancerza dalej wynosi 400; zwiększono szybkość ruchu podczas ostrzału o 25%.
  • Overwatch emblem black.png 19 października 2016 Opis: Naprawiono błąd z naliczaniem uzdrowienia przez mecha D.Vy.
  • Overwatch emblem black.png 1 września 2016 Opis: Dopalacze D.Vy nie będą już automatycznie przerywane po ich aktywacji w czasie używania ataku podstawowego; tan naładowania superzdolności D.Vy nie będzie już spadał do 0%, jeśli D.Va zginie od upadku podczas pilotowania mecha.
  • Overwatch emblem black.png 2 sierpnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zdobycie osiągnięcia „przejście zamknięte” przez D.Vę, kiedy pilotowała swojego mecha.
  • Overwatch emblem black.png 19 lipca 2016 Opis: Naprawiono błąd, który powodował, że D.Va czasem ignorowała kolizje graczy podczas przyzywania mecha.
  • Overwatch emblem black.png 18 lutego 2016 (beta) Opis: Mech D.Vy już się nie porusza i nie blokuje celu po przywołaniu.
  • Overwatch emblem black.png 17 listopada 2015 (beta) Opis: Naprawiono błąd, który mógł powodować, że powtórka z najlepszą akcją gry w wykonaniu D.Vy przedstawiała nieprawidłowy moment meczu.
  • Overwatch emblem black.png 9 listopada 2015 (beta) Opis: D.Va została dodana do gry.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki