FANDOM

Co za piękny dzień, żeby urządzić rzeź!
Złomiarz (ang. Junkrat) – jeden z bohaterów gry Overwatch, który został dodany na oficjalne serwery 24 maja 2016 roku.

Złomiarz to śmieciarz objuczony bombami, szukający skarbów po całym świecie.

Opis szczegółowy Edytuj

Złomiarz dysponuje masą śmiercionośnego sprzętu, zdolnego zrównać z ziemią całe połacie pola bitwy – w tym granatnikiem wystrzeliwującym odbijające się granaty, minami ogłuszającymi, które odrzucają wrogów, a także potrzaskami unieruchamiającymi przeciwników. Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Złomiarz to pomyleniec z obsesją na punkcie materiałów wybuchowych, którego misją życiową jest sianie chaosu i zniszczenia. Atak na rdzeń fuzyjny australijskiego omnium na zawsze zmienił krajobraz buszu. Eksplozja przeistoczyła okolicę w surowe, napromieniowane pustkowie usiane szczątkami i powyginanymi kawałkami zniszczonego kompleksu. Dla większości ocalałych tereny te nie nadawały się do zamieszkania.

Niektórzy zdołali jednak tam przetrwać. Grupa nazywająca siebie Śmieciarzami rozszabrowała pozostałości po omnium i utworzyła w jego cieniu pozbawioną praw i zasad społeczność. Należał do niej między innymi Złomiarz, którego sposobem na przeżycie było zbieranie złomu i części maszyn w ruinach. Rezydualne promieniowanie po eksplozji dotknęło go tak samo jak innych, powodując drobne odchylenia w jego zachowaniu. Szczypta szaleństwa idealnie predysponuje Złomiarza do obsługi niebezpiecznych materiałów wybuchowych, na punkcie których ma niezłego bzika.

Złomiarz zasłynął, kiedy odkrył niezwykle cenny sekret w głębi ruin omnium. Mało kto znał prawdziwą naturę tego znaleziska, niemniej jego odkrywca znalazł się na celowniku łowców nagród, gangów i drobnych cwaniaczków. Wiecznie ścigany, zawarł pakt z byłym egzekutorem Śmieciarzy o pseudonimie Wieprzu, który niechętnie zgodził się zostać jego osobistym ochroniarzem w zamian za połowę udziałów w łupach. Ostatecznie Złomiarz i Wieprzu opuścili australijski busz i rozpoczęli przestępczą wędrówkę po świecie, siejąc szaleństwo i spustoszenie wszędzie, gdzie tylko się pojawią.

Zdolności Edytuj

Granatnik

Granatnik

Granatnik Złomiarza wystrzeliwuje na dużą odległość granaty, które odbijają się od ziemi i wybuchają po trafieniu we wroga.

Użycie: LPM, XB RT, PS3 R2

Mina Ogłuszająca

Mina Ogłuszająca

Złomiarz może podkładać domowej roboty Miny Ogłuszające, po czym detonować je, aby zadawać obrażenia wrogom i odrzucać ich... albo samemu wystrzeliwać się w powietrze.

Użycie: LS, XB LB, PS3 L1

Potrzask

Potrzask

Złomiarz rzuca wielką pułapkę ze stalowymi zębami. Jeśli jakiś wróg zanadto się do niej zbliży, szczęki pułapki zatrzaskują się, raniąc go i unieruchamiając.

Użycie: E, XB RB, PS3 R1

Totalna Masakra

Totalna Masakra

Obłąkańcze poczucie humoru Złomiarza daje o sobie znać nawet po jego śmierci. Kiedy Złomiarz ginie, upuszcza kilka granatów bez zawleczki.

Użycie: Zdolność pasywna!

Mord-Opona

Mord-Opona

Złomiarz wypuszcza napędzaną silnikiem oponę z bombą, która jedzie przez pole bitwy, pokonując ściany i przeszkody. Złomiarz może zdalnie zdetonować Mord-Oponę i zadać poważne obrażenia wszystkim wrogom w zasięgu eksplozji. Może też poczekać, aż sama wybuchnie.

Użycie: Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Złomiarz osiągnięcia potrzask z hukiem Potrzask z hukiem Odrzuć wroga Miną Ogłuszającą Złomiarza prosto w swój Potrzask w Szybkiej grze/Rywalizacji. Złomiarz graffiti osiągnięcia piksel
Złomiarz osiągnięcia rozjechanie Rozjechanie Zabij 4 wrogów jedną Mord-Oponą Złomiarza w Szybkiej grze/Rywalizacji. Złomiarz graffiti osiągnięcia słodziak

Biografia Edytuj

Poznanie przyjaciela Edytuj

Roadhog and Junkrat in King's Row

Wspólne rozróby z Wieprzem

Atak na rdzeń fuzyjny australijskiego omnium na zawsze zmienił krajobraz, gdyż eksplozja przeistoczyła okolicę w surowe, napromieniowane pustkowie usiane szczątkami i powyginanymi kawałkami zniszczonego kompleksu. Dla większości ocalałych tereny te nie nadawały się do zamieszkania. Grupa nazywająca siebie Śmieciarzami zdołała jednak przetrwać i rozszabrowała pozostałości po omnium i utworzyła w jego cieniu pozbawioną praw i zasad społeczność. Należał do niej między innymi Złomiarz, którego sposobem na przeżycie było zbieranie złomu i części maszyn w ruinach. Zasłynął on z odkrycia, w którym odnalazł niezwykle cenny sekret w głębi ruin omnium. Mało kto znał prawdziwą naturę tego znaleziska, niemniej jego odkrywca znalazł się na celowniku łowców nagród, gangów i drobnych cwaniaczków[1].

Pewnego razu w jednym z barów w Junkertown, Złomiarz był w potwornej sytuacji, bowiem inni chcieli się dowiedzieć, gdzie ukrył on skarb. Wykrzyczał, że prawdziwemu przyjacielowi, który uratowałby go przed śmiercią, dałby 10% swoich zysków. Nie zauważając reakcji, zwiększył zarobki do 25%, na co Mako przystał. Pozbył się napastników mężczyzny, po czym oznajmił, iż chce 50%. Jamison starał się targować, ale Rutledge już podjął decyzję i nie zamierzał negocjować ceny[2]. Tym samym Wieprzu zgodził się zostać jego osobistym ochroniarzem w zamian za połowę udziałów w łupach. Wspólnie wyruszyli w świat, siejąc na swoich drogach nieład, panikę i zniszczenie. Udało im się skraść królewskie artefakty z King's Row, zniszczyli wiele sklepów w Paryżu, okradli sklep z grami w Hanamurze i zrabowali bank rezerw złota w Dorado[3].

Czas to pieniądz Edytuj

Junkrat and Roadhog destroy robots in Sydney

Uczciwa robota w Sydney

Po pewnym czasie i znalezieniu się w listach gończych, Wieprzu i Złomiarz zostali zatrudnieni przez pewnego biznesmena z Sydney, który to chciał im zapłacić za zniszczenie magazynu z omnikami i uwolnienie zakładników. Przestępcy przyjęli tę propozycję i natychmiastowo udali się na miejsce, gdzie podłożyli mnóstwo bomb. Jak się później okazało, zakładników w środku nie było, a roboty należały do firmy biznesmena, który to ich zatrudnił. To zdenerwowało mężczyzn, którzy wrócili się do kontrahenta i powiesili go na łańcuchu do żurawia budowlanego, po czym odpalili ładunki wybuchowe[4].

Podczas świąt, Wieprzu wraz ze Złomiarzem uciekali z Luna Parku w Australii, po obrabowaniu jego dorobków[2].

Junkrat and Roadhog thrown out Junkertown

Wyrzucenie z Junkertown

Złomiarz wraz z Wieprzem zostali wyrzuceni z Junkertown, gdyż zdenerwowali królową. Postanowili więc ponownie dostać się do środka i obalić rządy królowej, dając jej w prezencie skradzione skarby i wysadzając ją w powietrze. Ułożyli plan, który wydawał się z pozoru prosty i przebrali się, aby nikt ich nie rozpoznał. Kiedy Wieprzu zapukał we wrota miasta, Złomiarz przypadkowo zdekonspirował przebierańców, przez co drzwi do Junkertown zostały zamknięte na kilka spustów[5].

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Lista zmian Edytuj

  • Overwatch emblem black 11 października 2016 Opis: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał przyznanie osiągnięcia Złomiarza „Rozjechanie” po osiągnięciu liczby 4 zabitych Mord-Oponą.
  • Overwatch emblem black 1 września 2016 Opis: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Złomiarzowi uzupełnianie amunicji po wskrzeszeniu.
  • Overwatch emblem black 2 sierpnia 2016 Opis: Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie skórek Złomiarza „Śmieszek” i „Błazen” podczas prezentacji zagrań.

Przypisy Edytuj

  1. Tło fabularne postaci.
  2. 2,0 2,1 Cyfrowy komiks „Pustkowia”, wydany 6 września 2017 roku.
  3. Film animowany „Kulisy Zbrodni – wydanie specjalne: Śmieciarze”, wydany 21 września 2015 roku.
  4. Cyfrowy komiks „Legalna robota”, wydany 5 maja 2016 roku.
  5. Film animowany „Junkertown: Plan”, wydany 21 sierpnia 2017 roku.

Zobacz też Edytuj