FANDOM

Nic się nie bój, skarbie, zjawiła się kawaleria!

Smuga (ang. Tracer) – jedna z bohaterek gry Overwatch, która została dodana na oficjalne serwery 24 maja 2016 roku.

Smuga jest podróżującą w czasie awanturniczką i bojowniczką w imię wzniosłych ideałów.

Opis szczegółowy Edytuj

Uzbrojona w bliźniacze pistolety pulsacyjne, energetyczne bomby czasowe oraz niewyparzony język Smuga może błyskawicznie przemieszczać się w przestrzeni i cofać czas dla samej siebie, by walczyć w obronie słabych i pokrzywdzonych na całym świecie.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Była agentka Overwatch znana jako Smuga jest entuzjastyczną, podróżującą w czasie awanturniczką, która walczy w imię wzniosłych ideałów. Lena Oxton była najmłodszą osobą, jaką zaproszono do udziału w nowatorskim programie lotów doświadczalnych Overwatch. Jako nieustraszony i niezwykle utalentowany pilot została wybrana, by zasiąść za sterami prototypu teleportującego się myśliwca o nazwie Slipstream. Jednak już podczas pierwszego lotu wystąpiła usterka w matrycy teleportacyjnej maszyny i samolot po prostu zniknął. Lena została uznana za zmarłą.

Pojawiła się ponownie kilka miesięcy później, ale nie była w pełni sobą. Po wszystkim, co przeszła, molekuły w jej ciele uległy desynchronizacji czasowej. Cierpiała na niespotykaną dotychczas przypadłość, którą nazwano „rozwarstwieniem czasowym”. Lena stała się żywym widmem, mogącym niespodziewanie zniknąć na całe godziny, a nawet dni. Nawet wówczas, gdy znajdowała się w teraźniejszości, nie była w stanie zachować swojej fizycznej postaci.

Lekarze i naukowcy pracujący dla Overwatch byli zupełnie bezradni. Przypadek Smugi był uważany za beznadziejny do chwili, gdy jeden z badaczy imieniem Winston zaprojektował „akcelerator czasowy” – urządzenie, dzięki któremu Smuga mogła na stałe utrzymać się w teraźniejszości. Dodatkowo przyrząd ów umożliwiał jej kontrolę nad upływem czasu względem samej siebie, pozwalając na przyspieszanie i spowalnianie go w miarę własnych potrzeb. Dzięki swoim nowym mocom stała się jedną z najskuteczniejszych agentek Overwatch. Od czasu rozpadu Overwatch Smuga nadal walczy w obronie słabych i bezbronnych wszędzie tam, gdzie zaistnieje taka konieczność.

Zdolności Edytuj

Pistolety Pulsacyjne Pistolety Pulsacyjne
Smuga strzela z obu pistoletów z zawrotną szybkością.
LPM, XB RT, PS3 R2
Mignięcie Mignięcie
Smuga przemyka poziomo w kierunku, w jakim się aktualnie porusza, przemierzając bezczasowo przestrzeń, i pojawia się kilka metrów dalej. Może zgromadzić maksymalnie trzy ładunki tej zdolności. Nowe ładunki są generowane co kilka sekund.
LS, XB LB, PS3 L1
Powrót Powrót
Smuga dokonuje przeskoku w nieodległą przeszłość, co przywraca jej zdrowie i amunicję do stanu sprzed kilku sekund i przenosi ją na poprzednią pozycję.
E, XB RB, PS3 R1
Bomba Pulsacyjna Bomba Pulsacyjna
Smuga ciska sporych rozmiarów bombę, która przylega do dowolnej powierzchni, na której wyląduje, również do przeciwników. Po chwili bomba wybucha, zadając znaczne obrażenia wszystkim wrogom znajdującym się w polu rażenia.
Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Smuga osiągnięcia pamięć absolutna Pamięć absolutna Użyj Powrotu Smugi, aby odzyskać 400 punktów zdrowia, nie ginąc, w Szybkiej grze/Rywalizacji. Smuga osiągnięcia graffiti piksel
Smuga osiągnięcia specjalna przesyłka Specjalna przesyłka Przylep 4 Bomby Pulsacyjne Smugi do wrogów w jednym meczu w Szybkiej grze/Rywalizacji. Smuga osiągnięcia graffiti słodziak

Biografia Edytuj

Od pilota do agenta Edytuj

Lena Oxton in Slipstream Suit

Lena przed wypadkiem

Lena była szanowanym pilotem testowym, lecz jej karierę przerwał wypadek prototypowego myśliwca teleportującego Slipstream, który pilotowała[1]. Dziewczyna została uznana za zmarłą, lecz powróciła kilka miesięcy później z dość nietypowymi obrażeniami. Po wszystkim, co przeszła, molekuły w jej ciele uległy desynchronizacji czasowej, przez co cierpiała na niespotykaną dotychczas przypadłość, którą nazwano „rozwarstwieniem czasowym”. Lena stała się żywym widmem, mogącym niespodziewanie zniknąć na całe godziny, a nawet dni. Przypadek Leny był uważany za beznadziejny do chwili, kiedy badacz Winston zaprojektował „akcelerator czasowy” – urządzenie, dzięki któremu Smuga mogła na stałe utrzymać się w teraźniejszości, zyskując jednocześnie kilka nowych zdolności[2].

Kiedy Overwatch przyglądało się zajściom terrorystycznym w Londynie spowodowanym przez Sektor Zero, Lena jako kadetka trenowała z Genjim w sali treningowej. Jako agent Blackwatch, mężczyzna wykazywał się niezwykłymi zdolnościami walecznymi oraz taktycznymi, lecz umiejętności kobiety zaskoczyły go i dał się pokonać. Niedługo po tym dowódca Morrison wezwał dziewczynę do biura, gdzie ta ujrzała zamieszki w swoim mieście. Lena chciała wiedzieć, dlaczego Overwatch wciąż nie interweniowało, dowiadując się prawdy od Jacka. Oxton wyraziła swoje zdanie na temat tego wszystkiego, dając Morrisonowi szansę na przemyślenie. Zaraz po tej konwersacji dziewczyna udała się na statek, gdzie Angela, Torbjörn i Reinhardt czekali na otrzymanie pozwolenia ruszenia na misję[3].

Walka o lepsze jutro Edytuj

Doomfist and Tracer fight

Walka z Pięścią Zagłady

Kiedy Pięść Zagłady zaczął niszczyć Numbani, na ratunek miastu i mieszkańcom przybył Genji, Smuga oraz Winston, którzy za wszelką cenę próbowali pozbyć się wroga. Wojownik nie dawał jednak za wygraną i wykazywał się większym sprytem od agentów, co postanowił wykorzystać. Kiedy Genji zaatakował mężczyznę, ten skontrował jego atak i swoją rękawicą wyrzucił go daleko, aż zatrzymał jego ciało samochód. Młodzieniec starał się podnieść i walczyć dalej, ale jego cybernetyczne ciało doznało dotkliwych obrażeń, co go unieruchomiło[4].

Następnie na Pięść Zagłady ruszyła Smuga, której atak również zakończył się niepowodzeniem, bowiem przeciwnik wyrwał jej akcelerator czasowy, co doprowadziło do desynchronizacji bohaterki i niemożności dłuższego przetrwania w jednym miejscu i czasie. Widząc cierpienia przyjaciół, Winston wpadł w szał i ruszył na wroga[4], ostatecznie skutecznie go pokonując[5].

Tracer and Widowmaker fight in museum

Obrona potężnej broni

Kilka lat później, Smuga wraz z Winstonem brała udział w nieoficjalnej misji w muzeum w Numbani, kiedy to dwóch agentów SzponuTrupia Wdowa i Żniwiarz starali się wykraść rękawicę Pięściarza. Bohaterom jednak udało się powstrzymać duet, z niewielką pomocą dwójki odwiedzających – Timmy'ego i Briana. Kiedy wrogowie postanowili uciec, bohaterowie ruszyli za nimi w pościg[5].

Smuga pojawiła się na przemowie Tekharthie Mondaty, na której zauważyła dziwne zachowanie ochroniarzy. To doprowadziło ją do Trupiej Wdowy, która próbowała dokonać zamachu na omniku. Podczas walki życie Smugi zostało zagrożone strzałem snajperki, więc postanowiła uniknąć pocisku. Pocisk jednak trafił w Tekhartę, zabijając mędrca z Klasztoru Szambala na miejscu. Wdowie udało się uciec, a bohaterka zaczęła się obwiniać za wybuch drugiego kryzysu omnicznego[6].

Lena, Emily and Winston in Christmas Day

Święta z najbliższymi

Lena przemierzała ulice King's Row podczas świąt, napotykając na drodze przestępcę, który okradł rodzinę z zakupionych prezentów. Postanowiła pomóc, po czym rusza w dalszy bieg do sklepu z ubraniami. Kiedy chciała do niego wejść, sprzedawca obrócił kartkę z napisem „zamknięte”, co niezwykle zasmuciło dziewczynę. Następnie dostała się do innego sklepu, gdzie odnalazła szal, który zamierzała kupić. Jednakże przez pośpiech nie zauważyła, że wyrwała go z rąk innemu klientowi, uprzejmie go oddając. Zasmucona usiadła na zaśnieżonym krawężniku, gdzie zauważyła także, że nie wystarczy jej już energii na powrót do domu i będzie musiała wrócić metrem. Nagle za plecami Leny pojawiła się dziewczynka, której wręcza prezent dla bohaterki za pomoc w odzyskaniu skradzionych wcześniej prezentów. Kiedy Lena wracała do domu, opowiedziała Emily, co spotkało ją na mieście, kiedy jej partnerka przygotowywała ciepły napój. Kiedy ta siadła obok Smugi, zauważyła na stole prezent i otworzyła go, uznawszy, że jest dla niej. Zobaczywszy szal, Emily odwzajemniła się, całując Lenę[7].

Po tym wszystkim dziewczyny zgodnie z obietnicą, udały się na świąteczny posiłek do Winstona, który był podekscytowany, że wraz z nimi – swoją rodziną – może usiąść do stołu wigilijnego[7].

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Smuga jest pierwszą postacią z gry Overwatch, która została dodana do „Heroes of the Storm”.
  • Numer identyfikacyjny Smugi to 3945 50, co zostało ukazane w filmie „Reaktywacja”.
  • Jak zostało pokazane w komiksie „Magia Świąt” Smuga nie musi nosić akcelelatora czasowego, by jej ciało nie ulegało desynchronizacji czasowej – wystarczy, że znajduje się on w pobliżu niej.
  • Jedna ze zwycięskich póz Smugi został usunięta, ponieważ uznano ją za „zbyt seksowną”.
  • Smuga jest pierwszą oficjalnie postacią homoseksualną w grze.
    • Jest ona w związku z kobietą o imieniu Emily.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 31 stycznia 2017 Opis: Naprawiono błąd, który umożliwiał Smudze i Mei dostawanie się na kilku mapach w miejsca poza standardowym obszarem rozgrywki.

Przypisy Edytuj

  1. Informacje ukazane przy skórce „Odrzutowa”.
  2. Informacje przedstawione w tle fabularnym Winstona.
  3. Cyfrowy komiks „Insurekcja”, wydany 5 kwietnia 2017 roku.
  4. 4,0 4,1 Film animowany „Historia Pięści Zagłady”, wydany 6 lipca 2017 roku.
  5. 5,0 5,1 Film animowany „Film Wprowadzający”, wydany 7 listopada 2014 roku.
  6. Film animowany „Zlecenie”, wydany 5 kwietnia 2016 roku.
  7. 7,0 7,1 Cyfrowy komiks „Magia Świąt”, wydany 20 grudnia 2016 roku.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki