FANDOM

Stawiamy i rozwalamy.

Torbjörn – jeden z bohaterów gry Overwatch.

Opis szczegółowy Edytuj

W skład imponującego arsenału Torbjörna wchodzą nitownica i młot kowalski, a także podręczna kuźnia. Brodacz wykorzystuje je, aby budować i ulepszać wieżyczki oraz tworzyć przenośne pancerze dla siebie i sojuszników.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Początki Edytuj

W czasach swojej świetności Overwatch posiadała jeden z najbardziej zaawansowanych arsenałów na świecie. Uzbrojenie to pochodziło z warsztatu genialnego inżyniera – Torbjörna Lindholma.

Przed kryzysem omnicznym Torbjörn zyskał rozgłos jako projektant systemów uzbrojenia stosowanych przez kraje na całym świecie. Już wtedy był przekonany, że technologia musi być wykorzystywana dla dobra ludzkości. Okazało się to jednak sprzeczne z zamysłami jego pracodawców, którzy postanowili wyposażyć w jego dzieła sieć komputerów dysponujących sztuczną inteligencją.

Torbjörn podchodził z głęboką nieufnością do samoświadomych, inteligentnych robotów. Choć wielu kolegów po fachu traktowało to jako objawy paranoi, wkrótce okazało się, kto miał rację. Najgorsze obawy stały się rzeczywistością, gdy światowa populacja robotów zwróciła się przeciwko swoim ludzkim twórcom i wywołała kryzys omniczny. Ze względu na swój geniusz w dziedzinie inżynierii Torbjörn został zwerbowany przez Overwatch i dołączył do pierwotnej grupy szturmowej w ramach organizacji. Jego liczne wynalazki miały swój udział w zakończenia kryzysu. Gdy Overwatch przekształcono w międzynarodową organizację pokojową, Torbjörn pozostał jej nieodłącznym elementem, odpowiadając za zaspokajanie rosnących potrzeb technologicznych – zwłaszcza tych dotyczących uzbrojenia.

Skradzione wynalazki Edytuj

Jednakże po upadku Overwatch wiele wynalazków Torbjörna zostało skradzionych lub ukrytych na całym świecie. Torbjörn czuje się odpowiedzialny za swoje dzieła i zrobi wszystko, aby nie dopuścić, by dostały się w niepowołane ręce i siały spustoszenie wśród niewinnych ludzi.

Zdolności Edytuj

Nitownica Nitownica
Torbjörn może strzelać nitami na dużą odległość lub zamienić broń na krótkodystansowy miotacz stopionego metalu.
LPM.png/PPM.pngRT/LTPS3 R2.png/PS3 L2.png
Młot Kowalski Młot Kowalski
Torbjörn używa uniwersalnego młota do budowy, modernizacji i naprawy wieżyczek. Może go także w mgnieniu oka zmienić w skuteczną broń.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Budowa Wieżyczki Budowa Wieżyczki
Torbjörn konstruuje armatę automatyczną namierzającą wrogów. Może ją ulepszyć zwiększając jej trwałość lub dodając drugą lufę oraz wyrzutnię rakiet. W tym celu wykorzystuje części znalezione przy martwych przeciwnikach i sojusznikach.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Wykucie Pancerza Wykucie Pancerza
Torbjörn rzuca na pole bitwy ulepszenie pancerza. Może ono zostać wykorzystane przez niego lub jego sojuszników do redukcji otrzymywanych obrażeń.
ERBPS3 R1.png
Zbieracz Złomu Zbieracz Złomu
Torbjörn może zbierać złom, aby wykorzystać go jako surowiec.
Zdolność pasywna!
Przegrzanie Przegrzanie
Przegrzanie podręcznej kuźni daje Torbjörnowi znaczną premię do pancerza oraz zgromadzonego złomu. Wykonuje również szybsze ataki oraz skuteczniej naprawia i ulepsza wieżyczki.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Torbjörn osiągnięcia komu pancerz?.png Komu pancerz? Utrzymaj Pancerz Torbjörna jednocześnie na 5 sojusznikach w Szybkiej grze/Rywalizacji. Torbjörn osiągnięcia graffiti piksel.png
Torbjörn osiągnięcia wypalanie.png Wypalanie Zabij 4 wrogów podczas jednego Przegrzania Torbjörna w Szybkiej grze/Rywalizacji. Torbjörn osiągnięcia graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Cyfrowe komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwy rzadkich skórek Torbjörna odnoszą się do kraju jego pochodzenia – Szwecji.
  • Nazwisko Torbjörna – Lindholm jest najprawdopodobniej odniesieniem do Lindholmena – wybitnego inżyniera zamieszkującego dawniej Göteborg.
  • Jak zostało ukazane w komiksie „Magia Świąt” Torbjörn ma żonę oraz 8 dzieci.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki