FANDOM

Plakat Pięściarzy.png

Plakat Pięści Zagłady znajdujący się w Numbani.

Pięść Zagłady (ang. Doomfist) – tytuł noszony przez właścicieli rękawicy Pięści Zagłady.

Historia Edytuj

Obecnie znane są trzy Pięści Zagłady:

Akijide, druga Pięść Zagłady, znany był ze swoich częstych ataków na Numbani. Pewnego dnia poznał Akande i zaoferował mu szansę walczenia u jego boku w roli najemnika. Ogundimu zgodził się i dołączył do do Szponu. Organizacja dostrzegła wielki potencjał w Ogundimu, którego cechowała wyjątkowa inteligencja i inspirujące zdolności przywódcze. Ostatecznie różnica w aspiracjach Akijide i Akande sprawiły, że ten drugi zabił Adeyemiego i został trzecią Pięścią Zagłady.

Ostatecznie Akande został pokonany przez grupę szturmową Overwatch, do której należeli Smuga, Winston i Genji, i wtrącony do więzienia,[1] a jego rękawica została wystawiona w muzeum Overwatch. Po rozpadzie Overwatch, Trupia Wdowa i Żniwiarz próbowali ukraść rękawicę, ale przeszkodzili im Smuga i Winston[2].

Z okazji Dnia Jedności rękawica została przeniesiona do Numbani,[3] gdzie została otwarta wystawa o nim[4].

Po pewnym czasie wydostał się z więzienia i odzyskał rękawicę Pięści Zagłady w jednostronnym pojedynku z OR-15, najnowszymi robotami obronnymi Numbani. Odzyskał pozycję w wewnętrznej radzie Szponu i jest gotów ponownie wzniecić wojnę, która ogarnie cały świat.

Ciekawostki Edytuj

  • W polskiej wersji językowej pojawiły się dwie wersje jego imienia – w Filmie Wprowadzającym nazwany jest Pięściarzem, zaś od Historii Orisy określono go mianem Pięści Zagłady.
  • Jedna z kwestii Żniwiarza w grze brzmi: „Pięściarz powinien zrobić swoją brudną robotę”.
  • Timmy w „Filmie wprowadzającym” wspomniał, że Pięść Zagłady potrafił samemu zniszczyć cały wieżowiec.
  • Rękawica Pięści Zagłady pojawia się na końcu filmu „Historia Sombry”.
  • Od czasu kiedy aktor Terry Crews odwiedził siedzibę Blizzard Entertainment, pojawiło się wiele plotek, według których Pięść Zagłady miałby zostać następnym bohaterem w grze, a Terry miałby podłożyć mu głos.
    • W reklamie Yahoo Esports Terry podaje się za Pięściarza z Overwatch, potwierdzając przypuszczenia. Blizzard jednak nigdy nie potwierdził tej informacji.
    • Ostatecznie Pięść Zagłady został nowym bohaterem gry, lecz głos podkłada mu Sahr Ngaujah.

Przypisy Edytuj

  1. Historia Pięści Zagłady (film animowany)
  2. Film Wprowadzający
  3. Przewodnik po grze Overwatch, Dodatek do edycji kolekcjonerskiej
  4. OverwatchPL na Twitterze

Więcej z Fandomu

Losowa wiki