FANDOM

Samouczek (ang. Tutorial) – jeden z trzech trybów szkoleniowych gry „Overwatch”, który jest dostępny bezpośrednio z menu wyboru szkolenia.

Opis Edytuj

Wymagane jest ukończenie samouczka podczas pierwszego uruchomienia gry, jednakże później jest on w dalszym ciągu dostępny bezpośrednio z menu wyboru szkolenia. Ma on za zadanie pokazać graczowi mechanikę rozgrywki w „Overwatch”, jednak w głównej mierze skupia się na zdolnościach i superzdolnościach, oraz interfejsie gry.

Po uruchomieniu samouczka gracz wciela się w Żołnierza-76, który znajduje się na obszarze treningowym. Rozmawia z nim Athena, która to informuje, że za chwilę pojawi się Smuga. Po jej przybyciu głos z komputera nakazuje nam podążać wzorkiem za Leną, a zaraz po tym biec za dziewczyną. Pod koniec trasy wyzwaniem okaże się podest, na który gracz musi skoczyć, aby przejść do innego pomieszczenia – strzelnicy.

Zgodnie z poleceniami Atheny zabieramy Ciężki Karabin Pulsacyjny, a wysłuchujemy informacje od komputerowego głosu dotyczące interfejsu, na który składa się między innymi pasek zdrowia. Tuż po tym Athena wysyła robota szkoleniowego, którego należy zastrzelić, a kolejnego wykończyć szybkim atakiem. Kolejne trzy boty zaczną się poruszać w przeciwieństwie do poprzednich, a Athena wyjaśni sposób przeładowania broni, a także oznaczenia przeciwników. Po zniszczeniu sześciu maszyn gracz uczy się jak używać Rakiet Helix, Sprintu czy Pola Biotytycznego, a superzdolności – Wizjera Taktycznego. Kiedy kolejna ściana się otwiera, Athena kieruje gracza na punk kontrolny i każe mu go przejąć, instruując jednocześni, jak działa przejmowanie punktu. Zaraz po tym komputerowy głos dziękuje za wzięcie udziału w szkoleniu, a sam gracz zostaje przeniesiony z powrotem do menu głównego.

Ciekawostki Edytuj

  • Mapa, na której rozgrywany jest samouczek, nie jest żadną z dostępnych map.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 2 sierpnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który czasem uniemożliwiał grę w trybie samouczka, kiedy gracz zmienił bohatera.
  • Overwatch emblem black 15 kwietnia 2016 (beta) Opis: Naprawiono błąd, który spowodował, że gracze nie mogli przejść samouczka.
  • Overwatch emblem black 22 marca 2016 (beta) Opis: Po pierwszym uruchomieniu gry wyświetli się komunikat, czy chcemy przejść szkolenie.