FANDOM

Rywalizacja (ang. Competitive Play) – tryb gry zaprojektowany dla graczy, którzy traktują rozgrywkę w „Overwatch” bardziej poważnie. W tym trybie gracze rywalizują między sobą o lepszą pozycję w rankingu.

Opis Edytuj

Poziom umiejętności Edytuj

Zanim rozpocznie się karierę, należy rozegrać pierwsze 10 gier, po czym zostanie ustalony poziom umiejętności gracza – w przedziale od 1 do 100. Większe wartości oznaczają wyższy poziom umiejętności. Ocena ta bazuje na wygranych i przegranych grach, określana jest po każdej grze rankingowej. W pewnym momencie, w czasie trwania danego sezonu, zostanie pokazana lista 500 najlepszych graczy, na danej platformie.

Sezony Edytuj

Sezon rywalizacji będzie składał się z czterech pór roku, z których każdy będzie trwał po 3 miesiące. Przez ten czas gracze będą mogli określić poziom umiejętności, po czym sezon zostanie on zresetowany i kolejka przejdzie w dwutygodniowy stan hibernacji.

Format meczy Edytuj

Na niektórych mapach zostały wprowadzone poprawki w interfejsie, aby zwiększyć przejrzystość gier. Dodatkowo do dyspozycji mamy następujące mapy:

  • Mapy kontroli:
    • Polegają one na przejęciu i utrzymaniu przejętego celu.
  • Eskorta i hybrydowe mapy:
    • Mapy, w których musimy skupić się na eskortowanie lub bronieniu ładunku.
    • W jesiennym sezonie mapy te będą miały taki sam czas trwania jak mapy szturmu.
  • Mapy szturmu:
    • Polegają one na ataku i przejmowaniu kolejnych punktów. Po przejęciu otrzymujemy dodatkowe pięć minut rozgrywki.
  • Decydujące starcie:
    • W przypadku remisu gra losowo przypisuje drużyny do obrony i ataku, gracze rozgrywają decydujący mecz. Rundy są nieco krótsze, a zadaniem atakującej drużyny jest zajęcie pierwszego punktu przed czasem.

Nagrody Edytuj

Za rozegranie pierwszych 10 gier zostaniemy przydzieleni do odpowiedniego poziomu, otrzymamy ikonkę i graffiti, natomiast najlepszych 500 graczy otrzyma animowane graffiti.

Wygrywając mecze, zdobywa się punkty - punkty te otrzymuje się również na koniec sezonu i będzie można je wydać na złote bronie.

Zachowanie graczy Edytuj

Ze względu na to, że jest to poważniejszy tryb rozgrywki, po wyjściu z gry albo wyrzuceniu za nieaktywność otrzyma się bardziej aktywne kary (będziemy tracić 25% XP). Po wyjściu z gry istnieje ponowna możliwość do jej dołączenia, ale i tak w przypadku zbyt długiej nieaktywności otrzymamy karę. Nikt nie zastąpi naszego miejsca i drużyna będzie grała w osłabieniu, stąd te kary.

  • Jeśli dany gracz stanie się nieaktywny lub opuści mecz w ciągu pierwszych dwóch minut, mecz zostanie automatycznie anulowany. Opuszczenie meczu przed jego zakończeniem spowoduje niemożność dołączenia do nowego meczu przed zakończeniem poprzedniego.
  • Jeśli naruszenie to nastąpi po upływie dwóch minut, mecz zostanie wstrzymany na minutę, aby gracz miał szansę wrócić do gry. Jeśli ponownie połączy się z grą, mecz zostanie wznowiony. W przeciwnym razie pozostali gracze otrzymają możliwość opuszczenia meczu bez konsekwencji, ale mecz zostanie im zaliczony jako porażka.

Nieaktywność oznacza, że nie dotknęło się myszki i klawiatury przez co najmniej 30 sekund.

Schemat sezonów Edytuj

Season I Icon
Season II Icon
Season III Icon
Season IV Icon
Season V Icon

Ciekawostki Edytuj

  • Tryb rywalizacji miał początkowo pojawić się wraz z pierwszą aktualizacją po zamkniętej becie. Blizzard Entertainment stwierdził jednak, że chcąc dodać taki poważny tryb, muszą bardziej nad nim popracować.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 10 października 2017 Opis: Naprawiono błąd, który powodował, że mecze kończyły się remisem, kiedy obie drużyny wygrały pierwsze rundy jako atakujący w dogrywce na mapach Hanamura, Kolonia księżycowa Horyzont, Świątynia Anubisa i Zakłady Volskaya Industries.
  • Overwatch emblem black 29 sierpnia 2017 Opis:  Skrócono długość sezonów rywalizacji do 2 miesięcy. Z uwagi na to, pod koniec każdego z nich przyznawane będzie mniej punktów rywalizacji; zwycięzca na mapach typu Kontrola będzie określany w serii do 2 zwycięstw; za zwycięstwa i remisy w trybie rywalizacji przyznawane będzie więcej punktów: 15 punktów za zwycięstwo, 5 punktów za remis; zmniejszono okresowe zanikanie rangi. Wcześniej nieaktywni gracze tracili 50 rang umiejętności dziennie. Spadek zmniejszono do 25 dziennie. Teraz rozegranie meczu wydłuża czas do aktywacji zaniku o 36 godzin. Maksymalną liczbę dni ustawiono na 7; teraz gracze w kategorii diamentowej lub niższej mogą stracić w niej miejsce, jeżeli ich ranga umiejętności spadnie poniżej wymaganego minimum. Pod koniec sezonu nadal jednak zdobędą nagrodę za najwyższą osiągnięto rangę; ranga umiejętności graczy nie będzie już tymczasowo obniżana na początku sezonu; zmiany rangi umiejętności, które następują po każdym meczu w rywalizacji zostały dostosowane, aby zaradzić problemowi anomalii występujących w przypadku niektórych bohaterów; teraz czasy odradzania drużyny broniącej się będą powoli wydłużały się na początku bitwy, kiedy drużyna atakująca ma więcej graczy przy celu.
  • Overwatch emblem black 27 kwietnia 2017 Opis: Na mapach typu szturm i szturm/eskorta w trybie rywalizacji drużyny muszą zająć cel w przynajmniej 33%, zanim aktywuje się system rozstrzygający.
  • Overwatch emblem black 17 kwietnia 2017 Opis: Naprawiono błąd, który mógł powodować niedokładne zliczanie wyników przy rozstrzyganiu remisu na podstawie procentowych wartości zajmowania punktów na mapach typu szturm i szturm/eskorta.
  • Overwatch emblem black 11 kwietnia 2017 Opis: Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlanie ikon listy 500 najlepszych przed zakończeniem meczu; naprawiono błąd uniemożliwiający odblokowywanie osiągnięć podczas pozasezonowych meczów; naprawiono błąd powodujący wyświetlanie prezentacji zagrań wyłącznie z ostatniej rundy meczu.
  • Overwatch emblem black 21 marca 2017 Opis: Na mapie Droga 66 drużyna atakująca będzie otrzymywać dodatkowe 60 sekund po przemieszczeniu ładunku do pierwszego punktu kontrolnego tylko w trybie rywalizacji; naprawiono błąd graficzny, który nie pozwalał na wyświetlanie aktualnych medali w fazie przygotowań pomiędzy rundami w trybie rywalizacji.
  • Overwatch emblem black 3 marca 2017 Opis: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wczytywanie tablic wyników sezonu pierwszego i sezonu drugiego.
  • Overwatch emblem black 28 lutego 2017 Opis: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne odtwarzanie kwestii dialogowej „Zostało 60 sekund” oraz „Zostało 30 sekund” podczas drugiej rundy meczu.
  • Overwatch emblem black 31 stycznia 2017 Opis: Naprawiono błąd, który powodował, że mecze w Rywalizacji mogły trwać w nieskończoność.
  • Overwatch emblem black 24 stycznia 2017 Opis: Naprawiono błąd, przez który gracze nie otrzymywali PD za rozgrywki poza sezonami.
  • Overwatch emblem black 20 grudnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który umożliwiał Symmetrze umieszczanie Teleporterów i Generatorów Osłon w punkcie startowym swojej drużyny po zakończeniu pierwszej rundy meczu w Rywalizacji.
  • Overwatch emblem black 11 października 2016 Opis: Gracze, którzy opuszczą mecz bądź zostaną rozłączeni, mogą teraz ponownie do niego dołączyć w czasie jego trwania; członkowie drużyny rozłączonego gracza mogą teraz opuścić mecz po upływie 2 minut (poprzednio 1 minuty) i nie zostaną za to ukarani, ale mecz zostanie zaliczony im jako porażka.
  • Overwatch emblem black 13 września 2016 Opis:  Dodano nową legendę trybu rywalizacji; nowy ekran zakończenia meczu został zastąpiony przez ekran zakończenia rundy w trybie rywalizacji.
  • Overwatch emblem black 1 września 2016 Opis: Znacznie zmieniono system rang umiejętności; wprowadzono zmiany w banku czasu na mapach; teraz mecze, w których obie drużyny zdobyły tyle samo punktów, będą się kończyły remisem, a nie decydującym starciem; teraz gracze muszą wygrać przynajmniej 50 meczów klasyfikacyjnych, aby dostać się na listę 500 najlepszych; teraz gracze będą musieli ukończyć więcej meczów, żeby stracić karny status za przedwczesne opuszczenie meczu; komunikaty o graczach opuszczających mecz w Rywalizacji nie będą już się nakładały na elementy interfejsu na górze ekranu.
  • Overwatch emblem black 2 sierpnia 2016 Opis: Gracze, którzy opuszczą mecz w Rywalizacji przed jego zakończeniem, będą musieli odczekać przynajmniej 10 minut, zanim będą mogli dołączyć do kolejnego meczu w tym trybie; skrócono czas na zebranie drużyn w kolejnych rundach na mapach typu szturm.
  • Overwatch emblem black 21 lipca 2016 Opis: Naprawiono błąd w trybie rywalizacji, który sprawiał, że ocena umiejętności po meczu nie była prawidłowa.
  • Overwatch emblem black 19 lipca 2016 Opis: W meczach w trybie rywalizacji wprowadzony został limit jednego tego samego bohatera na drużynę.
  • Overwatch emblem black 6 lipca 2016 Opis: Czas trwania decydującego starcia został zmieniony na wszystkich mapach.
  • Overwatch emblem black 28 czerwca 2016 Opis: Tryb rywalizacji został dodany do gry.