FANDOM

OR15

Roboty obronne OR15

OR15 – seria robotów obronnych działających przez krótki czas w Numbani, obecnie niebędących w produkcji. Przeprojektowana wersja robotów obronnych OR14 „Idina” z czasów pierwszego kryzysu omnicznego.

Tło fabularne Edytuj

Roboty obronne OR14 z serii „Idina”, wcielone do czynnej służby przed kryzysem omnicznym, powstały w olbrzymim omnium produkcyjnym w Nigerii. Po wojnie wycofano je z produkcji razem z innymi modelami wykorzystywanymi podczas kryzysu[1].

Zniszczone OR15

Zniszczone OR15

Dwadzieścia lat później Numbani wznowiło i zaktualizowało program OR14 w celu ochrony miasta przed zagrożeniami z zewnątrz. Nowe modele OR15 działały przez krótki czas, zanim zostały zniszczone w ataku Pięści Zagłady. Po tych wydarzeniach program zarzucono, a rząd wyprzedał pozostałości OR15 z magazynów. Część z nich została kupiona przez Efi Oladele, wybitnie uzdolnioną dziewczynkę, której osiągnięcia na polu robotyki i sztucznej inteligencji zapewniły jej „grant dla geniuszy” Fundacji Adawe[1].

Z części OR15 Efi zbudowała Orisę, której dodała rdzeń osobowości i mianowała obrończynią Numbani[2].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Tło fabularne Orisy.
  2. Film animowany „Historia Orisy”, wydany 2 marca 2017 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki