FANDOM

Blizzard-icon.png Ta strona zawiera treści z oficjalnej strony gry będące na licencji Creative Commons. Zobacz oryginał i autorów.

Potwierdzono udział Szponu w ataku na placówkę Helix” – oficjalny dziennik opublikowany 4 lipca 2017 roku[1].

Opis Edytuj

Nowe doniesienia o poważnym zagrożeniu bezpieczeństwa Edytuj

HelixLogo-Square.jpg
NUMBANI – Trzy miesiące po pierwszych relacjach o incydencie w ściśle strzeżonej placówce firmy Helix Security International, pojawiły się nowe informacje o tych wydarzeniach. Choć od tamtej pory napłynęło niewiele doniesień z placówki, którą wielu uznaje za więzienie dla najgroźniejszych osobników na świecie, to po niedawnych wydarzeniach w Numbani możemy już potwierdzić z całą pewnością, że mieliśmy wówczas do czynienia z atakiem organizacji Szpon. Jego celem zaś było uwolnienie jednego człowieka: Akande Ogundimu, znanego lepiej światu jako Pięść Zagłady.

Incydent w firmie Helix miał miejsce we wczesnych godzinach rannych, kiedy niezidentyfikowany statek powietrzny zbliżył się do terenu placówki. Ochrona doniosła początkowo, na podstawie skanowania radarowego, że na pokładzie statku nie znajduje się żadna załoga. Statek bez przeszkód przedostał się przez obwód systemów obronnych placówki, co dla wielu obserwatorów stanowi podstawę, by sądzić, że agenci Szponu zdołali zinfiltrować Helix. Nagrania nadzoru wideo z placówki pokazują czarną postać, która wychodzi z pokładu statku na teren więzienia. Niezidentyfikowany intruz z łatwością pokonał agentów ochrony Helix i uśmiercił kilkunastu z nich. Dane medyczne ofiar mówią o licznych obrażeniach oraz przypadkach degeneracji tkanek ciała, co odpowiada modus operandi i wcześniejszym incydentom z udziałem najemnika o pseudonimie Żniwiarz i potwierdza udział organizacji Szpon w ataku.

Przedstawiciele Helix nie chcieli ujawnić, czy z placówki uciekł ktoś jeszcze, ani czy zginęły jakiekolwiek materiały. Jednak źródła informują, że prawdopodobnie doszło do innych naruszeń bezpieczeństwa poza uwolnieniem Ogundimu.

NumbaniAirport OW 2.jpg

Po ucieczce Ogundimu z placówki firma Helix zgubiła ślad po zbiegu. Pojawił się ponownie dopiero w Numbani, gdzie na terminalu międzynarodowym Adawe zaatakował i zniszczył niedawno wprowadzone do służby roboty obronne OR-14, a następnie ukradł słynną broń o nazwie Pięść Zagłady.

Pojawiły się pytania dotyczące skuteczności oraz metod firmy Helix, która w ostatnich latach mocno rozwinęła swoją działalność w sektorze światowych sił bezpieczeństwa. Przeciwnicy prywatyzacji tychże sił, która postępuje po rozwiązaniu Overwatch, z tym większym niesmakiem musieli więc przyjąć informację, że mimo tych skandali firma Helix złożyła do ONZ wniosek o dotację i otrzymała dodatkowe fundusze na walkę z rosnącym zagrożeniem.

Przypisy Edytuj

  1. https://playoverwatch.com/pl-pl/blog/20877886

Więcej z Fandomu

Losowa wiki