FANDOM

W jedności siła!

Zaria (ang. Zarya) – jedna z bohaterek gry Overwatch.

Opis szczegółowy Edytuj

Zaria wykorzystuje potężną barierę osobistą, która przekształca energię otrzymywanych obrażeń w moc zasilającą jej działo cząsteczkowe. To niezrównana wojowniczka walcząca najchętniej na pierwszej linii.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Aleksandra Zarianowa jest jedną z najsilniejszych kobiet na świecie. Ta niegdyś słynna sportsmenka poświęciła karierę i życie w świetle reflektorów, aby w obliczu wojny chronić to, co dla niej najcenniejsze: rodzinę, przyjaciół i ojczyznę.

Aleksandra urodziła się w wiosce na głębokiej Syberii, w pobliżu której przebiegał front walk w czasie kryzysu omnicznego – konfliktu zbrojnego sprzed około trzydziestu lat. Mimo iż siły rosyjskie pokonały roboty i dezaktywowały ich omnium, cały region został spustoszony przez działania wojenne. Kiedy walki dobiegły końca, Aleksandra była zaledwie dzieckiem. Dorastała w otoczeniu dotkliwie naznaczonym wojenną pożogą, a gdy nieco podrosła, przysięgła sobie, że kiedyś stanie się na tyle silna, aby podźwignąć swoich pobratymców z kolan.

Zaria poświęciła się dźwiganiu ciężarów i kulturystyce, aż w końcu została wypatrzona przez łowcę talentów i zaproszona do ogólnokrajowego programu lekkoatletycznego. Trenowała bez wytchnienia, pnąc się po drabinie sławy jako reprezentantka swojego kraju. Oczekiwano, że w nadchodzących mistrzostwach świata pobije liczne wieloletnie rekordy.

Niestety, w przeddzień turnieju długo uśpione syberyjskie omnium zostało ponownie aktywowane i przystąpiło do ataku. Wioska Zarii po raz kolejny znalazła się w zasięgu działań wojennych. Aleksandra natychmiast wycofała się ze współzawodnictwa sportowego i najszybciej jak tylko mogła wróciła do domu, aby zgłosić się do lokalnych sił obronnych. Poświęciła tym samym swoją szansę na międzynarodową sławę i bogactwo.

Dziś Zarianowa dla jednych jest symbolem, dla innych – dzielną i niezawodną towarzyszką broni. Ale dla samej Aleksandry służba to coś więcej – stanowi szansę, aby wykorzystać swoją niebagatelną siłę w obronie najdroższych jej sercu osób.

Zdolności Edytuj

Działo Cząsteczkowe Działo Cząsteczkowe
Potężne działo cząsteczkowe Zarii wyzwala niszczycielską wiązkę energetyczną krótkiego zasięgu. Może również wystrzelić ładunek wybuchowy, który zadaje obrażenia wielu przeciwnikom jednocześnie.
LPM.png/PPM.pngRT/LTPS3 R2.png/PS3 L2.png
Bariera Cząsteczkowa Bariera Cząsteczkowa
Działo Cząsteczkowe może emitować barierę ochronną, która osłania Zarię przed atakami wroga, przekierowując otrzymaną w ten sposób energię tak, aby zwiększała obrażenia zadawane przez jej broń i rozszerzała pole rażenia wiązki działa.
⇧ ShiftLBPS3 L1.png
Bariera Projekcyjna Bariera Projekcyjna
Zaria otacza jednego z członków swojej drużyny barierą energetyczną, która jednocześnie absorbuje ogień wroga i wzmacnia siłę rażenia działa cząsteczkowego.
ERBPS3 R1.png
Energia Energia
Obrażenia zablokowane przez bariery zwiększają moc Działa Cząsteczkowego.
Zdolność pasywna!
Uderzenie Grawitonowe Uderzenie Grawitonowe
Zaria wystrzeliwuje bombę grawitacyjną, która przyciąga wrogów, unieruchamia ich i zadaje im obrażenia.
QYTrójkąt (PS).png

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Zaria osiągnięcia wszechogarniająca moc.png Wszechogarniająca moc Utrzymaj moc Działa Cząsteczkowego Zarii powyżej 70 punktów przez 60 sek. w Szybkiej grze/Rywalizacji. Zaria osiągnięcia graffiti piksel.png
Zaria osiągnięcia moc przyciągania.png Moc przyciągania Złap 5 graczy pojedynczym Uderzeniem Grawitonowym Zarii w Szybkiej grze/Rywalizacji. Zaria osiągnięcia graffiti słodziak.png

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwisko Zarii zapisane w cyrylicy – „Зырянова” zostało utworzone od słowa „Заря” oznaczającego „świt”.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki