FANDOM

Odkrycia rodzą się w wyobraźni.

Winston – jeden z bohaterów gry Overwatch.

Opis szczegółowy Edytuj

Winston włada imponującymi dziełami współczesnej technologii: plecakiem odrzutowym, iskrzącym się od elektryczności działem Tesli oraz przenośnym emiterem osłony – a na dodatek dysponuje siłą dzikiego goryla.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Początki Edytuj

Winston to superinteligentny, genetycznie zmodyfikowany goryl, który jest genialnym naukowcem i symbolem wielkiego potencjału ludzkości.

Kolonia „Horyzont” założona na powierzchni księżyca stanowiła pierwszy krok ku eksploracji przestrzeni kosmicznej podjętej na nowo przez mieszkańców Ziemi. Wysłano tam również grupę genetycznie zmodyfikowanych goryli, aby zbadać wpływ długotrwałego przebywania w przestrzeni kosmicznej na organizmy żywe.

Jeden z goryli zaczął jednak przejawiać tak szybki rozwój mózgu spowodowany terapią genową, że wziął go pod swoje skrzydła doktor Harold Winston, który stał się jego mentorem i nauczycielem oraz zainspirował go opowieściami o niesamowitej ludzkiej pomysłowości. Młody goryl spędzał czas, pomagając naukowcom w przeprowadzaniu eksperymentów, obserwując odległą, błękitną planetę unoszącą się majestatycznie za oknami stacji i marząc o niekończących się możliwościach, które tam na niego czekają.

Niestety, jego świat stanął na głowie, kiedy pozostałe goryle wywołały powstanie, zabiły naukowców i przejęły kontrolę nad stacją badawczą. Przyjąwszy nazwisko swojego drogiego, ludzkiego opiekuna, Winston skonstruował prowizoryczną rakietę i uciekł na Ziemię. Znalazł tam nowy dom wśród współpracowników Overwatch – organizacji reprezentującej wszystko to, co uważał w ludziach za godne podziwu. Winston mógł w końcu urzeczywistnić heroiczne ideały, które zaszczepił w nim jego nauczyciel.

Robota na własną rękę Edytuj

Podczas pracy dla Overwatch Winston odbył pojedynek z Pięściarzem, którego skutecznie pokonał. Był również odpowiedzialny za skonstruowanie „akceleratora czasowego”, dostarczając tym samym rozwiązanie, które pomogło Smudze kontrolować jej czas i masę w niewłaściwym funkcjonowaniu. Po upadku Overwatch Winston odciął się od świata i pozostawał w odosobnieniu, lecz wciąż marzył o powrocie czasów bohaterstwa i honoru. Chcąc za wszelką cenę zreformować Overwatch, Winston udał się na Posterunek: Gibraltar – opuszczoną placówkę organizacji, która kiedyś stała na straży Morza Śródziemnego. Następnie uruchomił on satelitę, przywracając tym samym sieć komunikacyjną agentom Overwatch.

Po jakimś czasie, Szpon wysłał Żniwiarza i Trupią Wdowę do muzeum poświęconemu organizacji Overwatch, by ukradli rękawicę Pięściarza. Współpracując z Smugą, Winstowi udało się zatrzymać duet i wszcząć pościg.

Zdolności Edytuj

Działo Tesli Działo Tesli
Broń Winstona strzela ładunkiem elektrycznym krótkiego zasięgu. Wyładowanie to trwa aż do zwolnienia spustu.
LPM.pngRTPS3 R2.png
Plecak Odrzutowy Plecak Odrzutowy
Winston wznosi się w przestworza dzięki swojemu plecakowi energetycznemu i gwałtownie przemyka w powietrzu, zadając znaczne obrażenia pobliskim przeciwnikom oraz ogłuszając ich przy lądowaniu.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Emiter Osłony Emiter Osłony
Emiter Osłony Winstona tworzy pole siłowe w kształcie sfery, która pochłania obrażenia, dopóki nie zostanie zniszczona. Sojusznicy ochraniani osłoną mogą nadal ostrzeliwać przeciwników.
ERBPS3 R1.png
Pierwotny Szał Pierwotny Szał
Winston pozwala, by owładnął nim pierwotny, zwierzęcy instynkt, co znacznie zwiększa jego zdrowie i sprawia, że niezwykle trudno go zabić. Pierwotny szał wzmacnia ponadto jego ataki podczas walki w zwarciu i umożliwia mu częstsze korzystanie z plecaka odrzutowego. W czasie działania szału Winston może jedynie wykonywać ataki w zwarciu i używać plecaka odrzutowego.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Winston osiągnięcia saper.png Saper Zniszcz 10 wieżyczek/pułapek Działem Tesli Winstona w Szybkiej grze/Rywalizacji, nie umierając. Winston osiągnięcia graffiti piksel.png
Winston osiągnięcia gniewny goryl.png Gniewny goryl Zrań 6 wrogów podczas jednego Pierwotnego Szału Winstona w Szybkiej grze/Rywalizacji. Winston osiągnięcia graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Cyfrowe komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Historia Winstona może być sporym nawiązaniem do finału filmu „Planeta małp”.
  • Imię i pochodzenie Winstona jest nawiązaniem do amerykańskiego kosmonauty – Winstona E. Scotta, który został uznany jako specjalista STS-72 Endeavor.
  • Ulubionym pożywieniem Winstona jest masło orzechowe.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki