FANDOM

Ganimedes (ang. Ganymede) – ptasi towarzysz Bastiona.

Biografia Edytuj

Ostatni BastionEdytuj

Ganimedes budował gniazdo na ramieniu upadłego i zarośniętego autonoma bojowego E54, przypadkowo go reaktywując. Ptak podążał za robotem, kiedy ten poznawał las i z zachwytem odkrywał otaczającą go przyrodę. Podczas pobytu nad wodą, dźwięk stukania dzięcioła o drzewo spowodował przerażenie Bastiona, w którego wyniku przeszedł w tryb wartownika i ostrzelał otaczające go drzewa i rośliny, chcąc pozbyć się zagrożenia. Przerażony wystrzałami z karabinu maszynowego robota, Ganimedes uciekł. Odnalazł autonoma później, kiedy ten kierował się w stronę Stuttgartu. Ptak chciał ponownie wybudować gniazdo na ramieniu Bastiona, czym spowodował dezaktywowanie niszczycielskiego oprogramowania robota i przywrócenie przyjaznych funkcji. Następnie obaj powrócili do lasu.

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Cyfrowe komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Ganimedesa można często zauważyć w towarzystwie Bastiona, jak i na emotkach, zwycięskich pozach, prezentacjach zagrania i graffiti omnika.
  • W oficjalnym sklepie Blizzarda, można kupić pluszową wersję Ganimedesa.
  • Ganimedes w podstawowym wyglądzie przypomina kardynałka żółtego.
  • Imię Ganimedes odnosi się do Ganimedesa, młodzieńca uważanego za najpiękniejszego śmiertelnika w mitologi greckiej.
    • Ganimedes jest również jednym z księżyców Jowisza, nazwanym na cześć młodzieńca wspomnianego wyżej.
  • Gatunki Ganimedesa zmieniają się wraz ze skórkami Bastiona:
    • „Kryzys omniczny” - kardynał szkarłatny,
    • „Matryca obronna” - modrosójka błękitna,
    • „Antykobot” - dzięcioł złotoczuby,
    • „Drewnobot” - dzięcioł smugoszyi,
    • „Mechanobot” - gołąb domowy,
    • „Parobot” - biały gołąb,
    • „Grobot” - kruk zwyczajny,
    • „Kogut" - kura domowa.

Zobacz też Edytuj