FANDOM

Zhackować można wszystko... i wszystkich.

Sombra – jedna z bohaterek gry Overwatch, która została dodana na oficjalne serwery w aktualizacji 15 listopada 2016 roku.

Sombra jest osławioną hakerką polującą na tajemnice – i wpływy, które się z nimi wiążą.

Opis szczegółowy Edytuj

Działanie w ukryciu i unieruchamiające ataki sprawiają, że Sombra jest świetną dywersantką. Hakowanie zakłóca zdolności przeciwników, przez co łatwiej ich zlikwidować, a Impuls Elektromagnetyczny zapewnia przewagę w walce z wieloma wrogami na raz. Translokator i Kamuflaż Termooptyczny sprawiają, że Sombra jest trudniejsza do namierzenia.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Sombra is born

Narodziny „Sombry”

Sombra to jedna z najbardziej osławionych hakerek, która wykorzystuje zdobyte informacje, aby manipulować ludźmi u władzy. Zanim przyjęła pseudonim „Sombra”, ░░░░░░ była jedną z tysięcy dzieci osieroconych przez kryzys omniczny. Większość infrastruktury jej kraju uległa zniszczeniu, a ona sama przeżyła wykorzystując wrodzoną smykałkę do komputerów i hakowania. Przygarnięta przez meksykański gang Los Muertos, ░░░░░░ pomogła jego członkom w samozwańczej rewolucji przeciwko władzom. Los Muertos uważali, że na odbudowie Meksyku dorobili się przede wszystkim bogaci i wpływowi ludzie, a najbardziej potrzebujący zostali pozostawieni samym sobie. Mimo długiego pasma sukcesów i wiary we własne umiejętności, ░░░░░░ nie spodziewała się, że światowa konspiracja, na której trop wpadła, miała ją już na celowniku. Obawiając się o swoje bezpieczeństwo ░░░░░░ musiała usunąć wszelkie ślady swojej tożsamości i zacząć się ukrywać.

Z cienia wynurzyła się jako Sombra – doskonalsza i zdeterminowana, by poznać prawdę o odkrytym spisku. Sombra przeprowadzała jeszcze śmielsze ataki hakerskie, dzięki którym zyskała liczne grono zwolenników, w tym członków Szponu. Wstąpiła w szeregi tej organizacji i przypuszczalnie przyczyniła się do potężnych cyberataków wymierzonych w korporacje silnie powiązane ze światowymi rządami. Działania te wywołały w Meksyku falę protestów przeciwko korporacji LumériCo i naruszyły bezpieczeństwo zakładów Volskaya Industries – przemysłowego ramienia rosyjskich sił obronnych przeciwko omnikom.

Zdolności Edytuj

Pistolet Maszynowy Pistolet Maszynowy
Pistolet Maszynowy Sombry strzela z dużym rozrzutem na krótki dystans.
LPM, XB RT, PS3 R2
Hakowanie Hakowanie
Sombra używa Hakowania, aby na chwilę uniemożliwić wrogom używanie zdolności lub uczynić apteczki bezużytecznymi dla przeciwników.
PPM, XB LT, PS3 L2
Kamuflaż Termooptyczny Kamuflaż Termooptyczny
Sombra staje się na chwilę niewidzialna, a jej szybkość znacznie wzrasta. Zaatakowanie jej, użycie przeciwko niej zdolności ofensywnych lub zadanie jej obrażeń wyłącza Kamuflaż Termooptyczny.
LS, XB LB, PS3 L1
Translokator Translokator
Sombra rzuca marker nawigacyjny Translokatora. Później może natychmiast wrócić w miejsce, gdzie znajduje się marker, póki jest on aktywny (także w trakcie walki).
E, XB RB, PS3 R1
Zmysł Łowcy Zmysł Łowcy
Sombra widzi przez ściany wszystkich przeciwników, którzy posiadają mniej niż połowę życia.
Zdolność pasywna!
Impuls Elektromagnetyczny Impuls Elektromagnetyczny
Sombra używa wyładowania energii elektromagnetycznej o dużym promieniu rażenia, które niszczy wrogie bariery i osłony oraz hakuje wszystkich przeciwników w zasięgu.
Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Sombra osiągnięcia hackaton Hackaton Zhakuj Sombrą 15 wrogów w Szybkiej grze/Rywalizacji, nie umierając. Sombra graffiti osiągnięcia piksel
Sombra osiągnięcia bez prądu Bez Prądu Zhakuj Sombrą 6 wrogów naraz w Szybkiej grze/Rywalizacji. Sombra graffiti osiągnięcia słodziak

Biografia Edytuj

Narodziny „Sombry” Edytuj

Sombra theory

Odkrycie spisku

Jako młoda dziewczyna, Sombra działała pod swoim prawdziwym imieniem i nauczyła się hackować – była w tym najlepsza. To było wszystko, co miała po kryzysie omnicznym. Pomimo tego, że była wtedy dzieckiem, dostrzegła, że ludźmi można manipulować tak samo, jak technologią. Niedługo po tym dołączyła do Los Muertos, pomagając członkom gangu w odbudowie kraju. Sombra dorastała, a jej umiejętności były jeszcze lepsze, lecz została zauważona przez coś, co nazywała „globalnym spiskiem”. Przerażona pośpiesznie pozbyła się siebie, w tym wszelkich o niej danych i została zmuszona do zmiany życia[1].

Powróciła później jako „Sombra”, wzbogacona o sprzęt, który pozwalał jej działać jeszcze skuteczniej. Nadal kontynuowała swoją pasję i misję, a jej działania zyskały podziw wielu, w tym organizacji terrorystycznej Szpon. Ze względu na zasoby postanowiła do nich dołączyć, lecz wciąż szła własnym torem, próbując odpowiedzieć na wcześniej zadane sobie pytania[1].

Zdobywanie przyjaciół Edytuj

Sombra talk with Katya

Szantażowanie Katyi

Sombra wraz ze Żniwiarzem i Trupią Wdowę udali się do Rosji, chcąc zamordować Katyę Volskayę. Hakerka używając swoich zdolności, wprowadziła zespół do fabryki Volskaya Industries, lecz kiedy Wdowa zamierzała oddać śmiertelny strzał, dziewczyna włączyła alarm, odcięła swoich sojuszników od celu i sama udała się w pościg. Ostatecznie udało jej się porozmawiać z kobietą sam na sam, zamykając jej żołnierzy przed biurem. Sombra przyznała, że nie zamierza jej zabić, a zamiast tego pokazała informacje o niej i o współpracy z omnikami, które posiada. Nie mając wyboru i zdając sobie sprawę z zagrożenia, Katya zgodziła się pozostać „przyjaciółką” hakerki. W związku z tym hakerka wycofała się i poinformowała zespół, że misja zakończyła się porażką, po czym Żniwiarz zarządził odwrót na statek[2].

Podczas świąt, Sombra znajdowała się w barze Calaveras, w którym również znajdował się pijany Jesse McCree[3].

Sombra and Talon in Venice

Porządki w Szponie

Kiedy Reyes odbił z więzienia Helix Security International Akande, Lacroix udała się z Sombrą do Monako, gdzie cała czwórka spotkała się w kasynie. Ogundimu nie podobało się, jak Vialli zarządzał Szponem podczas jego nieobecności i postanowił skontaktować się z Maximilienem – jednym z członków rady Szponu. Omnik poinformował, że wielu członków obawia się, że powrót Ogundimu przyczyni się do spadku dofinansowania organizacji. Konwersację przerwał atak podejrzanych ludzi nasłanych przez Vialliego, którzy dość szybko zostali pokonani przez Amélie i Akande. Zaraz po tym zamieszaniu, cała czwórka udała się do Wenecji, gdzie przebrani w kostiumy zbliżyli się do ludzi Vialliego i ich pokonali. W tym czasie Akande sam spotkał się z meritum problemów, który próbował wyjaśnić, że jego ataki nie były niczym osobistym. Mężczyzna nie zamierzał słuchać takich wymówek, pozbywając się przeciwnika raz na zawsze[4].

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • „Sombra” w języku hiszpańskim oznacza „cień”.
  • Sombra była bohaterką wprowadzaną przez Blizzard Entertainment przez kilka miesięcy poprzez ARG.
  • Pierwsze pogłoski o postaci można było dostrzec na mapie Dorado, gdzie znajduje się gazeta z artykułem „Quién es Sombra?” – „Kim jest Sombra?”, któremu towarzyszył wizerunek zamaskowanej postaci.
  • Oficjalna zapowiedź Sombry odbyła się na BlizzCon 2016, gdzie ta zhakowała filmik przedstawiający produkcję gry „Overwatch”, a następnie pokazano film animowany z jej udziałem.
  • Sombra ukradła od Winstona plany Akceleratora Czasowego oraz Emitera Osłon i stworzyła na ich podstawie Translokator.
  • Wierząc słowom Sombry, zna ona Kung Fu.

Lista zmian Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Film animowany „Historia Sombry”, wydany 4 listopada 2016 roku.
  2. Film animowany „Infiltracja”, wydany 4 listopada 2016 roku.
  3. Cyfrowy komiks „Magia Świąt”, wydany 20 grudnia 2016 roku.
  4. Cyfrowy komiks „Maskarada”, wydany 19 lipca 2017 roku.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki