FANDOM

Mogę poświęcić moje ciało, ale honoru – nigdy...

Genji – jeden z bohaterów gry Overwatch, który został dodany na oficjalne serwery w aktualizacji 9 listopada 2015 roku.

Genji jest małomównym cyborgiem, uzbrojonym w istny arsenał broni wojowników ninja, przemierzający świat w poszukiwaniu prawdy.

Opis szczegółowy Edytuj

Genji eliminuje swoje cele wymierzonymi z zabójczą precyzją shurikenami oraz wykorzystuje swoją supernowoczesną katanę, by odbijać pociski lub wykonywać szybkie cięcia.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Genji find harmony in Hanamura.png

Odnalezienie harmonii

Cyborg Genji Shimada pogodził się ze swoimi implantami wspomagającymi, których wcześniej nie mógł zaakceptować, i odkrył w sobie lepszego człowieka.

Jako najmłodszy syn mistrza klanu wojowników ninja Shimada, Genji prowadził uprzywilejowane życie w luksusach. Nie interesował się zbytnio nielegalnymi interesami swojej rodziny i choć świetnie sobie radził podczas ulubionych lekcji wojownika ninja, przez większość czasu prowadził życie playboya. Wielu członków jego klanu uważało, że beztroski Genji jest niebezpiecznym ciężarem dla rodziny, a ojciec za bardzo mu pobłaża i niepotrzebnie go chroni. Po śmierci głowy klanu starszy brat Genjiego – Hanzo – zażądał, żeby Genji bardziej zaczął się angażować w kierowanie imperium zmarłego ojca. Genji odmówił, co rozzłościło Hanza. Napięcia między braćmi doprowadziły do gwałtownej konfrontacji, którą Genji prawie przypłacił życiem.

Hanzo myślał, że zabił swojego brata, ale Genji przeżył dzięki interwencji organizacji Overwatch i dr Angeli Ziegler. Dla tej globalnej organizacji obronnej Genji był dobrym kandydatem na agenta, szczególnie w świetle prowadzonych działań przeciwko klanowi Shimada. Ciężko ranny Genji był na granicy śmierci, więc przedstawiciele Overwatch zaproponowali mu odtworzenie ciała w zamian za jego pomoc. Genji przeszedł serię operacji zastępujących części jego ciała cybernetycznymi implantami, które zwiększyły jego szybkość i zwinność oraz poprawiły już i tak doskonałe umiejętności wojownika ninja. Genji stał się żywą machiną bojową, a jego naczelnym celem stało się rozbicie przestępczego imperium swojej rodziny.

Genji, Pharah, Overwatch agent fight.jpg

Walka dla Overwatch

Z biegiem czasu w Genjim narastał jednak wewnętrzny konflikt. Czuł coraz większe obrzydzenie do swoich mechanicznych implantów i nie mógł się pogodzić ze swoim losem. Kiedy wykonał swoje zadanie, odszedł z Overwatch i wyruszył w świat, szukając sensu życia. Przez wiele lat błąkał się, aż w końcu trafił na omnickiego mnicha – Zenyattę. Choć z początku Genji odrzucił mądrości Zenyatty, dobroduszny omnik nie dał za wygraną. Z czasem Zenyatta został mentorem Genjiego, który pod jego kierunkiem ostatecznie pogodził się ze swoją naturą pół człowieka, pół maszyny. Genji zrozumiał, że mimo ciała cyborga, nadal ma duszę człowieka. Nauczył się też traktować swoje nowe ciało jako dar i korzystać ze swojej niezwykłej siły. Genji po raz pierwszy w swoim życiu jest wolny. Nawet on nie potrafi powiedzieć, dokąd prowadzi jego droga.

Biografia Edytuj

InsurekcjaEdytuj

Genji and Lena traning.png

Trening z Leną

Kiedy Overwatch przyglądało się zajściom terrorystycznym w Londynie spowodowanym przez Sektor Zero, Genji trenował wraz z Leną w sali treningowej. Jako agent Blackwatch, mężczyzna wykazywał się niezwykłymi zdolnościami walecznymi oraz taktycznymi, lecz umiejętności kobiety zaskoczyły go i dał się pokonać. Ich pojedynek był obserwowany przez Winstona i doktor Angela, a chwile później wpatrywał się w walkę sam Morrison.

SmokiEdytuj

Genji and Hanzo meet and fight in Hanamura.png

Spotkanie brata po latach

Genji obserwował pędzącego w stronę Zamku Shimada Hanzo, który wspiął się na bramę i pokonał kilku strażników, po czym udał się do głównego pomieszczenia zamku, gdzie uklęknął przed nagim mieczem i malowidłem smoczych braci. Przed bronią umieścił miskę, małą podstawkę i pióro. Po chwili dostrzegł, że jest śledzony, a gdy Genji się ujawnił, wystrzelił w jego stronę strzałę, którą cyborg uniknął. Między nimi nastała walka, w której czasie rozmawiali o pewnym wydarzeniu sprzed laty. Hanzo zabił bowiem swojego brata, który sprzeciwił się klanowi. Kiedy walka przeniosła się na taras, Hanzo stwierdził, że pomimo tego, że zabił swojego brata, nadal oddaje mu cześć. Kiedy Genji zaczął pouczać Hanzo o honorze, ten przywołał dwa niebiańskie smoki. Cyborg sam następnie przywołał zielonego smoka, który zmienił kierunek lotu smoków Hanzo i skierował je przeciwko jemu samemu. Kiedy Hanzo padł na kolana i czekał na śmierć, Genji ukazał swoją twarz i wyznał mu, że jest jego zmarłym bratem. Po czym powiedział, że wybaczył mu i teraz musi on wybaczyć sobie. Następnie odszedł, znikając w kłębach dymu i zostawiając po sobie pióro, które Hanzo kładł przed mieczem i obrazem.

Magia ŚwiątEdytuj

Podczas świąt, Genji przebywał w Klasztorze Szambala i trenował pod czujnym okiem Zenyatty. Po skończonych ćwiczeniach napisał list, którego odbiorcą była Angela Ziegler, znajdująca się obecnie na drugim końcu świata.

Zdolności Edytuj

Shuriken Shuriken
Genji rzuca jedną po drugiej trzy śmiertelnie groźne gwiazdki. Może też rzucić trzy shurikeny na raz, szerokim łukiem.
LPM.png/PPM.pngRT/LTPS3 R2.png/PS3 L2.png
Szybkie Cięcie Szybkie Cięcie
Genji rzuca się naprzód, przecina powietrze swoją kataną i przenika przez wrogów na swojej drodze. Jeśli Genji zlikwiduje swój cel za pomocą tej zdolności, może natychmiast użyć jej ponownie.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Odbicie Odbicie
Używając niezwykle szybkich cięć mieczem, Genji odbija nadlatujący pocisk w kierunku przeciwnika.
ERBPS3 R1.png
Cyber Zwinność Cyber Zwinność
Genji wspina się na ściany i wykonuje podwójny skok.
Zdolność pasywna z użyciem: SPACJAAKrzyżyk (PS).png
Smoczy Miecz Smoczy Miecz
Genji przez chwilę wywija swoją kataną. Dopóki Genji nie schowa miecza, zadaje śmiertelnie groźne ciosy wszystkim wrogom, którzy znajdą się w zasięgu jego broni.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Genji osiągnięcia rykoszety.png Rykoszety Zabij 2 wrogów pojedynczym użyciem Odbicia Genjiego w Szybkiej grze/Rywalizacji. Genji graffiti osiągnięcia piksel.png
Genji osiągnięcia krajanka po samurajsku.png Krajanka po samurajsku Zabij 4 wrogów pojedynczym użyciem Smoczego Miecza Genjiego w Szybkiej grze/Rywalizacji. Genji graffiti osiągnięcia słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W „Reaktywacji” okazało się, że numer identyfikacyjny Genjiego to 3945_49.
  • Hanzo i Genji podczas tworzenia gry byli jedną postacią, lecz we wczesnych etapach rozwoju zostali rozdzieleni na dwie.
  • Ojciec Genjiego, Sojiro nadał mu pseudonim „Wróbel”.
  • Miecze Genjiego to katana i wakizashi, tworzące zestaw zwany Daishō, używany niegdyś przez samurajów.
  • Katana Genjiego znajduje się pomiędzy klifem, a punktem kontrolnym w wiosce, na pierwszym piętrze, na mapie Nepal.
  • Imię Genji jest nawiązaniem do tytułowej postaci z powieści „The Tale of Genji”. Tak samo, jak jego odpowiednik z Overwatcha, Genji wiódł życie playboya, nie interesując się sprawami rodzinnymi, za co został wygnany ze swojej zamożnej rodziny.
  • Jego wygląd i umiejętności, są podobne do Excalibura - mistrza broni białej z gry „WARFRAME”.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black.png 20 czerwca 2017 Opis: Dodano skórkę Oni Genji do normalnych skrzynek z łupami.
  • Overwatch emblem black.png 23 maja 2017 Opis: Usunięto opóźnienie ataku podczas użycia zdolności, co pozwala atakować wrogów od razu po zakończeniu wspinaczki.
  • Overwatch emblem black.png 13 grudnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który powodował prześwitywanie miecza Genjiego przez jego pochwę.
  • Overwatch emblem black.png 15 listopada 2016 Opis: Naprawiono błąd, który powodował niewłaściwe rozmieszczanie dyni w prezentacji Genjiego o nazwie „Dyniowa rzeźba”, kiedy gracz korzystał z niektórych skórek.
  • Overwatch emblem black.png 1 września 2016 Opis: Teraz podwójny skok nie będzie się już resetować podczas wspinania się na mury, Szybkie Cięcie nie będzie już zadawać obrażeń pułapkom takim jak Jadowita Mina Trupiej Wdowy lub Potrzask Złomiarza; teraz nie będzie już omijać Potrzasku Złomiarza; teraz nie będzie już przerywać szybkich ataków wręcz, skrócono czas działania superzdolności z 8 sek. do 6 sek.
  • Overwatch emblem black.png 17 marca 2016 (beta) Opis: Ilość życia zwiększona z 150 do 200 punktów.
  • Overwatch emblem black.png 1 marca 2016 (beta) Opis: Zmniejszono ilość zdrowia do 150 punktów.
  • Overwatch emblem black.png 9 listopada 2015 (beta) Opis: Genji został dodany do gry.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki