Skrzynki z łupami

Skrzynka z łupami

Skrzynki z łupami (ang. Loot Box) – skrzynki zawierające losowe koncepty do bohaterów oraz ikon gracza w „Overwatch”.

Opis Edytuj

Każda skrzynka z łupami zawiera cztery losowe przedmioty, które można wykorzystać do dostosowania wyglądu bohaterów. Przedmioty dzielą się na Normalne, Rzadkie, Epickie i Legendarne, a każda skrzynka zawiera przynajmniej jeden Rzadki przedmiot lub lepszy. Zawartość skrzynki generowana jest od razu po jej zdobyciu lub zakupieniu,[1] np. każda skrzynka nabyta przed aktualizacją 19 lipca 2016 nie posiadała żadnego konceptu do Any.

Ogólne szanse na trafienie przedmiotu Normalnego, Rzadkiego, Epickiego i Legendarnego wynoszą kolejno 58.2%, 31.7%, 7.55% i 2.55%[2]. Istniały spekulacje, że zawartość szczególnie Legendarne przedmioty, korzystają z mechaniki zwanej „pity timer”, tej samej mechaniki z innej gry BlizzardaHearthstone. Działa ona w ten sposób, że im dłużej nie trafia się Legendarne przedmioty, tym większa szansa trafienie Legendarnego przedmiotu w następnych skrzynkach[2].

W „Overwatch”, jak w wielu innych grach Blizzarda, różne kolory przypadają na różne rodzaje przedmiotów:

  • Białe – Normalne
  • Niebieskie – Rzadkie
  • Różowe – Epickie
  • Złote – Legendarne

Zawartość Edytuj

Skrzynki zawierają skórki, emotki, zwycięskie pozy, prezentacje zagrania, graffiti, kwestie, ikony gracza, a także kredyty, które można wydać na koncepty dla bohaterów.

  • Skórki – używane do zmiany wyglądu bohaterów. Dzielą się na Rzadkie, Epickie i Legendarne.
  • Emotki – używane do wykonania akcji, dostępne z kółka komunikacji. Należą do Epickich przedmiotów.
  • Zwycięskie pozy – używane do dostosowywania pozy bohaterów na końcowym zdjęciu drużyny po wygranej. Należą do Rzadkich przedmiotów.
  • Prezentacje zagrania – używane do dostosowywania animacji na początku najlepszego zagrania meczu. Należą do Epickich przedmiotów.
  • Graffiti – używane do spryskania różnych powierzchni w grze. Należą do Normalnych przedmiotów.
  • Kwestie – używane do rozmowy z sojusznikami przez głosy bohaterów, dostępne z kółka komunikacji. Należą do Normalnych przedmiotów.
  • Ikony gracza – używane do dostosowywania avatara gracza. Należą do Rzadkich przedmiotów.
  • Kredyty – stos złotych monet reprezentuje kredyty. Dzielą się na Rzadkie za 50 Kredyty, Epickie za 150 Kredyty i Legendarne za 500 Kredyty. W przybliżeniu jest 30% szans na dostanie skrzynki z kredytami[2].

Jeśli skrzynka zawiera przedmiot już posiadany, gracz otrzyma rekompensatę w kredytach. Wynagrodzenie za duplikaty wynosi ⅕ ich ceny. Za duplikaty ikon gracza otrzymuje się 15 Kredyty, ponieważ nie można ich kupić, więc nie posiadają one ceny. Dla pozostałych przedmiotów kompensata wynosi:

  • Graffiti, kwestie – 5 Kredyty.
  • Rzadkie skórki, ikony gracza, zwycięskie pozy – 15 Kredyty.
  • Epickie skórki, emotki, prezentacje zagrania – 50 Kredyty.
  • Legendarne skórki i emotki - 200 Kredyty.

Zdobywanie skrzynek Edytuj

Skrzynki z łupami otrzymuje się po każdym zdobytym poziomie, aczkolwiek można również je zakupić:

USD/EUR AUD BRL GBP
2 skrzynki $1.99 $2.95 $7.99 £1.45
5 skrzynek $4.99 $7.35 $19.99 £3.99
11 skrzynek $9.99 $14.95 $39.99 £7.99
24 skrzynki $19.99 $29.95 $79.99 £15.99
50 skrzynek $39.99 $59.95 $159.99 £31.99

Skrzynki z wydarzeń sezonowych Edytuj

Skrzynka z łupami z letnich igrzysk

Skrzynka z Letnich Igrzysk

Z okazji wydarzeń sezonowych, każda nieotworzona wcześniej skrzynka zamieniała się na nową, specjalną wersję. Takie skrzynki zawierały przynajmniej jeden przedmiot związany z wydarzeniem, a szanse na wypadnięcie określonego przedmiotu, duplikatu działały również w tych skrzynkach.

Przedmioty z Letnich Igrzysk 2016 mogły być zdobyte jedynie z tych skrzynek, nie mogły one być zakupione za kredyty. Przedmioty z Halloweenowej Grozy, Zimowej Krainy Czarów, Roku Koguta, Insurekcji i Rocznicy można było zakupić w Galerii Bohaterów jednak za potrojoną cenę.

Skrzynki z wydarzeń sezonowych, jeśli nie były otwierane, można otworzyć po zakończeniu wydarzenia i nadal łupami mogą być przedmioty z danego wydarzenia.

Ciekawostki Edytuj

  • Przed końcem bety, skrzynki z łupami świeciły się kolorem najbardziej wartościowego przedmiotu, który się w nich znajdował.
  • Po obliczeniu oraz wzięciu duplikatów pod uwagę, gracz musi otworzyć ok. 888 skrzynek z łupami, by posiadać każdy dostępny przedmiot, jaki istniał w podstawowej wersji gry[3].

Przypisy Edytuj

  1. New Hero + Loot Box Reminder, Battle.net US
  2. 2,0 2,1 2,2 Overwatch Loot Legendary Skin Chance, PCGamesN
  3. need to unbox approximately 888 loot crates/ You Need to Unbox Approximately 888 Loot Crates, Reddit

Zobacz też Edytuj