FANDOM

Apokalipsa... to ja!

Wieprzu (ang. Roadhog) – jeden z bohaterów gry Overwatch.

Opis szczegółowy Edytuj

Wieprzu wykorzystuje hak na łańcuchu, aby przyciągnąć do siebie przeciwników, a następnie roznieść ich na strzępy wystrzałami ze Szmelcownicy. Jest na tyle wytrzymały, że potrafi przyjąć na siebie ogromne obrażenia i odzyskać zdrowie po krótkiej przerwie od walki.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Sielankowe życie Edytuj

Wieprzu to bezlitosny morderca, który zapracował sobie na reputację okrutnika i bezmyślnego niszczyciela.

Po kryzysie omnicznym władze podjęły kontrowersyjną decyzję o przyznaniu australijskiego omnium i okolicznych ziem omnikom, które nieomal nie zniszczyły całego kraju. Umowa ta oznaczała ostateczne wysiedlenie dla Mako Rutledge'a i większości mieszkańców buszu: zbieraniny desperatów usiłujących za wszelką cenę przetrwać, rolników wykorzystujących energię słoneczną i innych, którzy chcieliby po prostu, aby pozostawiono ich w spokoju.

Gniew wywołany utratą domów stał się zarzewiem gwałtownego buntu. Mako i inni mieszkańcy stworzyli Front Wyzwolenia Australii i zaatakowali omnium oraz zamieszkujące je roboty, z zamiarem odzyskania bezprawnie odebranych terytoriów. Eskalacja konfliktu narastała do czasu, kiedy rebelianci uszkodzili rdzeń fuzyjny omnium, wywołując eksplozję, która zniszczyła ośrodek, napromieniowując całą okolicę i rozrzucając po buszu powyginane kawałki metalu i szczątki na wiele kilometrów od źródła eksplozji. Mako widział na własne oczy, jak jego ojcowizna zamienia się w post-apokaliptyczne pustkowie. Jego też zmieniło to na zawsze. Przystosowując się do nowych warunków, przywdział maskę i zaczął patrolować na swoim zdezelowanym motocyklu zniszczone autostrady. Stopniowo umierało w nim człowieczeństwo. W końcu zatarły się ostatnie wspomnienia po Mako i tak narodził się bezlitosny morderca: Wieprzu.

Bezwzględne mordy Edytuj

W pewnym momencie swojego życia Wieprzu spotkał Złomiarza, z którym to odnalazł wspólny język. Wspólnie zaczęli rabować, wywoływać chaos i cieszyć się ze swoich niebezpiecznych czynów. Po pewnym czasie i znalezieniu się w listach gończych dwójka została zatrudniona przez pewnego biznesmena, który to chciał im zapłacić za zniszczenie magazynu z omnikami i uwolnienie zakładników. Przestępcy przyjęli tę propozycję i natychmiastowo udali się na miejsce, gdzie podłożyli mnóstwo bomb. Jak się później okazało, zakładników w środku nie było, a roboty należały do firmy biznesmena, który to ich zatrudnił. To zdenerwowało mężczyzn, którzy wrócili się do kontrahenta i powiesili go na łańcuchu do żurawia budowlanego, po czym odpalili ładunki wybuchowe.

Zdolności Edytuj

Szmelcownica Szmelcownica
Szmelcownica Wieprza wystrzeliwuje na krótką odległość kawałki metalu w postaci potężnej salwy o dużym rozrzucie. Może też strzelać kulami kartaczowymi o nieco większym zasięgu, które po trafieniu eksplodują metalowymi odłamkami.
LPM.png/PPM.pngRT/LTPS3 R2.png/PS3 L2.png
Hak na Łańcuchu Hak na Łańcuchu
Wieprzu ciska łańcuchem w stronę wroga, a jeśli trafi, przyciąga cel do siebie.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Sztachnięcie Sztachnięcie
Wieprzu poświęca chwilę, aby odzyskać część swoich punktów zdrowia.
ERBPS3 R1.png
Wieprznięcie Wieprznięcie
Wieprzu montuje na swojej Szmelcownicy ładownicę lufową, przez którą wsypuje do środka amunicję, po czym może przez chwilę ostrzeliwać wrogów odrzucającym do tyłu strumieniem odłamków.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Wieprzu osiągnięcia na hak.png Na hak Przerwij superzdolność wroga Hakiem na Łańcuchu Wieprza w Szybkiej grze/Rywalizacji. Wieprzu graffiti osiągnięcia piksel.png
Wieprzu osiągnięcia rozwieprzol.png Rozwieprzol Odrzuć Wieprzem 2 graczy wroga jednym Wieprznięciem, zabijając ich w Szybkiej grze/Rywalizacji. Wieprzu graffiti osiągnięcia słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Cyfrowe komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Wieprzu został dodany do gry 22 września 2015 roku, wraz ze Złomiarzem. Wcześniej był jednak promowany w liście gończym, a także ukazał się w filmiku: „Kulisy Zbrodni – wydanie specjalne: Śmieciarze”.
  • Wieprzu dokonał transakcji ze Złomiarzem, która polegała na równym udziale w zyskach w zamian za pełnienie funkcji jego prywatnego ochroniarza.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki