FANDOM

Ostatni Bastion” (ang. The Last Bastion) – krótkometrażowy film animowany na podstawie gry „Overwatch”, stworzony przez Blizzard Entertainment.

Opis Edytuj

„Ostatni Bastion” opowiada o losach zapomnianego automatona bojowego Bastiona, który niespodziewanie aktywuje się po ponad dekadzie trwania w stanie uśpienia w dzikich ostępach. Zafascynowany nieznanym otoczeniem ciekawski omnik zaczyna poznawać otaczający go świat, ale szybko odkrywa, że jego podstawowe oprogramowanie bojowe może mieć całkiem inne wytyczne...

Streszczenie Edytuj

W pewnym lesie, który zamieszkiwany jest przez ptaszka zwanego Ganimedes, po ponad dekadzie budzi się automat bojowy Bastion. Omnik zafascynowany naturą, wraz ze swoim nowym przyjacielem poznaje uroki lasu. Niestety stukok dzięcioła wystraszył robota, który nieumyślnie zniszczył pewną część lasu. Po destrukcji jakiej dokonał, Bastion ruszył stronę miasta Stuttgart. Kiedy opuścił las, odnalazł innego, zniszczonego już robota z takiej samej serii co on. Po odczytaniu jego pamięci, omnik przypomniał sobie o kryzysie omnicznym i ruszył w stronę miasta z celem zakończenia misji. Przed ponownym sianiem zniszczenia uratował go Ganimedes, z którym Bastion udał się ponownie do lasu, by poznać więcj uroków przyrody.

Transkrypt Edytuj

Transkrypt filmu animowanego

[Ukazanie nieba nad lasem w słoneczny dzień. Przejście na dół i do przodu. Pojawia się napis „Blizzard Entertainment Presents” („Blizzard Entertainment Przedstawia”). Ganimedes podlatuje zza ekranu w stronę głazów na środku polany i ląduje na dziwnych kwadratowych skałach.]

[Po wylądowaniu obok swojego gniazda, Ganimedes wkłada gałązkę do swojego gniazda. Patrząc przez chwilę na kamerę, Ganimedes odwraca się i urywa kawałek łodyżki. Kiedy już wkłada łodyżkę do gniazda, Ganimedes wesoło ćwierka i zaczyna się rozglądać]

[Ganimedes wskakuje przed wileką, kwadratową skałą, którą rozkopuje spod mchu. Zaciekawiony, zaczyna ponownie stukać w skałę, która okazała się być pewną maszyną. Ganimedes odgarnął mech ze szklanej części urządzenia. Kamera zmienia położenie, pokazując perspektywę od środka maszyny, skąd można zauważyć Ganimedes stukającego w szybkę. Ganimedes przygląda się szybce i podlatuje na górę maszyny, gdzie zaczyna ponownie stukać.]

[Kamera ponownie pokazuje perspektywę od środka maszyny, kiedy ta zaczyna się uruchamiać. Ganimedes ponownie pojawia się na widoku maszyny, wraz z uruchomionym na szybce interfejsie. Ganimedes zaczyna ćwierkać i wyrywa się do tyłu, kiedy szybka rozświetla się na niebiesko.]

[Przejście na otwarty widok, pokazujący, że maszyną tą jest Bastion, który zaczyna się uruchamiać. Wstaje powoli, a następnie porusza swoją ręką oraz sprawdza swoją broń. Ganimedes przygląda się mu z drzewa.]

[Ganimedes ćwierka radośnie do Bastiona, który wpatruje się w ptaka z zaciekawieniem. Nagle na widoku Bationa pojawia się mapa topograficzna, zaznaczonym obecnym położeniem robota, celem oraz ścieżką do celu. Mapa następnie „kładzie” się na widocznym terenie i zaznacza drogę do celu. Bastion obraca się i rusza w stronę zaznaczonego celu. Ganimedes ląduje na kamieniu za robotem.]

[Bastion maszeruje przez pole z dmuchawcami. Spogląda na słońce, którego promienie przebijają się przez gałęzie drzew. Przejście na Bastiona maszerującego po pniu przewalonego drzewa, który przypomina most nad źródełkiem. Z przodu kamery pojawia się sarenka wpatrująca się w robota, która sprawiła, że Bastion zatrzymał się i spoglądał na nią.]

[Przejście na las, w którym pada deszcz. Krople deszczu spadają na liść. Bastion wyciąga dłoń, do której zaczęły napływać krople deszczu i w której zaczęła gromadzić się woda. Ganimedes ląduje na palcach robota i popija wodę, a następnie odlatuje. Bastion zaczyna podążać za ptakiem.]

[Przejście na Bastiona spoglądającego na swoje odbicie w wodzie. Bastion dotyka taflę wody palcem, tworząc drobne fale. Nagle, z wody wyskoczyła ryba i Bastion obrócił się w jej stronę. Przejście na Bastiona patrzącego na gąsienicą, pełzającą za ekran. Po chwili podlatuje do niej Ganimedes, który zjada ją, wprawiając Bastiona w drobne zaskoczenie.]

[Przejście na Bastiona siedzącego na łące. Otoczony jest przez sporą ilość białych motyli. Nagle podlatuje do niego Ganimedes, dokładający gałązkę do swojego gniazda znajdującego się na ramieniu robota. Bastion wyciąga po chwili inną gałazkę i dokłada ja do gniazda.]

[Nagle kamera pokazuje dzięcioła stukającego w drzewo. Odgłos stukanego drzewa roznosi się po lesie, co sprawia, że nagle Bastion wstaje, a motyle w pobliżu odlatują. Ganimedes zaczyna okrążać Bastiona w locie, a sam robot rozgląda się. Ponownie słychać stukot, tym razem głośniejszy i zaczyna przypominać odgłos wystrzału z broni. Bastion spoglada w stronę źródła dźwięku, nie mogąc go dokładnie zlokalizować. Ekran robi coraz ciemniejszy.]

[Kiedy po raz kolejny słyszy stukot, szybka Bastiona rozświetla się na czerwono i rekonfiguruje się do trybu Wartownika, i zaczyna strzelać w stronę źródła dźwięku. Wystraszony Ganimedes odlatuje. Pociski Bastiona przewaliły kilka drzew, a sam Bastion po kilku sekundach zatrzymał się.]

[Bastion wrócił do trybu Zwiadowcy, a szybka znowu zaczęła świecić na niebiesko. Robot spogląda na zniszczone gniazdo Ganimedes na ziemi, a następnie na zniszczenia jakie dokonał, i opuścił głowę. Pojawia się widok od strony Bastiona, na którym pojawia się ścieżka i zaznaczony cel. Bastion rusza w jego stronę.]

[Przejście na widok nieba i drzew od dołu, a następnie na widok Bastiona schodzącego ze wzgórza, W tle widać zamek Eichenwalde. Cięcie na Bastiona przekraczającego granicę lasu i wkraczającego na ogromną łąkę. Bastion spogląda w górę, by zobaczyć panoramę Stuttgartu. Widząc miasto, omnik rusza przed siebie. Kiedy spogląda na chwilę za siebie na las, napotyka się na obiekt leżący na trawie.]

[Spoglądając na dół, rozpoznaje innego robota typu Bastion. Bastion rozgląda się wokół siebie i zauważa kilka innych podobnych do niego robotów, zniszczonych i zakurzonych. Spoglądając na zniszczonego robota u jego stóp, przemienia swoją lewą dłoń w narzędzie i zaczyna sprawdzać jego pamięć.]

[Krajobraz wokół nagle się zmienia, kiedy Bastion odczytuje pamięć. Omnik zostaje zesłany ponownie do czasów kryzysu omnicznego, gdzie armia Bastionów walczy niemieckimi żołnierzami i Krzyżowcami. Pociski i rakiety latają w każdym kierunku. Po jego prawej stronie, grupa Bastionów została powalona przez Ogniste Uderzenie Baldericha von Adlera. Dwóch Bastionów zrekonfigurowało się w tryb Wartownika i zaczęło strzelać, zmuszając Baldericha do użycia Pola Osłonowego. Po jego prawej, grupa niemieckich żołnierzy biegnie przed siebie, po to by po chwili zostać powalonym przez bomby spadające z samolotu nad nimi. Kamera przesuwa się na prawo, by pokazać grupę strzelających Bastionów oraz zestrzelony w powietrzu samolot, a następnie kamera wraca do samego, stojącego nieruchomo Bastiona, którego światło w szybce migotało.]

[Krajobraz wokół wraca do teraźniejszości, a Bastion zatrzęsł się w szoku. Jego złe oprogramowanie znowu nad nim zawładnęło i szkiełko zaczęło świecić na czerwono. Zdeterminowany, by ukończyć zadanie, zaczyna ruszać w stronę miasta, z podniesioną bronią. Nagle zza ekranu przylatuje Ganimedes i ląduje na broni Bastiona, co sprawiło, że robot zatrzymał się i zaczął spoglądać na ptaka. Ganimedes kładzie gałązkę na broni omnika, stuka w nią i radośnie gwizda. Bastion znieruchomiały przez jakiś czas, wyciąga dłoń po gałązkę. Kiedy przygląda się gałązce i Ganimedes, jego szkiełko zaczęło na przemiań świecić na niebiesko i czerwono, i ostatecznie zatrzymało się na niebieskim. Następnie kładzie gałązkę na swoje prawe ramię, gdzie wcześniej znajdowało się gniazdo Ganimedes.]

[Ganimedes zaczyna radośnie okrążać Bastiona. Bastion obraca się wokół i zaczyna podążać za ptakiem, w kierunku przeciwnym od miasta. Omnik podniósł dłoń, by Ganimedes mógł wylądować. Przesunięcie do góry na widok ponad drzewami, pokazujący cały las rozciągający się do gór.]

[Pojawia się napis „Pamięci Yvaina Gnabro”. Następnie pojawia się logo Overwatch.]

Występują Edytuj

Bastion IkonaGanimedes IkonaBalderich von Adler Ikona

Ciekawostki Edytuj

  • Wspomniany na końcu filmu Yvain Gnabro, był animatorem w Blizzardzie, który latem 2016 zginął w wypadku motocyklowym.

Zobacz też Edytuj