FANDOM

Będę bronić niewinnych!

Fara (ang. Pharah) – jedna z bohaterek gry Overwatch.

Fara jest oficerem ochrony, który przemierza niebo w swoim kombinezonie bojowym Raptora.

Opis szczegółowy Edytuj

Fara może szybować w przestworzach, pilotując swój kombinezon bojowy wyposażony w wyrzutnię rakiet zdolną wystrzeliwać zarówno pociski odrzucające, jak i wybuchowe o dużej sile rażenia. Jest niezwykle niebezpieczną przeciwniczką dla wszystkich, którzy staną na jej drodze.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Unknow heroes group (5).png

Fara z agentami Overwatch

Fareeha Amari ma poczucie obowiązku we krwi. Pochodzi z rodziny o długiej i bogatej tradycji wojskowej, a jej największym pragnieniem jest oddana służba w imię honoru i sprawiedliwości.

Jako dziecko Fareeha marzyła o tym, aby pójść w ślady swojej matki i dołączyć do międzynarodowej organizacji pokojowej Overwatch. Zaciągnęła się do armii egipskiej, a upór, wytrwałość i zdolności taktyczne sprawiły, że szybko wspięła się po szczeblach kariery wojskowej. Jako odważny dowódca zaskarbiła sobie lojalność podwładnych. Wieloletnia, przykładna służba sprawiła, że Fareeha miała realne szanse na wstąpienie w szeregi Overwatch, lecz zanim mogła tego dokonać, organizację rozwiązano.

PharahAnnaFight.jpg

Szkolenie z matką

Fareeha ukończyła służbę wojskową z wyróżnieniem za wybitne zasługi. Następnie otrzymała propozycję pracy w Helix Security International, prywatnej firmie ochroniarskiej zajmującej się nadzorem ośrodka badawczego nad sztuczną inteligencją pod płaskowyżem w Gizie. Ten tajny obiekt był uznawany za kluczowy dla zapewnienia bezpieczeństwa nie tylko w regionie, ale również na całym świecie. Fareeha chętnie podjęła się nowego zadania i została przeszkolona w pilotowaniu Raptora VI generacji – eksperymentalnego kombinezonu bojowego zaprojektowanego z myślą o dużej mobilności i olbrzymiej sile rażenia.

Obecnie działa pod kryptonimem „Fara” i strzeże ośrodka badań nad SI. Choć smuci ją myśl o nieistniejącej już Overwatch, wciąż marzy o walce w imię szczytnych ideałów i uczynieniu świata lepszym.

Biografia Edytuj

MisjaEdytuj

Pharah and agents Helix fight together.png

Ochrona Gizy Plateau

Kilka lat po przejęciu jednej z placówek w Giza Plateau, Helix Security International musiał wysłać tam zespół ludzi, którzy mieli pozbyć się SI Anubisa – sztucznej inteligencji nazywanej boskim programem, który został odizolowany po kryzysie omnicznym, jednak mimo wszystko się uwolnił. Po drodze zespół pod przywództwem Fareehi Amari napotkał rannego mężczyznę, który zdradził, że roboty wartownicze uznały, iż ludzie zagrażają SI Anubisowi i otworzyli w ich kierunku ogień. Dzięki temu drużyna dowiedziała się, że boski program posiada zdolność kontrolowania innych omników. Mahmud chciał ustabilizować stan mężczyzny, jednakże kapitan Amari nie pozwoliła na to, zaznaczając, że muszą szybko pozbyć się zagrożenia. To nie do końca spodobało się Khalilwowi, jednak postanowił wciąż podążać za kapitan, po drodze przypominając jej o starym powiedzeniu: „kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat”. Rozmowę przerwał głos Okoro, który słusznie zauważył, że SI Anubis przejmuję kontrolę nad jego ciałem, jako że ten był omnikiem. Nagle jego głowa wybuchła a za ścian wyszło wielu przeciwników, którzy urządzili na drużynę zasadzkę. W czasie wymiany ognia, kapitan Khalil został ranny i kiedy podeszła do niego Fareeha, zmarł. Drużyna, widząc, co się stało, chciała się wycofać, jednak dziewczyna na to nie pozwoliła. Próbowała zmotywować swoich ludzi, a także obiecała, że jeśli pokonają SI Anubisa, postawi wszystkim kolację.

Po dostaniu się do odpowiedniego budynku drużynę zaatakowały roboty pod kontrolą SI Anubisa. W ogniu walki Fareeha mogła oddać czysty strzał i zniszczyć wroga, jednak zauważyła, że Tariq potrzebuje pomocy. Tym razem nie zamierzała poświęcić swojego człowieka dla dobra misji i go uratowała, co niezwykle zdziwiło młodzieńca. Podczas niezręcznej rozmowy żołnierz zdradził, że pracował nad SI Anubisem i wie, jak go powstrzymać – za pomocą sprężenia zwrotnego wywołanemu w jednym z jego „pionków”. Fareeha osłaniała mężczyznę tak długo, jak mogła, a kiedy wrogowie padli na ziemię, kapitan wygrzebała zza gruzów Tariq, a po chwili odnalazła również Saleha. Po wyjściu z budynku oddział sanitarny zaopiekował się rannym żołnierzem, który zdradził, że po stracie swojego kapitana będzie gotowy pójść wszędzie za kapitan Amari.

Magia ŚwiątEdytuj

Podczas świąt, Fareeha spędza czas w restauracji z mężczyzną, ciesząc się swoją obecnością.

Zdolności Edytuj

Wyrzutnia Rakiet Wyrzutnia Rakiet
Fara wystrzeliwuje ze swojej głównej broni rakiety o rozległym polu rażenia, które zadają dotkliwe obrażenia.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Skok Odrzutowy Skok Odrzutowy
Dzięki silnikom odrzutowym jej kombinezonu Fara może błyskawicznie unieść się wysoko w powietrze.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Przytłaczający Strzał Przytłaczający Strzał
Fara używa wyrzutni w nadgarstku kombinezonu. Pocisk rakietowy odrzuca trafionych przeciwników.
ERBPS3 R1.png
Zawiśnięcie Zawiśnięcie
Dzięki Raptorowi VI generacji, Fara może zawisnąć w powietrzu na krótki czas.
Zdolność pasywna z użyciem: SPACJA/PPM.pngA/LTKrzyżyk (PS).png/PS3 L2.png
Salwa Salwa
Fara steruje ciągłą salwą minirakiet, którą może niszczyć grupy przeciwników.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Fara osiągnięcia opuścić teren!.png Opuścić teren! Odrzuć wroga Przytłaczającym Strzałem Fary tak, aby zginął, w Szybkiej grze/Rywalizacji. Fara osiągnięcie graffiti piksel.png
Fara osiągnięcia śmierć z powietrza.png Śmierć z powietrza Podczas lotu zabij Farą 4 wrogów nie dotykając ziemi, w Szybkiej grze/Rywalizacji. Fara osiągnięcie graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdziwe imię Fary – Fareeha jest odmianą wyrazu „Fara” – jej kryptonimu i oznacza w języku arabskim szczęście bądź radość.
  • W komiksie „Misja” okazało się, że Fara zrobiła sobie tatuaż na cześć swojej matki. Nazywa się on „Udjat” i przedstawia Oko Horusa.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black.png 2 sierpnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który powodował, że skórki z Edycji Origins nie zaliczały się do postępów w odblokowywaniu osiągnięcia „komplet”.
  • Overwatch emblem black.png 19 kwietnia 2016 (beta) Opis: Naprawiono błąd, który sprawiał, że strzelając w barierę, uznawano oddane strzały jako nietrafione.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki