FANDOM

Jeden strzał – jeden trup.

Trupia Wdowa (ang. Widowmaker) – jedna z bohaterek gry Overwatch.

Opis szczegółowy Edytuj

Kiedy Trupia Wdowa wkracza do akcji, zabiera ze sobą śmiercionośny ekwipunek, dzięki któremu zdoła wykonać zadanie i wyeliminować cel. Do jej ulubionego sprzętu należą miny wydzielające duszący gaz, wizjer zapewniający całej drużynie infrawizję oraz karabin snajperski, który można przełączyć w tryb ognia automatycznego.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Początki Edytuj

Trupia Wdowa to doskonała zabójczyni: cierpliwa i bezlitośnie skuteczna, nie okazuje emocji i nie odczuwa nawet cienia skruchy.

Podobno w cywilu Trupia Wdowa była żoną Gérarda Lacroix – agenta Overwatch, który dowodził akcjami przeciwko organizacji terrorystycznej Szpon. Po kilku nieudanych próbach wyeliminowania Gérarda Szpon zainteresował się jego żoną – Amélie. Agenci Szponu porwali ją i poddali intensywnemu procesowi przeprogramowania neuronalnego. Złamali ją, odebrali wolną wolę, stłumili osobowość i zaprogramowali jako nieświadomego agenta, gotowego przystąpić do akcji na dany znak. Kiedy agenci Overwatch odnaleźli ją w końcu całą i zdrową – jak się wydawało – i uwolnili, powróciła do normalnego życia u boku męża. Dwa tygodnie później zamordowała Gérarda, kiedy ten spał.

Po wykonaniu misji powróciła do Szponu, gdzie zakończono proces przekształcania jej w żywą maszynę do zabijania. Została przeszkolona w technikach wywiadowczych, a następnie poddana rozległym modyfikacjom fizjologicznym: drastycznie spowolniono pracę jej serca, co sprawiło, że skóra stała się zimna i sina, a ona sama utraciła zdolność odczuwania ludzkich emocji. Amélie przestała istnieć.

Dziś Trupia Wdowa jest najskuteczniejszą zabójczynią w służbie Szponu, a jedyne uczucie, jakiego doświadcza, to satysfakcja z wykonanych zleceń.

Kradzież z muzeum Edytuj

Od czasu rozpadu Overwatch, Szpon w dalszym ciągu funkcjonał poprawnie. Trupia Wdowa pojawiła się na przemowie Tekarta Mondaty, chcąc dokonać na nim zamachu. Dyskusja ochroniarzy doprowadziła jednak Smugę do przestępczyni. Podczas walki, życie bohaterki zostało zagrożone strzałem snajperki, więc postanowiła uniknąć pocisku. Ten jednak trafił w Tekhartę, zabijając go na miejscu. Wdowie udało się uciec, a bohaterka zaczęła się obwiniać za wybuch drugiego kryzysu omnicznego. Jakiś czas później, Trupia Wdowa wraz ze Żniwiarzem została wysłana do muzeum, z którego mieli ukraść rękawicę Pięściarza. Niestety Smuga współpracując z Winstonem skutecznie udaremnili działanie wroga i wszczęli za nimi pościg.

Zdolności Edytuj

Pocałunek Wdowy Pocałunek Wdowy
Uniwersalny karabin snajperski Trupiej Wdowy doskonale nadaje się do eliminowania odległych celów. Jeżeli cel zbliży się na średni zasięg, karabin snajperski można przełączyć w pełny tryb automatyczny.
LPM.png/PPM.pngRT/LTPS3 R2.png/PS3 L2.png
Kotwiczka Kotwiczka
Trupia Wdowa wystrzeliwuje hak w wybrane miejsce – jeśli trafi na powierzchnię, po której można się wspinać, zostanie zamocowany i przyciągnie Wdowę. Dzięki zwiększeniu pola widzenia łatwiej jest jej unikać przeciwników i atakować z zaskoczenia.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Jadowita Mina Jadowita Mina
Trupia Wdowa może przymocować szybko uzbrajającą się jadowitą minę do niemal dowolnej powierzchni. Kiedy cel znajdzie się w zasięgu jej czujnika ruchu, mina wybuchnie, otaczając pobliskich przeciwników chmurą toksycznego gazu.
ERBPS3 R1.png
Infrawizja Infrawizja
Wizjer zwiadowczy Trupiej Wdowy umożliwia jej widzenie obrazów cieplnych w podczerwieni. Dzięki temu jest w stanie przez pewien czas śledzić swoje cele mimo przeszkód blokujących pole widzenia (np. ściany i inne obiekty). Zdolność ta obejmuje również sojuszników Wdowy.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Trupia Wdowa osiągnięcia bolało?.png Bolało? Jako Trupia Wdowa zabij 4 wrogów Jadowitą Miną w jednym meczu, w Szybkiej grze/Rywalizacji. Trupia Wdowa osiągnięcia graffiti piksel.png
Trupia Wdowa osiągnięcia śmierć w jedwabnych rękawiczkach.png Śmierć w jedwabnych rękawiczkach Zabij wroga Trupią Wdową mierzonym strzałem w głowę z powietrza w Szybkiej grze/Rywalizacji. Trupia Wdowa osiągnięcia graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Cyfrowe komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W „Zleceniu” okazało się, że Amélie będąc dzieckiem bała się pająków i uważała, że nic one nie czują.
  • Przez znaczną część swojego życia, Amélie była znana w Paryżu jako znakomita tancerka baletowa.
  • Pracując dla Szponu, Trupia Wdowa mogła wywołać drugi kryzys omniczny, kiedy to dokonała zamachu na Tekarcie Mondatcie. Podczas walki ze Smugą zastosowała manewr polegający na ustawieniu obu celów: głównego - Omnika oraz drugorzędnego - Smugi w jednej lini. Smuga nie dostrzegła tej misternie uknutej pułapki i uniknęła kuli przenosząc się w czasie. Kula zgodnie z planem Amélie trafiła w omnika, zabijając go.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki