Rywalizacja (ang. Competitive Play) – tryb gry zaprojektowany dla graczy, którzy traktują rozgrywkę w „Overwatch” bardziej poważnie. W tym trybie gracze rywalizują między sobą o lepszą pozycję w rankingu.

Opis Edytuj

Poziom umiejętności Edytuj

Zanim rozpocznie się karierę, należy rozegrać pierwsze 10 gier, po czym zostanie ustalony poziom umiejętności gracza – w przedziale od 1 do 100. Większe wartości oznaczają wyższy poziom umiejętności. Ocena ta bazuje na wygranych i przegranych grach, określana jest po każdej grze rankingowej. W pewnym momencie, w czasie trwania danego sezonu, zostanie pokazana lista 500 najlepszych graczy, na danej platformie.

Sezony Edytuj

Sezon rywalizacji będzie składał się z czterech pór roku, z których każdy będzie trwał po 3 miesiące. Przez ten czas gracze będą mogli określić poziom umiejętności, po czym sezon zostanie on zresetowany i kolejka przejdzie w dwutygodniowy stan hibernacji.

Format meczy Edytuj

Na niektórych mapach zostały wprowadzone poprawki w interfejsie, aby zwiększyć przejrzystość gier. Dodatkowo do dyspozycji mamy następujące mapy:

  • Mapy kontroli:
    • Polegają one na przejęciu i utrzymaniu przejętego celu.
  • Eskorta i hybrydowe mapy:
    • Mapy, w których musimy skupić się na eskortowanie lub bronieniu ładunku.
    • W jesiennym sezonie mapy te będą miały taki sam czas trwania jak mapy szturmu.
  • Mapy szturmu:
    • Polegają one na ataku i przejmowaniu kolejnych punktów. Po przejęciu otrzymujemy dodatkowe pięć minut rozgrywki.
  • Decydujące starcie:
    • W przypadku remisu gra losowo przypisuje drużyny do obrony i ataku, gracze rozgrywają decydujący mecz. Rundy są nieco krótsze, a zadaniem atakującej drużyny jest zajęcie pierwszego punktu przed czasem.

Nagrody Edytuj

W pierwszym sezonie za rozegranie pierwszych 10 gier, po których zostaniemy przydzieleni do odpowiedniego poziomu, otrzymamy ikonkę i graffiti, natomiast najlepszych 500 graczy otrzyma animowane graffiti.

Wygrywając mecze, zdobywa się punkty - punkty te otrzymuje się również na koniec sezonu i będzie można je wydać na złote bronie.

Zachowanie graczy Edytuj

Ze względu na to, że jest to poważniejszy tryb rozgrywki, po wyjściu z gry albo wyrzuceniu za nieaktywność otrzyma się bardziej aktywne kary (będziemy tracić 25% XP). Po wyjściu z gry istnieje ponowna możliwość do jej dołączenia, ale i tak w przypadku zbyt długiej nieaktywności otrzymamy karę. Nikt nie zastąpi naszego miejsca i drużyna będzie grała w osłabieniu, stąd te kary.

  • Jeśli dany gracz stanie się nieaktywny lub opuści mecz w ciągu pierwszych dwóch minut, mecz zostanie automatycznie anulowany. Opuszczenie meczu przed jego zakończeniem spowoduje niemożność dołączenia do nowego meczu przed zakończeniem poprzedniego.
  • Jeśli naruszenie to nastąpi po upływie dwóch minut, mecz zostanie wstrzymany na minutę, aby gracz miał szansę wrócić do gry. Jeśli ponownie połączy się z grą, mecz zostanie wznowiony. W przeciwnym razie pozostali gracze otrzymają możliwość opuszczenia meczu bez konsekwencji, ale mecz zostanie im zaliczony jako porażka.

Nieaktywność oznacza, że nie dotknęło się myszki i klawiatury przez co najmniej 30 sekund.

Schemat sezonów Edytuj

Tryb rywalizacji - Sezon 1 (2016).png Tryb rywalizacji - Sezon 2 (2016).png

Ciekawostki Edytuj

  • Tryb rywalizacji miał początkowo pojawić się wraz z pierwszą aktualizacją po zamkniętej becie. Blizzard Entertainment stwierdził jednak, że chcąc dodać taki poważny tryb, muszą bardziej nad nim popracować.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rywalizacja

Więcej z Fandomu