FANDOM

Nic się nie bój, skarbie, zjawiła się kawaleria!

Smuga (ang. Tracer) – jedna z bohaterek gry Overwatch.

Opis szczegółowy Edytuj

Uzbrojona w bliźniacze pistolety pulsacyjne, energetyczne bomby czasowe oraz niewyparzony język Smuga może błyskawicznie przemieszczać się w przestrzeni i cofać czas dla samej siebie, by walczyć w obronie słabych i pokrzywdzonych na całym świecie.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Początki Edytuj

Była agentka Overwatch znana jako Smuga jest entuzjastyczną, podróżującą w czasie awanturniczką, która walczy w imię wzniosłych ideałów.

Lena Oxton była najmłodszą osobą, jaką zaproszono do udziału w nowatorskim programie lotów doświadczalnych Overwatch. Jako nieustraszony i niezwykle utalentowany pilot została wybrana, by zasiąść za sterami prototypu teleportującego się myśliwca o nazwie Slipstream. Jednak już podczas pierwszego lotu wystąpiła usterka w matrycy teleportacyjnej maszyny i samolot po prostu zniknął. Lena została uznana za zmarłą.

Pojawiła się ponownie kilka miesięcy później, ale nie była w pełni sobą. Po wszystkim, co przeszła, molekuły w jej ciele uległy desynchronizacji czasowej. Cierpiała na niespotykaną dotychczas przypadłość, którą nazwano „rozwarstwieniem czasowym”. Lena stała się żywym widmem, mogącym niespodziewanie zniknąć na całe godziny, a nawet dni. Nawet wówczas, gdy znajdowała się w teraźniejszości, nie była w stanie zachować swojej fizycznej postaci.

Lekarze i naukowcy pracujący dla Overwatch byli zupełnie bezradni. Przypadek Smugi był uważany za beznadziejny do chwili, gdy jeden z badaczy imieniem Winston zaprojektował „akcelerator czasowy” – urządzenie, dzięki któremu Smuga mogła na stałe utrzymać się w teraźniejszości. Dodatkowo przyrząd ów umożliwiał jej kontrolę nad upływem czasu względem samej siebie, pozwalając na przyspieszanie i spowalnianie go w miarę własnych potrzeb. Dzięki swoim nowym mocom stała się jedną z najskuteczniejszych agentek Overwatch.

Robota na własną rękę Edytuj

Od czasu rozpadu Overwatch Smuga nadal walczy w obronie słabych i bezbronnych wszędzie tam, gdzie zaistnieje taka konieczność. Smuga pojawiła się na przemowie Tekharthie Mondaty, na której zauważyła dziwne zachowanie ochroniarzy. To doprowadziło ją do Trupiej Wdowy, która próbowała dokonać zamachu na omniku. Podczas walki życie Smugi zostało zagrożone strzałem snajperki, więc postanowiła uniknąć pocisku. Ten jednak trafił w Tekhartę, zabijając go na miejscu. Wdowie udało się uciec, a bohaterka zaczęła się obwiniać za wybuch drugiego kryzysu omnicznego. Jakiś czas później dostała szansę udziału w nieoficjalnej misji, kiedy Żniwiarz i Trupia Wdowa próbowali ukraść rękawicę Pięściarza z muzeum. Współpracując z Winstonem, Smudze udało się powstrzymać duet i wszcząć pościg.

Zdolności Edytuj

Pistolety Pulsacyjne Pistolety Pulsacyjne
Smuga strzela z obu pistoletów z zawrotną szybkością.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Mignięcie Mignięcie
Smuga przemyka poziomo w kierunku, w jakim się aktualnie porusza, przemierzając bezczasowo przestrzeń, i pojawia się kilka metrów dalej. Może zgromadzić maksymalnie trzy ładunki tej zdolności. Nowe ładunki są generowane co kilka sekund.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Powrót Powrót
Smuga dokonuje przeskoku w nieodległą przeszłość, co przywraca jej zdrowie i amunicję do stanu sprzed kilku sekund i przenosi ją na poprzednią pozycję.
ERBPS3 R1.png
Bomba Pulsacyjna Bomba Pulsacyjna
Smuga ciska sporych rozmiarów bombę, która przylega do dowolnej powierzchni, na której wyląduje, również do przeciwników. Po chwili bomba wybucha, zadając znaczne obrażenia wszystkim wrogom znajdującym się w polu rażenia.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Smuga osiągnięcia pamięć absolutna.png Pamięć absolutna Użyj Powrotu Smugi, aby odzyskać 400 punktów zdrowia, nie ginąc, w Szybkiej grze/Rywalizacji. Smuga osiągnięcia graffiti piksel.png
Smuga osiągnięcia specjalna przesyłka.png Specjalna przesyłka Przylep 4 Bomby Pulsacyjne Smugi do wrogów w jednym meczu w Szybkiej grze/Rywalizacji. Smuga osiągnięcia graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Cyfrowe komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Smuga jest pierwszą postacią z gry Overwatch, która została dodana do „Heroes of the Storm”.
  • Numer identyfikacyjny Smugi to 3945_50, co zostało ukazane w filmie „Reaktywacja”.
  • Jak zostało pokazane w komiksie „Magia Świąt” Smuga nie musi nosić akcelelatora czasowego, by jej ciało nie ulegało desynchronizacji czasowej – wystarczy, że znajduje się on w pobliżu niej.
  • Jedna ze zwycięskich póz Smugi został usunięta, ponieważ uznano ją za „zbyt seksowną”.
  • Smuga jest pierwszą oficjalnie postacią homoseksualną w grze.
    • Jest ona w związku z kobietą o imieniu Emily.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki