Zhackować można wszystko... i wszystkich.

Sombra – jedna z bohaterek gry Overwatch.

Opis szczegółowy Edytuj

Działanie w ukryciu i unieruchamiające ataki sprawiają, że Sombra jest świetną dywersantką. Hakowanie zakłóca zdolności przeciwników, przez co łatwiej ich zlikwidować, a Impuls Elektromagnetyczny zapewnia przewagę w walce z wieloma wrogami na raz. Translokator i Kamuflaż Termooptyczny sprawiają, że Sombra jest trudniejsza do namierzenia.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Sombra to jedna z najbardziej osławionych hakerek, która wykorzystuje zdobyte informacje, aby manipulować ludźmi u władzy. Zanim przyjęła pseudonim „Sombra”, ░░░░░░ była jedną z tysięcy dzieci osieroconych przez kryzys omniczny. Większość infrastruktury jej kraju uległa zniszczeniu, a ona sama przeżyła wykorzystując wrodzoną smykałkę do komputerów i hakowania. Przygarnięta przez meksykański gang Los Muertos, ░░░░░░ pomogła jego członkom w samozwańczej rewolucji przeciwko władzom. Los Muertos uważali, że na odbudowie Meksyku dorobili się przede wszystkim bogaci i wpływowi ludzie, a najbardziej potrzebujący zostali pozostawieni samym sobie. Mimo długiego pasma sukcesów i wiary we własne umiejętności, ░░░░░░ nie spodziewała się, że światowa konspiracja, na której trop wpadła, miała ją już na celowniku. Obawiając się o swoje bezpieczeństwo ░░░░░░ musiała usunąć wszelkie ślady swojej tożsamości i zacząć się ukrywać.

Z cienia wynurzyła się jako Sombra – doskonalsza i zdeterminowana, by poznać prawdę o odkrytym spisku. Sombra przeprowadzała jeszcze śmielsze ataki hakerskie, dzięki którym zyskała liczne grono zwolenników, w tym członków Szponu. Wstąpiła w szeregi tej organizacji i przypuszczalnie przyczyniła się do potężnych cyberataków wymierzonych w korporacje silnie powiązane ze światowymi rządami. Działania te wywołały w Meksyku falę protestów przeciwko korporacji LumériCo i naruszyły bezpieczeństwo zakładów Volskaya Industries – przemysłowego ramienia rosyjskich sił obronnych przeciwko omnikom.

Zdolności Edytuj

Pistolet Maszynowy Pistolet Maszynowy
Pistolet Maszynowy Sombry strzela z dużym rozrzutem na krótki dystans.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Hakowanie Hakowanie
Sombra używa Hakowania, aby na chwilę uniemożliwić wrogom używanie zdolności lub uczynić apteczki bezużytecznymi dla przeciwników.
PPM.pngLTPS3 L2.png
Kamuflaż Termooptyczny Kamuflaż Termooptyczny
Sombra staje się na chwilę niewidzialna, a jej szybkość znacznie wzrasta. Zaatakowanie jej, użycie przeciwko niej zdolności ofensywnych lub zadanie jej obrażeń wyłącza Kamuflaż Termooptyczny.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Translokator Translokator
Sombra rzuca marker nawigacyjny Translokatora. Później może natychmiast wrócić w miejsce, gdzie znajduje się marker, póki jest on aktywny (także w trakcie walki).
ERBPS3 R1.png
Zmysł Łowcy Zmysł Łowcy
Sombra widzi przez ściany wszystkich przeciwników, którzy posiadają mniej niż połowę życia.
Zdolność pasywna!
Impuls Elektromagnetyczny Impuls Elektromagnetyczny
Sombra używa wyładowania energii elektromagnetycznej o dużym promieniu rażenia, które niszczy wrogie bariery i osłony oraz hakuje wszystkich przeciwników w zasięgu.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Sombra osiągnięcia hackaton.png Hackaton Zhakuj Sombrą 15 wrogów w Szybkiej grze/Rywalizacji, nie umierając. Sombra graffiti osiągnięcia piksel.png
Sombra osiągnięcia bez prądu.png Bez Prądu Zhakuj Sombrą 6 wrogów naraz w Szybkiej grze/Rywalizacji. Sombra graffiti osiągnięcia słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Cyfrowe komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Została wprowadzona na oficjalne serwery w aktualizacji 15 listopada 2016.
  • „Sombra” w języku hiszpańskim oznacza „cień”.
  • Sombra była bohaterką wprowadzaną przez Blizzard Entertainment przez kilka miesięcy poprzez ARG.
  • Pierwsze pogłoski o postaci można było dostrzec na mapie Dorado, gdzie znajduje się gazeta z artykułem „Quién es Sombra?” – „Kim jest Sombra?”, któremu towarzyszył wizerunek zamaskowanej postaci.
  • Oficjalna zapowiedź Sombry odbyła się na BlizzCon 2016, gdzie ta zhakowała filmik przedstawiający produkcję gry „Overwatch”, a następnie pokazano film animowany z jej udziałem.
  • Sombra ukradła od Winstona plany Akceleratora Czasowego oraz Emitera Osłon i stworzyła na ich podstawie Translokator.
  • Wierząc słowom Sombry, zna ona Kung Fu.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu