FANDOM

Jeffrey „Jeff” Kaplan – dyrektor i wiceprezes gry „Overwatch” pracujący w Blizzard Entertainment.

Biografia Edytuj

Jeff urodził się 9 lipca 1985 roku i zamieszkuje obecnie Stany Zjednoczone. W latach 1991–1995 Kaplan studiował na Uniwersytecie Południowej Kalifornii i jako początkowy pisarz–poeta potrzebował pieniędzy. Szczęście zaczęło się do niego uśmiechać, gdyż będąc na kursie kreatywnego pisania, wygrał swoją poezją stypendium w wysokości 200$, a sama fundatorka zaprosiła go na lunch. W latach 1996–1998 zdarzyło mu się odbyć staż w Universal Pictures, ale niestety rzeczywistość odbiegała od jego wyobrażeń o pracy scenarzysty filmowego. Nie porzucił swoich marzeń i przeprowadził się do Nowego Jorku, by na tamtejszym uniwersytecie ukończyć studia.

Jeffi nie udało się wydać swoich dzieł z pomocą agenta i skończył jako pracownik w firmie swojego ojca. Swojego potencjalnego szefa poznał dopiero w momencie, w którym zrezygnował ze swoich marzeń, gdyż to w 2000 roku Jeff porzucił pisanie i jedyne, na czym się skupił, to praca i granie w EverQuest. Tam nie odniósł porażki – był członkiem gildii prowadzonej przez Roba Pardo – głównego projektanta World of Warcraft, który miał dopiero powstać. Wtedy Kaplan nie wiedział, czym jest Blizzard – poświęcał się całkowicie EQ i jedyne co wiedział to fakt, że wielu ludzi z gildii pracowało właśnie w tej firmie.

Gdy Rob zaprosił go na lunch, Jeff zdecydował się pójść i to spotkanie zmieniło jego życie. Po kilku wspólnych lunchach Rob powiedział, że Jeff musi kolejnego dnia sprawdzić, na jakie stanowiska prowadzona jest rekrutacja – i tak zrobił. Na stronie Blizzarda znalazł ogłoszenie na stanowisko współprojektanta gier. Poszukiwany był quest designer do World of Warcrafta z doświadczeniem w budowaniu poziomów oraz wykształceniu w kreatywnym pisaniu – to stanowisko było przygotowane specjalnie dla niego – ostatecznie Kaplan dołączył do zespołu Blizzarda w 2002 roku.

Po wielkim sukcesie WoWa i zostaniu głównym kierownikiem Jeff zmienił kierunek i poświęcił swój czas projektowi TITAN, który stał się podstawą dla Overwatch. Wszystko, co sobie wymarzył, osiągnęli już w WoWie, a że nie byli pewni, ile potrwa chwała Warcrafta, zajęli się pracami nad kolejnym MMO. Niestety utknęli, a zamknięcie projektu było najtrudniejszą decyzją w jego życiu. Kaplan jednak się nie poddawał i zaczął pracować z mniejszą ekipą nad Overwatchem i tym samym udało im się go stworzyć dość szybko, a następnie wydać 24 maja 2016 roku.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas udostępnienia listy zmian aktualizacji z dnia 9 lutego 2016 roku, Jeff żartobliwie dodał informację o tym, że „postęp jego brody” został zrestartowany.
  • Swoją żonę Jeff poznał grając w EverQuest, lecz przed pierwszym spotkaniem myślał, że jest mężczyzną. Byli najlepszymi przyjaciółmi, a Kaplan dowiedział się w końcu, że Angela jest z Kalifornii. Był zachwycony jej urodą, poczuciem humoru i z każdym kolejnym dniem byli sobie coraz bliżsi, aż w końcu w maju 2006 roku powiedzieli sobie „tak”[1].

Przypisy Edytuj

  1. „Od poety do współtwórcy gry roku, czyli kilka ciekawostek o Jeffie Kaplanie” – Blizzone.pl