FANDOM

No chodź! Rozkręćmy towarzystwo!

Lúcio – jeden z bohaterów gry Overwatch, który został dodany na oficjalne serwery 24 maja 2016 roku.

Lúcio to światowej sławy DJ, którego twórczość jest tłem muzycznym dla walki o lepszą przyszłość.

Opis szczegółowy Edytuj

Dzięki supernowoczesnemu wzmacniaczowi Lúcio zasypuje wrogów pociskami, a emitowane przez urządzenie fale dźwiękowe odrzucają ich w tył. Grane przez Lúcio kawałki, między którymi można się płynnie przełączać, mogą zarówno leczyć członków drużyny, jak i zwiększać szybkość ich ruchu.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Lúcio jest bożyszczem tłumów na całym świecie. Swoją muzyką i postępowaniem inspiruje do społecznych zmian. Lúcio Correia dos Santos dorastał w Rio de Janeiro, w jednej z przeludnionych i zmagających się z biedą faweli, która mocno ucierpiała po kryzysie omnicznym. Kiedy w Brazylii rozpoczął się mozolny proces odbudowy kraju, Lúcio postanowił znaleźć sposób, aby podnieść na duchu otaczających go ludzi. Rozwiązaniem okazała się muzyka i jej jednocząca moc, która sprawia, że zapominamy o kłopotach, choćby tylko na chwilę. Lúcio grał na ulicach, podczas imprez w blokach, a później także w serii kultowych undergroundowych koncertów.

Wkrótce zwartą społeczność, w której wychował się Lúcio, czekał kolejny kryzys. Międzynarodowa Korporacja Vishkar zapewniła sobie kontrakt na przebudowę głównych arterii miejskich. Lúcio i jego sąsiadom powiedziano, że nowe drogi poprawią ich poziom życia. Skończyło się jednak na obietnicach. Stopniowo korporacja zaczęła narzucać mieszkańcom coraz to nowe ograniczenia, tłumacząc to budową praworządnego społeczeństwa. Wprowadzono godzinę policyjną i zaczęto ścigać wszystkie zachowania, które korporacja jednostronnie uznała za bezprawne, zaś zwykłych ludzi sprowadzono do roli taniej siły roboczej.

Lúcio nie potrafił się na to zgodzić. Wykradł technologię dźwiękową opracowaną przez Korporację Vishkar w celu rozpędzania zamieszek i zamienił ją w narzędzie do mobilizowania tłumów. Wybuchł słynny bunt, podczas którego ludzie wyparli przedstawicieli korporacji ze swoich dzielnic. Dzięki swym zdolnościom przywódczym Lúcio z dnia na dzień stał się gwiazdą i symbolem korzystnych zmian społecznych. Jego muzyka szybko trafiła na szczyty list przebojów, a on sam z lokalnych klubów – na największe sceny na całym świecie. Zdobywszy światowy rozgłos, Lúcio zdał sobie sprawę, że ma szansę naprawdę coś zmienić i sprawić, że świat stanie się lepszy. Dla wszystkich.

Zdolności Edytuj

Wzmacniacz Wzmacniacz
Lúcio może atakować wrogów bronią dźwiękową lub odrzucać ich falą dźwiękową.
LPM/PPM, XB RT/XB LT, PS3 R2/PS3 L2
Przenikanie Przenikanie
Lúcio cały czas wzmacnia siebie i pobliskich członków drużyny za pomocą muzyki. Może przy tym zmieniać utwory – jeden zwiększa szybkość ruchu, a drugi regeneruje zdrowie.
LS, XB LB, PS3 L1
Potencjometr Potencjometr
Lúcio zwiększa głośność, wzmacniając efekty swoich piosenek.
E, XB RB, PS3 R1
Jazda Po Ścianie Jazda Po Ścianie
Lúcio wskakuje na ścianę, by po niej jechać.
Zdolność pasywna z użyciem: Space, XB A, Krzyżyk (PS)
Bariera Dźwiękowa Bariera Dźwiękowa
Wzmacniacz Lúcio emituje ochronne fale dźwiękowe, które zapewniają jemu oraz pobliskim sojusznikom krótkotrwałe osłony.
Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Lúcio osiągnięcia lawa na podłodze! Lawa na podłodze! Jako Lúcio dobij 3 wrogów podczas Jazdy Po Ścianie, nie ginąc, w Szybkiej grze/Rywalizacji. Lúcio graffiti osiągnięcia piksel
Lúcio osiągnięcia szybciej niż dźwięk Szybciej niż dźwięk Zablokuj 1000 punktów obrażeń jedną Barierą Dźwiękową Lúcia w Szybkiej grze/Rywalizacji. Lúcio graffiti osiągnięcia słodziak

Biografia Edytuj

Wolny człowiek Edytuj

W młodości Lúcio, poza swoją pierwszą miłością, hokejem, pasjonował się również piłką nożną i grał z innymi dziećmi z Rio de Janerio[1].

Muzyczna kariera Edytuj

Lúcio at a concert

Lúcio podczas koncertu

Atlas News pewnego razu przeprowadziło wywiad z Lúcio, podczas to którego wyjawił, że jego serce bije dla Brazylii i to właśnie jej mieszkańcy są jego natchnieniem. Ich codzienna walka, ich zwycięstwa. Jego celem jest przekazanie dalej tej energii, podzielenie się z całym światem energią ich życia[2].

Muzyk planował wtedy trasę, aby promować swój debiutancki album „Synaesthesia Auditiva” – album, nad którym pracował przez dwa lata[2].

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 1 września 2016 Opis: Teraz bohaterowie wsparcia informują sojuszników o możliwości uleczenia grupowego podczas komunikowania, że wskazany członek drużyny „potrzebuje leczenia”.
  • Overwatch emblem black 19 lipca 2016 Opis: Zwiększono koszt użycia superzdolności o 10%.
  • Overwatch emblem black 8 marca 2016 (beta) Opis: Zwiększono zdrowie ze 150 do 200 punktów.
  • Overwatch emblem black 1 marca 2016 (beta) Opis: Zmniejszono ilość zdrowia do 150 punktów.

Przypisy Edytuj

  1. Informacje ukazane przy skórce „Napastnik”.
  2. 2,0 2,1 Dziennik „Brazylijczyk Lucjo ożywi muzykę podczas światowego tournée „Synaesthesia””, wydany 30 lipca 2015 roku.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki