FANDOM

Każda śmierć niesie ze sobą honor. Honor zaś daje odkupienie...
Hanzo – jeden z bohaterów gry Overwatch, który został dodany na oficjalne serwery 24 maja 2016 roku.

Hanzo jest niezrównanym łucznikiem przemierzającym świat w poszukiwaniu odkupienia.

Opis szczegółowy Edytuj

Strzały Hanzo mają wiele zastosowań: mogą ujawniać przeciwników lub rozpadać się na mniejsze pociski, które rażą wiele celów. Hanzo z łatwością wspina się na budynki, by zasypywać wrogów strzałami z wysoka, przywołuje także potężnego smoczego ducha. Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Hanzo Shimada to mistrz łucznictwa i utalentowany zabójca. Swoimi czynami bezustannie dowodzi, że nie ma sobie równych na całym świecie.

Ród Shimada to klan zabójców o wielowiekowej tradycji. Rodzina przez lata rozszerzała swoje wpływy, tworząc rozległe przestępcze imperium, czerpiące ogromne zyski z lukratywnego handlu bronią i nielegalnymi substancjami. Przeznaczeniem Hanzo, jako najstarszego syna głowy rodu, było objęcie schedy po ojcu. Od najmłodszych lat szkolono go do przejęcia odpowiedzialności za losy rodziny Shimada. Hanzo zaczął stosunkowo wcześnie przejawiać wrodzone talenty przywódcze, łatwo przychodziło mu też zrozumienie tajników strategii i taktyki. Doskonale radził sobie również w bardziej praktycznych dziedzinach: szermierce, łucznictwie i sztukach walki.

Po śmierci głowy rodu starszyzna klanowa poleciła Hanzo doprowadzić do porządku jego krnąbrnego młodszego brata. W przyszłości miał on również pomóc w zarządzaniu imperium Shimada. Kiedy jednak odmówił współpracy, Hanzo był zmuszony go zabić. Ten haniebny czyn doprowadził Hanzo do rozpaczy i wyrzeczenia się spuścizny ojca. Ostatecznie odwrócił się od swego klanu i wyrzekł wszystkiego, na co tyle lat pracował.

Dziś Hanzo podróżuje po świecie, doskonaląc umiejętności wojownika. Pragnie zmazać plamę na honorze i usiłuje odesłać na wieczny spoczynek dręczące go duchy przeszłości.

Zdolności Edytuj

Łuk Burzy

Łuk Burzy

Hanzo napina łuk i wypuszcza strzałę w wybrany cel.

Użycie: LPM, XB RT, PS3 R2

Strzała Soniczna

Strzała Soniczna

Hanzo używa strzały wyposażonej w sonar. Przeciwnicy znajdujący się w jej zasięgu zostają oznaczeni, co sprawia, że Hanzo i jego sojusznikom łatwiej ich namierzyć i dopaść.

Użycie: LS, XB LB, PS3 L1

Strzała Rozpryskowa

Strzała Rozpryskowa

Hanzo wystrzeliwuje strzałę, która rozpada się na kawałki. Jej fragmenty odbijają się od ścian i przedmiotów, i mogą trafić wiele celów jednocześnie.

Użycie: E, XB RB, PS3 R1

Wspinaczka

Wspinaczka

Hanzo może wspinać się po ścianach, wskakując na nie.

Użycie: Zdolność pasywna z użyciem: Space, XB A, Krzyżyk (PS)

Smoczy Strzał

Smoczy Strzał

Hanzo przywołuje Ducha Smoka, który frunie w powietrzu w linii prostej, po drodze przenikając przez ściany i pożerając napotkanych przeciwników.

Użycie: Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Hanzo osiągnięcia kąt padania=kąt odbicia Kąt padania=kąt odbicia Dobij 2 wrogów jedną Strzałą Rozpryskową Hanzo w Szybkiej grze/Rywalizacji. Hanzo graffiti osiągnięcia piksel
Hanzo osiągnięcia smok nasycił swój głód Smok nasycił swój głód Zabij 4 wrogów jednym Smoczym Strzałem Hanzo w Szybkiej grze/Rywalizacji. Hanzo graffiti osiągnięcia słodziak

Biografia Edytuj

Zmierzenie się z prawdą Edytuj

Genji and Hanzo meet and fight in Hanamura

Spotkanie brata po latach

Genji obserwował pędzącego w stronę Zamku Shimada Hanzo, który wspiął się na bramę i pokonał kilku strażników, po czym udał się do głównego pomieszczenia zamku, gdzie uklęknął przed nagim mieczem i malowidłem smoczych braci. Przed bronią umieścił miskę, małą podstawkę i pióro. Po chwili dostrzegł, że jest śledzony, a gdy Genji się ujawnił, wystrzelił w jego stronę strzałę, którą cyborg uniknął. Między nimi nastała walka, w której czasie rozmawiali o pewnym wydarzeniu sprzed laty. Hanzo zabił bowiem swojego brata, który sprzeciwił się klanowi. Kiedy walka przeniosła się na taras, Hanzo stwierdził, że pomimo tego, że zabił swojego brata, nadal oddaje mu cześć. Kiedy Genji zaczął pouczać Hanzo o honorze, ten przywołał dwa niebiańskie smoki. Cyborg sam następnie przywołał zielonego smoka, który zmienił kierunek lotu smoków Hanzo i skierował je przeciwko jemu samemu. Kiedy Hanzo padł na kolana i czekał na śmierć, Genji ukazał swoją twarz i wyznał mu, że jest jego zmarłym bratem. Po czym powiedział, że wybaczył mu i teraz musi on wybaczyć sobie. Następnie odszedł, znikając w kłębach dymu i zostawiając po sobie pióro, które Hanzo kładł przed mieczem i obrazem[1].

Podczas świąt, Hanzo przyglądał się ciastu na jednym z targów[2].

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Hanzo i Genji podczas tworzenia gry byli jedną postacią, lecz we wczesnych etapach rozwoju zostali rozdzieleni na dwie.
  • Superzdolność Hanzo niezwykle przypomina superzdolność jego brata – Genjiego.
  • Hanzo był znacznie lepszym szermierzem niż Genji, lecz po „śmierci” młodszego brata poprzysiągł, że już nigdy nie użyje miecza, dlatego teraz używa łuku.
  • Zarówno Trupia Wdowa, jak i Pięść Zagłady chcą zrekrutować Hanzo do Szponu.
  • Katana Hanzo znajduje się na drugim punkcie kontrolnym na mapie Hanamura.
  • Jego imię może być nawiązaniem do Hattori Hanzō, znanego, japońskiego samuraja, który w popkulturze jest przedstawiany jako mistrz ninja.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 13 września 2016 Opis: Naprawiono błąd ze strzałą Hanzo.
  • Overwatch emblem black 1 września 2016 Opis: Teraz Hanzo będzie poruszał się o 30% wolniej podczas celowania (poprzednio o 40% wolniej); zwiększono maksymalną prędkość pocisków o 30%; zmniejszono wielkość strzał o 33%; teraz kiedy Hanzo korzysta ze skórek „Okami i „Samotny Wilk”, będzie poprawnie odtwarzana kwestia do odblokowania „Duchowy smok”.
  • Overwatch emblem black 9 lutego 2016 (beta) Opis: Przerwanie naciągania łuku przez Hanzo nie będzie już uniemożliwiać ponownego naciągnięcia łuku w czasie przytrzymywania lewego przycisku myszy.

Przypisy Edytuj

  1. Film animowany „Smoki”, wydany 16 maja 2016 roku.
  2. Cyfrowy komiks „Magia Świąt”, wydany 20 grudnia 2016 roku.

Zobacz też Edytuj