FANDOM

Overwatch – gra komputerowa z gatunku first-person shooter wyprodukowana oraz wydana przez Blizzard Entertainment na platformy PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Światowa premiera produkcji odbyła się 24 maja 2016 roku.

Pierwszy raz Overwatch został zaprezentowany w 2014 roku podczas BlizzConu. Testy zamkniętej wersji beta trwały od 27 października do 10 grudnia 2015 oraz od 9 lutego do 25 kwietnia 2016. Otwarte beta-testy zostały udostępnione od 5 do 9 maja.

Zarys fabularny Edytuj

Fabuła gry Overwatch została osadzona w niedalekiej przyszłości, kilka lat po kryzysie omnicznym, w którym zbuntowana sztuczna inteligencja chciała zniszczyć rasę ludzką. Aby zakończyć konflikt, Organizacja Narodów Zjednoczonych stworzyła grupę Overwatch, która łączyła najzdolniejszych ludzi z całego świata. Gdy wojna się skończyła, grupa została przekształcona w organizację pokojową, jednak po wielu przestępstwach na całym świecie, korupcji i działalności niezgodnej z prawami człowieka, wpływy organizacji zaczęły słabnąć. Po tajemniczym wybuchu głównej siedzibie Overwatch, uznanym za wypadek, grupa została rozwiązana.

Rozgrywka Edytuj

Overwatch skupia się na walce dwóch sześcioosobowych drużyn, gracz wybiera jedną postać z unikalnymi umiejętnościami, ale ma możliwość zmiany bohatera po śmierci. Bohaterowie są podzieleni na cztery klasy – na bohaterów ofensywnych z dużymi obrażeniami, postacie defensywne kontrolujące pole bitwy przy pomocy pułapek oraz wieżyczek, postacie wspierające drużynę, lecząc sojuszników lub dając im bonusy oraz na bohaterów tank, mogących zaabsorbować dużą ilość obrażeń.

Odniesienia w innych produkcjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Prace nad grą rozpoczęły się już latem 2013 roku, jednak dopiero rok później została zaprezentowana na BlizzConie[2][3].
  • Część elementów z nieudanego projektu Blizzard Entertainment – „MMO Titan” została przeniesiona do Overwatch[4][5].
  • Dźwięk trafienia przeciwnika oparto na dźwięku otwierania butelki piwa, gdyż według twórców trafienie wroga musi być satysfakcjonujące, a otwieranie trunku alkoholowego właśnie takie było[6].

Przypisy Edytuj

  1. s04e04 did anyone else notice a certain%2F Odniesienia do Overwatcha w jednym z odcinków serialu „Agenci T.A.R.C.Z.Y.”, Reddit.com
  2. BlizzCon 2014 Overwatch Panel, Wowhead
  3. Overwatch - nadchodzi pierwszoosobowa gra akcji od Blizzarda, GRYOnline.pl
  4. Twórcy Overwatch o Project Titan: „Zawiedliśmy strasznie”, GRYOnline.pl
  5. Overwatch – kompendium wiedzy (Aktualizacja #8: nowa bohaterka i inne informacje), GRYOnline.pl
  6. overwatchs hit sound is the sound of a beer/ Overwatch's hit sound is the sound of a beer bottle opening, reddit.com

Zobacz też Edytuj