FANDOM

Nepal – jedna z map dostępnych w grze Overwatch, na której rozgrywa się tryb kontroli.

Tło fabularne Edytuj

Nepal concept art

Koncept mapy

Po wybuchu kryzysu omnicznego w Himalajach został założony klasztor Szambala, prowadzony przez grupę omników, którzy doświadczyli duchowego przebudzenia. Pod kierownictwem Tekarty Mondatty, mnisi głosili tezy o jedności i równości na całym świecie – zwłaszcza w miejscach, gdzie omniki nie posiadały swoich praw. Klasztor stał się popularnym miejscem pielgrzymek zarówno dla robotów, jak i ludzi.

Jeden z mnichów Szambali, Tekarta Zenyatta, nie zgadzał się jednak z nowym kierunkiem obranym przez wspólnotę. Uważał, że jedynym sposobem na poprawę stosunków między ludźmi a omnikami nie jest dogmatyczne nauczanie, lecz bezpośredni kontakt między przedstawicielami obu społeczeństw. Mimo tej decyzji, jego uczeń Genji wciąż zamieszkuje klasztor.

Wygląd Edytuj

Nepal posiada trzy bardzo różniące się od siebie punkty – pierwszym jest wioska, drugim kapliczka, a trzecim sanktuarium. Mimo to jest to mapa, którą duża część stanowi otwarta przestrzeń głównego celu, do którego prowadzi wiele przejść przez okna i skrytki, lecz mimo to centralną areną będzie jedno dość szczelne pomieszczenie. Mapa został idealnie przystosowana do szybkich postaci, które w łatwy, a zarazem szybki sposób mogą zakraść się przez budynki na tyły wroga, czy też dostać się w strategiczne miejsca.

Wioska Edytuj

Kapliczka Edytuj

Sanktuarium Edytuj

Warianty Edytuj

Nepal posiada kilka innych wersji mapy, które są używane w innych trybach. W tym przypadku wszystkie trzy wersje używane są w trybie zdobądź flagę.

Nepal (wioska)
Nepal (kapliczka)
Nepal (sanktuarium)

Ciekawostki Edytuj

  • Pomiędzy klifem, a punktem kontrolnym w wiosce, na pierwszym piętrze, znajduje się pokój, który należy do Genjiego. Znajdują się w nim haori klanu Shimada, mniejsza wersja obrazu znajdującego się w Hanamurze, w ostatnim punkcie kontrolnym, stojak na katanę oraz zdjęcie młodego Genjiego i młodego Hanzo.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 10 października 2017 Opis: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zresetowanie postępów dogrywki, kiedy punkt został zamieniony po zapełnieniu pasków postępów obu drużyn w 99%.
  • Overwatch emblem black 29 sierpnia 2017 Opis: Naprawiono błąd, który powodował, że oświetlenie w pokoju Genjiego było zbyt ciemne.
  • Overwatch emblem black 15 listopada 2016 Opis: Naprawiono błąd, który umożliwiał Żniwiarzowi dotarcie za pomocą Kroku w Cień w niezamierzone miejsca.
  • Overwatch emblem black 9 sierpnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który pozwalał graczom utknąć poza mapą.
  • Overwatch emblem black 6 lipca 2016 Opis: Naprawiono problem z kolizją podczas blokowania się na pewnym obszarze na Nepalu.
  • Overwatch emblem black 22 marca 2016 (beta) Opis: Zaktualizowano mapę Nepal o nowe ścieżki dźwiękowe.
  • Overwatch emblem black 9 lutego 2016 (beta) Opis: Mapa Nepal została dodana do gry.

Zobacz też Edytuj