FANDOM

Stawiamy i rozwalamy.

Torbjörn – jeden z bohaterów gry Overwatch, który został dodany na oficjalne serwery 24 maja 2016 roku.

Torbjörn jest niezwykle utalentowanym rzemieślnikiem, który tworzy broń ze stopionego metalu.

Opis szczegółowy Edytuj

W skład imponującego arsenału Torbjörna wchodzą nitownica i młot kowalski, a także podręczna kuźnia. Brodacz wykorzystuje je, aby budować i ulepszać wieżyczki oraz tworzyć przenośne pancerze dla siebie i sojuszników.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Unknow heroes group (5)

Torbjörn w szeregach Overwatch

W czasach swojej świetności Overwatch posiadała jeden z najbardziej zaawansowanych arsenałów na świecie. Uzbrojenie to pochodziło z warsztatu genialnego inżyniera – Torbjörna Lindholma. Przed kryzysem omnicznym Torbjörn zyskał rozgłos jako projektant systemów uzbrojenia stosowanych przez kraje na całym świecie. Już wtedy był przekonany, że technologia musi być wykorzystywana dla dobra ludzkości. Okazało się to jednak sprzeczne z zamysłami jego pracodawców, którzy postanowili wyposażyć w jego dzieła sieć komputerów dysponujących sztuczną inteligencją.

Torbjörn podchodził z głęboką nieufnością do samoświadomych, inteligentnych robotów. Choć wielu kolegów po fachu traktowało to jako objawy paranoi, wkrótce okazało się, kto miał rację. Najgorsze obawy stały się rzeczywistością, gdy światowa populacja robotów zwróciła się przeciwko swoim ludzkim twórcom i wywołała kryzys omniczny. Ze względu na swój geniusz w dziedzinie inżynierii Torbjörn został zwerbowany przez Overwatch i dołączył do pierwotnej grupy szturmowej w ramach organizacji. Jego liczne wynalazki miały swój udział w zakończenia kryzysu. Gdy Overwatch przekształcono w międzynarodową organizację pokojową, Torbjörn pozostał jej nieodłącznym elementem, odpowiadając za zaspokajanie rosnących potrzeb technologicznych – zwłaszcza tych dotyczących uzbrojenia.

Jednakże po upadku Overwatch wiele wynalazków Torbjörna zostało skradzionych lub ukrytych na całym świecie. Torbjörn czuje się odpowiedzialny za swoje dzieła i zrobi wszystko, aby nie dopuścić, by dostały się w niepowołane ręce i siały spustoszenie wśród niewinnych ludzi.

Zdolności Edytuj

Nitownica Nitownica
Torbjörn może strzelać nitami na dużą odległość lub zamienić broń na krótkodystansowy miotacz stopionego metalu.
LPM/PPM, XB RT/XB LT, PS3 R2/PS3 L2
Młot Kowalski Młot Kowalski
Torbjörn używa uniwersalnego młota do budowy, modernizacji i naprawy wieżyczek. Może go także w mgnieniu oka zmienić w skuteczną broń.
LPM, XB RT, PS3 R2
Budowa Wieżyczki Budowa Wieżyczki
Torbjörn konstruuje armatę automatyczną namierzającą wrogów. Może ją ulepszyć zwiększając jej trwałość lub dodając drugą lufę oraz wyrzutnię rakiet. W tym celu wykorzystuje części znalezione przy martwych przeciwnikach i sojusznikach.
LS, XB LB, PS3 L1
Wykucie Pancerza Wykucie Pancerza
Torbjörn rzuca na pole bitwy ulepszenie pancerza. Może ono zostać wykorzystane przez niego lub jego sojuszników do redukcji otrzymywanych obrażeń.
E, XB RB, PS3 R1
Zbieracz Złomu Zbieracz Złomu
Torbjörn może zbierać złom, aby wykorzystać go jako surowiec.
Zdolność pasywna!
Przegrzanie Przegrzanie
Przegrzanie podręcznej kuźni daje Torbjörnowi znaczną premię do pancerza oraz zgromadzonego złomu. Wykonuje również szybsze ataki oraz skuteczniej naprawia i ulepsza wieżyczki.
Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Torbjörn osiągnięcia komu pancerz? Komu pancerz? Utrzymaj Pancerz Torbjörna jednocześnie na 5 sojusznikach w Szybkiej grze/Rywalizacji. Torbjörn osiągnięcia graffiti piksel
Torbjörn osiągnięcia wypalanie Wypalanie Zabij 4 wrogów podczas jednego Przegrzania Torbjörna w Szybkiej grze/Rywalizacji. Torbjörn osiągnięcia graffiti słodziak

Biografia Edytuj

W szeregach Overwatch Edytuj

Lena, Angela, Torbjörn and Reinhardt come to uprising in London

Misja z kadetką

W pewnym momencie pracy dla Overwatch, Torbjörn współpracując z Angelą opracował prototyp Karabinu Biotycznego. Dziewczyna od początku nie była jednak chętna ofensywnym ulepszeniom w nim wprowadzonym[1].

Torbjörn wraz z Reinhardtem i Angelą czekali na statku na nową kadetkę, Lenę. Gdy ta się tylko zjawiła, ruszyli na misję zatrzymania działań Sektora Zero w Londynie[2].

Działanie na własny młotek Edytuj

Torbjörn and Sven fight

Konfrontacja z przyjacielem

Torbjörn przedzierał się ściekami, aby trafić pod nogi omnika, który zaatakował stolicę niewielkiego państwa Kurdżystanu. Inżynier dowiedział się o wszystkim poprzedniego dnia i nie miał za dużo czasu, aby zająć się obmyślaniem strategii, lecz mimo to postanowił pomóc. Gdy tylko mężczyzna opuścił kanału określił tym omnika jako Tytan – ten model był jednak trochę zmodyfikowany – wyjątkowo skuteczny w wykrywaniu i eliminowaniu zagrożeń. Mimo wielkiego zagrożenia, Torbjörn nie przejmował się tym gdyż znał „słabe punkty” robota, dzięki czemu udało mu się wejść przez właz w korpusie urządzenia. Właśnie wtedy stwierdził, że wie o nim tyle, bo sam pomógł go zaprojektować. W zamyśle Tytan miał być omnikiem pomagającym w budowaniu wieżowców, nie w ich niszczeniu. Kryzys omniczny wiele jednak zmienił, lecz modyfikacje tego modelu były stworzone przez człowieka. Kiedy Torbjörn walczył z dronami obronnymi i wszystkie pokonał, obserwował go przez kamerę ktoś jeszcze — ktoś, kto znał imię mężczyzny. Wiedząc, gdzie ukrywa się osoba odpowiadająca z uruchomienie robota, przed drzwiami inżynier zostawił wieżyczkę trzeciego stopnia i gdy tylko otworzył drzwi, ten ostrzelał znajdujących się w następnym pomieszczeniu drony, przedostając się dalej[3].

Sven – były współpracownik Torbjörna próbował przekonać mężczyznę do swoich racji, gdyż sam uważał, że Kurdżtystan to skorumpowana dyktatura dążąca do ekspansji, a jej wszelkie metody są bezlitosne i niemoralne. Według niego był to najbardziej niebezpieczny i nieprzewidywalny gracz na arenie międzynarodowej, a on właśnie go zniszczył. Wtedy też Torbjörn znalazł się w ładowni i zaczął walczyć z mężczyzną, wbijając mu w stopę kawałek metalu z Nitownicy. Unieruchomiony Sven wciąż uważał, że to on miał racje, a Torbjörn zachwiał teraz równowagę sił świata. Inżynier jednak uważał inaczej – pokonał niszczyciela światów[3].

Podczas świąt, Reinhardt wraz z Brigitte odwiedzili Torbjörna i spędzali ten okres z nim i jego rodziną[4].

Bastion allies with Torbjörn

Zawracie sojuszu z robotem

W jednym z budynków urzędowych w Szwecji odbyło się zebranie, w którym przerażeni mieszkańcy chcieli pozbyć się atakującej ich maszyny czym prędzej, uznając, że jedynym sposobem jest użycie w jej kierunku karabinów. Z tłumu wyłonił się jednak starszy głos, który nie zgadzał się z ich pomysłem i uznał, że sam może pozbyć się „bestii”. Torbjörn znał te maszyny na wylot i postanowił zająć się całą sprawą, prosząc o kilka dni na rozpoczęcie działań. Jakiś czas później inżynier rozstawił w lesie wieżyczkę i zastawił pułapkę, kiedy to zatroskany uzbrojony mężczyzna chciał również pomóc w pozbyciu się maszyny. Kiedy w końcu Bastion zaczął zbliżać się do zastawionej przynęty, ptak dezaktywował ją. Wściekły mieszkaniec uznał, że maszyna może się adaptować i ruszył po resztę wojska. Torbjörn jednak nie mógł zrozumieć, dlaczego robot uciekł i nie walczył – dostrzegał w nim jakąś różnicę, ale nie mógł zrozumieć, dlaczego tak jest. Zastawił kolejną pułapkę i próbował namówić Bastiona do zaatakowania go, lecz ten tego nie zrobił, kiedy nagle z kilkoma uzbrojonymi żołnierzami wrócił zatroskany obywatel, który zaczął ostrzeliwać teren[5].

Gdy wojskowi chcieli aresztować Torbjörna, te użył na nich swojej pułapki, uznając, że Bastion może się zmienić. Kiedy tylko odnalazł go ponownie, na wstępie zaznaczył, że nie zrobi mu krzywdy. Obiecał pomóc, jeśli maszyna będzie się z nim trzymała i będzie się go słuchała, gdyż w innym przypadku może zwyczajnie zginąć[5].

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwy rzadkich skórek Torbjörna odnoszą się do kraju jego pochodzenia – Szwecji.
  • Nazwisko Torbjörna – Lindholm jest najprawdopodobniej odniesieniem do Lindholmena – wybitnego inżyniera zamieszkującego dawniej Göteborg.
  • Jak zostało ukazane w komiksie „Magia Świąt” Torbjörn ma żonę oraz 8 dzieci.

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 28 czerwca 2016 Opis: Naprawiono błąd, który sprawiał, że Torbjörn mógł podnosić złom po śmierci.
  • Overwatch emblem black 9 lutego 2016 (beta) Opis: Wieżyczki Torbjörna nie będą już generować energii superzdolności podczas zadawania obrażeń osłonom; zwiększono limit złomu ze 100 do 200 sztuk oraz zmniejszono porcję zbieranego złomu z 30 do 20 sztuk; wprowadzono wskaźniki, które ułatwią graczom odnajdywanie złomu.

Przypisy Edytuj

  1. Zapis rozmowy pomiędzy Torbjörnem a Angelą.
  2. Cyfrowy komiks „Insurekcja”, wydany 5 kwietnia 2017 roku.
  3. 3,0 3,1 Cyfrowy komiks „Niszczyciel”, wydany 24 maja 2016 roku.
  4. Cyfrowy komiks „Magia Świąt”, wydany 20 grudnia 2016 roku.
  5. 5,0 5,1 Cyfrowy komiks „Duch w maszynie”, wydany 8 marca 2017 roku.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki