FANDOM

Szpon (ang. Talon) – zorganizowana grupa terrorystyczna.

Historia Edytuj

Kiedy jeszcze istniało Overwatch, organizacja pokojowa przeprowadzała wiele operacji przeciwko Szponowi, pod przywództwem Gérarda Lacroix. Szpon podejmował wiele prób usunięcia agenta, ale każda kończyła się porażką. Postanowili wtedy zmienić cel na żonę Gérarda - Amélie Lacroix. Porwali ją, poddali intensywnemu procesowi przeprogramowania neuronalnego i zmienili w śpiącego agenta. Overwatch ostatecznie udało się odnaleźć Amélie, lecz ta dwa tygodnie później zabiła męża, kiedy ten spał.

Dziedzictwo" Edytuj

Po pewnym odstępie czasu, Szponowi udało się złapać i uwięzić kilku naukowców. Agenci Overwatch ruszyli do zrujnowanego miasta, gdzie przetrzymywani byli zakładnicy i usiłowali ich przetransportować w bezpieczne miejsce. Na ich nieszczęście Trupia Wdowa, najnowszy nabytek Szponu, jako „szybki niczym błyskawica” snajper w krótkim czasie wyeliminowała kilku agentów Overwatch. Została jednak trafiona i zdemaskowana przez Anę, która była zdziwiona tym, że Amélie Lacroix żyje oraz że pracuje dla Szponu. Trupia Wdowa wykorzystując chwilę nieuwagi Any, postrzeliła ją w prawe oko i wyeliminowała. Niewiadomo, czy misja Overwatch została zakończona sukcesem.

Napad na pociągEdytuj

Po pewnym czasie, od rozpadu Overwatch, Szpon zorganizował napad na hiperpociąg pędzący w stronę miasta Houston. Jesse McCree, który w tym czasie przebywał w pociągu, zauważył, że Szpon korzysta z podobnych taktyk co tajny odłam Overwatch, Blackwatch. Byłemu agentowi Overwatch udało się pokonać ludzi Szponu, a przedmiot, który był ich celem, wyrzucił z pociągu, by w ten sposób terroryści ponownie nie zaatakowali pociągu ani cywilów w nim przebywających.

ZlecenieEdytuj

Na King's Row, Trupią Wdowa miała za zadanie usunąć przywódcę Szambali, Tekarta Mondatta. Pomimo pewnych przeszkód, jakimi byli siły bezpieczeństwa oraz Smuga, Wdowie udaje się wyeliminować przywódcę klasztoru. Eliminacja Mondatty skutkowała wybuchem drugiego kryzysu omnicznego.

ReaktywacjaEdytuj

Po poprzednich wydarzeniach, agenci Szponu pod przywództwem Żniwiarza, wkroczyli na Posterunek: Gibraltar. Winston próbował ich powstrzymać, ale Żniwiarzowi udało się rozpocząć pobieranie danych o lokalizacji wszystkich agentów Overwatch. Mimo tego Winston zdołał pokonać agentów Szponu i nie dopuścić do zdradzenia lokalizacji dawnych bohaterów.

Film WprowadzającyEdytuj

Tym razem Żniwiarz oraz Trupia Wdowa mieli za zadanie wykraść rękawicę Pięściarza z muzeum Overwatch. W zadaniu przeszkodzili im Winston i Smuga oraz dwóch zwiedzających chłopców – Timmy i Brian. Wspólnie udało im się zmusić agentów Szponu do ucieczki.

InfiltracjaEdytuj

Szpon wysłał Sombrę, Żniwiarza i Trupią Wdowę do zakładów Volskaya Industries, by ci usunęli dyrektora generalnego firmy – Katyę Volskayę. Sombra miała wyłączyć systemy obronne, Żniwiarz pozbyć się strażników, a Trupia Wdowa zabić Katyę jednym, celnym strzałem w głowę. Niestety, Sombra sabotowała misję i uruchomiła alarm, przez który dyrektorka zdołała uciec. Trójka wróciła na statek.

Członkowie Edytuj

Trupia Wdowa Ikona.pngŻniwiarz Ikona.pngSombra Ikona.pngPięść Zagłady Ikona.png

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki