FANDOM

Film wprowadzający” (ang. Cinematic Trailer) – pierwszy krótkometrażowy film animowany, stworzony przez Blizzard Entertainment. Jego premiera miała miejsce 7 listopada 2014 roku.

Opis Edytuj

W obliczu globalnego konfliktu powołano do życia międzynarodową grupę do zadań specjalnych. Bohaterowie połączyli siły, aby przywrócić pokój w rozdartym wojną świecie. Organizacja ta, znana jako Overwatch, zakończyła kryzys i pomogła w utrzymaniu długotrwałego pokoju. Nastała epoka eksploracji, innowacji oraz odkryć. Po wielu latach wpływy Overwatch znacznie osłabły, a sama organizacja została w końcu rozwiązana. Lecz teraz, po jej likwidacji, znów narasta groźba konfliktu. Czas Overwatch przeminął... ale świat wciąż potrzebuje bohaterów.

Streszczenie Edytuj

Film rozpoczyna się krótką opowieścią o Overwatch oraz o jej dokonaniach. W tym czasie, w muzeum poświęconemu organizacji Overwatch, dwóch chłopców - Timmy i Brian, ogląda eksponaty. Młodszy z nich ciągle opowiada o ulubionych bohaterach, a starszy ignoruje opowieści brata i niechętnie przechadza się po muzeum. Timmy nie przejmując się bratem, kontynuuje zabawę, kiedy z góry przez szybę wpadają Winston i Trupia Wdowa, a po krótkiej chwili pojawili się również Żniwiarz i Smuga. Między bohaterami a przestępcami nawiązała się walka. Celem agentów Szponu była rękawica Pięściarza, a byli agenci Overwatch próbowali ich powstrzymać. Brian i Timmy również pomogli herosom, co ostatecznie zmusiło agentów Szponu do ucieczki. Winston ruszył za nimi, a Smuga przed przystąpieniem do pościgu powiedziała młodzieńcom, że przydaliby się im nowi bohaterowie.

Transkrypt Edytuj

Transkrypt filmu animowanego

[Ukazanie zdjęcia sił rosyjskich walczących przeciwko Omnikom, w pobliżu Moskwy.]

Głos w tle: Konflikt.

[Przejście na zdjęcie bombardowanego przez myśliwce Rio de Janeiro, a następnie przejście na australijskie okręty strzelające w ogromnego Omnika, nad Zatoką Jacksona.]

Głos w tle: Kiedy świat balansuje na krawędzi anarchii...

[Przejście na zdjęcie grupy punków walczących z policją, przed Wieżą Eiffla.]

Głos w tle: Pojawia się nowa nadzieja.

[Przejście na zdjęcie żołnierzy Overwatch niosących flagę, z Gabrielem Reyesem na przedzie.]

Głos w tle: Elitarna, międzynarodowa grupa specjalna,...

[Przejście na zdjęcie agentów Overwatch walczących z przeciwnikami znajdującymi się poza ekranem. Genji stoi na przedzie, trzymając swój Smoczy Miecz. Fara, która znajduje się w tyle, aktywuje Salwę.]

Głos w tle: ...której celem jest zakończenie wojny...

[Przejście na zdjęcie Jacka Morrisona wyprowadzającego chłopczyka ze zniszczonego miasta.]

Głos w tle: ...i przywrócenie wolności wszystkim narodom.

[Przejście na zdjęcie kilku bohaterów, w tym Smugę, Winstona, Łaskę, Torbjörna, Reinhardta, McCree, Genjiego, Zenyatty, Bastiona i Lúcio. Kilkoro nieznanych postaci również znajduje się na zdjęciu.]

Głos w tle: Overwatch. Żołnierze, naukowcy, awanturnicy, odmieńcy.

[Przejście na kolejne zdjęcie agentów Overwatch, walczących z przeciwnikami zza ekranu. Na zdjęciu można zauważyć Smugę, Winstona, Łaskę i Reinhardta.]

Głos w tle: Strażnicy, którzy przez lata bronili globalnego pokoju.

[Przejście na zdjęcie Winstona, McCree, Genjiego, Łaski, Torbjörna, Smugi i Reinhardt, którzy wpatrują się w punkt poza ekranem.]

Głos w tle: Dzięki ich oddaniu świat się odrodził.

[Przejście na zdjęcie statuy salutującego Jacka Morrisona.]

Głos w tle: Zaś dziś, mimo że ich praca dobiegła końca, wzniosłe ideały wolności i równości, nigdy nie zostaną zapomniane.

[Oddalenie, by pokazać, że zdjęcia były wyświetlane na hologramie w muzeum. Brian i Timmy oglądają zdjęcia, dopóki nie ma cięcia na logo Overwatch.]

Timmy: Ale to było super! W tej bitwie mieli Rezonatora, no tego z rakietami na klacie. [imituje dźwięki pocisku]

[Słowa „Blizzard Entertainment Presents” („Blizzard Entertainment Przedstawia”) pojawiają się na hologramie.]

[Cięcie na widok na muzeum, w którym eksponatami są najróżniejsze zbroje oraz bronie należące niegdyś do agentów Overwatch.]

Timmy: A ty kogo lubisz najbardziej? Ja Fuzjonatora. Albo nie nie, Smugę!

[Cięcie z powrotem na Briana i Timmiego, znajdujących się już daleko od hologramu, który oglądali.]

Timmy: Tak, Smugę! Jest taka „Hejka mały, kawaleria przybyła!”. [imituje dźwięk Pistoletów Pulsacyjnych Smugi]

[Cięcie na Smugę strzelającą ze swoich Pistoletów Pulsacyjnych, następnie powrót do Briana i Timmiego. Brian wzdycha i odchodzi. Timmy robi kwaśną minę, ale zauważa coś, co go zainteresowało.]

Timmy: To rękawica Pięściarza! Rajuniu, podobno potrafił sam rozwalić wieżowiec.

[Timmy podbieguje do Briana, który zignorował eksponat.]

Timmy: A pamiętasz, jak walczyli, Winston go pokonał i wtedy zrobił „Pierwotny cios!”?

[Cięcie na Winstona, który wymachuje pięścią, następnie powrót do Briana i Timmiego.]

Brian: [wzdycha] Tak masz tylko w holofilmach. Wiadomo, że Overwatch zamknięto. Teraz większość to najemnicy.

[Brian odchodzi. Timmy udaje, że strzela w Briana. Podłoże zaczyna się trząść. Timmy, myśląc, że to przez niego, patrzy z niedowierzaniem na swoje ręce, kiedy podłoże znowu zaczyna się trząść.]

[Timmy spogląda w górę, by zauważyć Winstona i Trupią Wdowę spadających przez szybę w muzeum. Trupia Wdowa od razu używa Kotwiczki i przyciąga się na podest, a następnie zaczyna strzelać w Winstona swoim Pocałunkiem Wdowy.]

[Winston wskakuje pomiędzy dzieciakami a Trupią Wdowe i blokuje jej strzały.]

Winston: To, wystawa się podoba? [ponownie otrzymuje strzały, warczy] Dobra, koniec zabawy, schowajcie się.

[Timmy stoi oszołomiony. Brian ciągnie go za sobą.]

Brian: No dalej, szybko!

[Winston zaczyna biegnąć w stronę Trupiej Wdowy, lecz Żniwiarz pojawia się obok niego i zaczyna strzelać swoimi Piekielnymi Strzelbami, rozpraszając Winstona.]

[Trupia Wdowa nakierowuje swoją lunetę na rękawicę Pięściarza. Słowa „Objectif Identifé” („Obiekt Zidentyfikowany”) pojawiają się obok.]

Trupia Wdowa: Ha. Tu jesteś.

[Smuga mignęła do Trupiej Wdowy.]

Smuga: Psst. Co tam robisz?

[Trupia Wdowa odskakuje z podestu, strzelając w Smugę. Smuga unika pocisków mignięciami oraz odpowiada wystrzałem ze swoich Pistoletów Pulsacyjnych. Winston walczy ze Żniwiarzem, kiedy Brian i Timmy uciekają, by uniknąć ognia. Smuga chowa się za osłoną.]

Smuga: Winston!

[Smuga mignęła w dłoń Winstona, który wyrzucił ją w stronę Trupiej Wdowy. Wtedy Smuga zaczyna strzelać we Wdowę i Żniwiarza. Żniwiarz wyciąga nową parę strzelb.]

Żniwiarz: Giń.

[Cięcie do pokoju monitoringu, gdzie ochroniarz gra w „Hearthstone”, nie zauważając walki.]

[Cięcie z powrotem na walkę. Żniwiarz tworzy czarną chmurę dymu wokół siebie i rozpoczyna Wirującą Śmierć. Smuga próbuje dobiec do niego, ale zauważa, że wyczerpała wszystkie ładunki Mignięcia i chowa się za jednym z eksponatów. Kiedy jej akcelerator czasowy stracił swą moc, zauważyła, że Brian i Timmy również postanowili się tu ukryć.]

Smuga: Eee... bez obaw chłopcy, kawaleria przybyła.

[Timmy złapał dech i spojrzał ucieszony na Briana.]

[Winston próbuje zaatakować Żniwiarza, który przyjmuje Postać Upiora. Winston upada na ziemię, a jego okulary ześlizgują się z niego. Smuga dogląda z ukrycia.]

Smuga: No wielkoludzie, wstawaj.

[Trupia Wdowa rozwala szklaną budkę wokół rękawicy Pięściarza, powodując alarm. Brian i Timmy zauważają to.]

Timmy: [wzdycha] O nie.

[Żniwiarz pojawia się za Winstonem, kierując swoje strzelby w jego stronę. Patrzy pod siebie i rozdeptuje okulary Winstona. Winston uaktywnia Pierwotny Szał i uderza Żniwiarza.]

[Trupia Wdowa, która miała właśnie wziąć rękawicę, odwraca się, by strzelać w stronę Winstona. Akcelerator czasowy Smugi odnowił się, a ta wraca do walki.]

Smuga: Tak!

[Brian kładzie swoją rękę na barku Timmiego.]

Brian: Zostań tu.

[Smuga strzela w Żniwiarza, kiedy Winston skacze na niego. Trupia Wdowa strzela w ich obu, a potem odwraca się, by zauważyć, że rękawica Pięściarza zniknęła. Przesunięcie kamery w dół na Briana chowającego się i trzymającego rękawicę.]

[Winston przygniótł Żniwiarza do ziemi, ale ten przybrał Postać Upiora i wymsknął się z rąk Winstona.]

[Trupia Wdowa idzie powoli przed siebie, rozglądając się. Timmy chwilowo wyłania się z ukrycia.]

Timmy: Uwaga!

[Trupia Wdowa odwraca się w stronę Timmiego.]

Brian: Hej!

[Brian uderza Trupią Wdowę rękawicą, tworząc ogromną falę uderzeniową, która odrzuca Trupią Wdowę i Briana. Rękawica zniszczyła się i spadła z jego ręki.]

[Trupia Wdowa wstaje, by strzelić do Briana, ale Winston wskoczył przed nią, a Smuga wykopała jej karabin z rąk. Następnie łapie go i strzela nim w stronę Trupiej Wdowy.]

[Trupia Wdowa używa swojej Kotwiczki, by uciec przez dziurę w dachu. Żniwiarz chwyta się jej i wyrzuca kilka granatów w stronę Smugi i Winstona. Winston skacze w ich stronę, ale Smuga zatrzymuje się i odwraca w stronę chłopców. Brian daje jej rękawicę, mimo że ta rozwaliła się. Smuga uśmiecha się.]

Smuga: Wiecie... przydaliby nam się nowi bohaterowie.

[Smuga salutuje chłopakom, odstawia rękawicę na swoje zniszczone już miejsce, a potem miga przez dziurę w szybie w pogoni za resztą. Brian i Timmy wpatrują się w dziurę.]

Timmy: Tak! Ale to było ekstra!

[Hologram ponownie się włącza, tym razem za plecami chłopców, pokazując zdjęcie bohaterów. Cięcie na logo Overwatch.]

Postacie Edytuj

Winston IkonaSmuga IkonaTrupia Wdowa IkonaŻniwiarz IkonaBrian IkonaTimmy Ikona

Ciekawostki Edytuj

  • Film posiada kilka niespójności, które są związane z faktem, że został on wydany przed premierą gry, kiedy to jeszcze wszystkie wątki nie były do końca zarysowane.
  • W filmie pojawia się wiele bohaterów, którzy w przyszłości mają szansę ukazać się w grze.

Zobacz też Edytuj