FANDOM

Oaza (ang. Oasis) – jedna z map dostępnych w grze Overwatch, na której rozgrywa się tryb kontroli.

Tło fabularne Edytuj

Założycielami Oazy była grupa ośmiu najznamienitszych naukowców, na której czele stali Ibrahim Hassoun, Anya Al-Shahrani, Youssef al-Jabiri oraz Mehmet Farhat. Ich marzeniem było zbudowanie miasta, gdzie rządziłaby nauka, a badania i innowacje nie napotykałyby na żadne przeszkody. To najważniejszy na świecie ośrodek technokracji. Mieszkańcy Oazy są jednymi z najlepiej wykształconych na świecie.

Przepiękne ogrody Abu Hassouna są przestrzeń publiczną zaprojektowaną na zlecenie Ministerstwa Środowiska i znajdują się wciąż pod jego opieką. Od założenia Oazy zajmuje ona niezmiennie najwyższe miejsca w rankingach najbezpieczniejszych miast na świecie. Zawdzięcza to wprowadzeniu systemów monitoringu z technologią prognozowania oraz modelowania danych przestępczości. Na obrzeżu miast znajdują zbiory biblioteki, na które składa się wiele starych i historycznych ksiąg, a także baza danych zawierająca wszystkie znane wydrukowane dzieła.

Podobnie jak w większości rozwijających się miast, potężny wieżowiec w centrum Oazy nadal jest w budowie i nie podano jeszcze prognozowanej daty jego ukończenia. Choć już dziś jest to jeden z najwyższych drapaczy chmur na świecie, to projekt zakłada dalsze zwiększenie jego wysokości, dzięki czemu bez trudu uda się uczynić z niego najwyższy wolno stojący budynek na świecie. Informacje na temat wnętrza tego budynku nie są potwierdzone, chociaż ma w nim się znaleźć olbrzymie miejskie centrum obliczeniowe i gromadzenia danych. Temperatura na ulicach Oazy jest sterowana za pomocą olbrzymich generatorów pary wodnej. Klienci potrafią czekać godzinami na możliwość zjedzenia w najlepszej restauracji świata, a miejsca są rezerwowane nawet z rocznym wyprzedzeniem, choć w elBuffi nawet potwierdzona rezerwacja nie gwarantuje miejsca siedzącego. Podobnie jest z jedynym hotelem w okolicy, Złotą Wieżą.

Wygląd Edytuj

Oaza posiada trzy bardzo różniące się od siebie punkty – pierwszym jest centrum miasta, drugim ogrody, a trzecim uniwersytet. Oaza to jednym z najbardziej zaawansowanych miast ludzkości, lśniącym klejnotem pośród arabskiej pustyni, pomnikiem ludzkiego sprytu i pomysłowości. Jest to otwarta lokacja z wieloma dostępnymi budynkami, a także punktami strategicznymi dostępnymi wyłącznie dzięki trampolinom. Znajduje się tutaj niewiele korytarzy i budynków, w których można się ukryć. Obok miasta położona jest niezwykle ruchliwa autostrada, z którą kontakt może zakończyć się śmiercią.

Centrum miasta Edytuj

Ogrody Edytuj

Uniwersytet Edytuj

Warianty Edytuj

Oaza posiada kilka innych wersji mapy, które są używane w innych trybach. W tym przypadku wszystkie trzy wersje używane są w trybie zdobądź flagę.

Oaza (centrum miasta).jpg
Centrum miastaSalon gier
Oaza (ogrody).jpg
OgrodySalon gier
Oaza (uniwersytet).jpg
UniwersytetSalon gier

Ciekawostki Edytuj

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black.png 20 czerwca 2017 Opis: Naprawiono błąd, który umożliwiał graczom dostawanie się w pewne miejsca wbrew intencjom twórców.
  • Overwatch emblem black.png 28 lutego 2017 Opis: Torbjörn może teraz konstruować wieżyczki na schodach.
  • Overwatch emblem black.png 24 stycznia 2017 Opis: Naprawiono błąd nieprawidłowej wielkości punktu przechwytywania w ogrodzie; naprawiono błąd, który uniemożliwiał łatwe rozbicie atakiem wręcz szklanych barierek.
  • Overwatch emblem black.png 12 stycznia 2017 Opis: Zmniejszono głośność samochodów przejeżdżających po Oazie w tle ekranu bohaterowie; naprawiono błąd, w wyniku którego możliwa była walka o punkt lub zajmowanie go z kładki na piętrze nad nim.
  • Overwatch emblem black.png 3 stycznia 2017 Opis: Mapa Oaza została dodana do gry.

Zobacz też Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Oaza

  • Oaza – Nowa mapa Overwatch

    4 wiadomości
    • Szynka013 napisał(a):Słyszałem plotki, że w centrum klatki nagle spadają, lecz mam nadzieję, że to tylko plotki :3 Co? o_O
    • Mapa jest świetna.  Idealna dla Soldiera <3

Więcej z Fandomu

Losowa wiki