FANDOM

Sezon V – piąty sezon trybu rywalizacji, który rozpoczął się 31 maja 2017 roku.

Tematem przewodnim sezonu piątego było Numbani.

Opis Edytuj

Dwie sześcioosobowe drużyny stają naprzeciw siebie i w zależności o mapy muszą przejąć odpowiednią ilość punktów kontrolnych bądź przetransportować specjalny ładunek w wyznaczone miejsce. Ranga umiejętności będzie rosła lub spadała po każdym zwycięstwie, lub porażce, w zależności od wielu czynników takich jak wyniki graczy oraz umiejętności innych uczestników meczu.

Format Edytuj

  • Mapy typu szturm:
    • Dwie sześcioosobowe drużyny stają naprzeciw siebie, losowo przydzielani przy pierwszym meczu do drużyny atakującej bądź broniącej. Przeciwnicy są dobierani wedle podobnych osiągnięć i zdolności.
    • Oba zespoły otrzymują 10 minut na osiągnięcie celu na mapie.
    • Postęp przejmowania punktu jest podzielony na trzy części po 30%. Osiągnięcie każdego z nich jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem, które nigdy nie zmaleje.
    • Po osiągnięciu wszystkich celów przez pierwszą drużynę, typy drużyn są zamieniane i kolejny mecz przydzieli drużynę atakującą do obrony, a broniącą do ataku.
    • Jeśli pierwsza drużyna nie przejmie punktu kontrolnego, przeciwna drużyna będzie miała za zadanie przejąć go tylko do tego miejsca, który będzie świecił się na złoto. Gdy uda im się to uczynić, wygrywają — w przeciwnym razie wygrywa pierwsza drużyna.
    • Jeśli obie drużyny osiągną ostatni punkt kontrolny, nastąpią kolejne rundy, w których wykorzystywany będzie pozostały czas. Jeśli czas jest krótszy niż dwie minut, zostanie on zwiększony do dwóch minut.
    • Statystki zostaną zaktualizowane po wyświetleniu wyniku, który ukazuje się po zakończeniu meczu.
  • Mapy typu eskorta:
    • Jeśli pierwsza drużyna nie dostarczy ładunku do punktu kontrolnego, przeciwna drużyna będzie miała za zadanie przepchać ładunek kawałek dalej od tego miejsca, który będzie świecił się na złoto. Gdy uda im się dopchnąć do tego miejsca pojazd, wygrywają — w przeciwnym razie wygrywa pierwsza drużyna.
  • Mapy typu kontrola:
    • Pierwsze trzy mecze będą używać kolejnych wariantów map, natomiast dwa ostatnie rozgrywane w przypadku podobnego wyniku, będą wybierane losowo.
  • Mapy typu szturm/eskorta:

Rangi umiejętności Edytuj

Po rozegraniu dziesięciu meczów kwalifikacyjnych, gracze zostają przydzieleni do rangi odpowiadającą ich umiejętnościom. Z każdą wygraną, ranga będzie w odpowiednio wzrastać, a z przegraną spadać. Wartość przydzielonych punktów zależy od dwóch czynników: własnych osiągnięć gracza oraz umiejętności pozostałej drużyny. Tym samym współpraca drużynowa i zwycięstwo sprawiają, że punktów przydzielonych będzie więcej, aniżeli drużyna by wygrała, lecz gracz grałby samotnie.

Symbole rang Edytuj

Ranga Brąz
Ranga Srebro
Ranga Złoto
Ranga Platyna
Ranga Diament
Od 1 do 1499 Od 1500 do 1999 Od 2000 do 2499 Od 2500 do 2999 Od 3000 do 3499
Ranga Mistrz
Ranga Arcymistrz
Od 3500 do 3999 Od 4000 wzwyż

Dostępne mapy Edytuj

Szturm Edytuj

Hanamura
Kolonia księżycowa Horyzont
Świątynia Anubisa
Zakłady Volskaya Industries

Eskorta Edytuj

Dorado
Droga 66
Posterunek Gibraltar

Kontrola Edytuj

Ilios
Nepal
Oaza
Wieża Lijiang

Szturm/Eskorta Edytuj

Eichenwalde
King's Row
Hollywood
Numbani

Nagrody Edytuj

Wraz z zakończeniem sezonu wszyscy uczestnicy otrzymają specjalne nagrody:

  • Każdy gracz za rozegranie 10 meczów w sezonie otrzyma graffiti „bohater 5. sezonu” i portret „uczestnik 5. sezonu”.
  • Najlepszych 500 graczy na każdej platformie otrzyma dodatkowo specjalną ikonę gracza oraz animowane graffiti „bohater 5. sezonu”. Pozycję w Top 500 graczy należy utrzymać, aby zdobyć nagrodę.

Dodatkowo gracze otrzymają odpowiednią ilość punktów rywalizacji w zależności od uzyskanej pod koniec sezonu rangi.

Ilość Ranga
100 Punkty rywalizacji
Ranga Brąz
200 Punkty rywalizacji
Ranga Srebro
400 Punkty rywalizacji
Ranga Złoto
800 Punkty rywalizacji
Ranga Platyna
1200 Punkty rywalizacji
Ranga Diament
2000 Punkty rywalizacji
Ranga Mistrz
3000 Punkty rywalizacji
Ranga Arcymistrz