FANDOM

W jedności siła!

Zaria (ang. Zarya) – jedna z bohaterek gry Overwatch, która została dodana na oficjalne serwery 24 maja 2016 roku.

Zaria jest byłą bohaterką, która poświęciła sławę, aby bronić swego kraju.

Opis szczegółowy Edytuj

Zaria wykorzystuje potężną barierę osobistą, która przekształca energię otrzymywanych obrażeń w moc zasilającą jej działo cząsteczkowe. To niezrównana wojowniczka walcząca najchętniej na pierwszej linii.

Oficjalna strona Overwatch

Tło fabularne Edytuj

Aleksandra Zarianowa jest jedną z najsilniejszych kobiet na świecie. Ta niegdyś słynna sportsmenka poświęciła karierę i życie w świetle reflektorów, aby w obliczu wojny chronić to, co dla niej najcenniejsze: rodzinę, przyjaciół i ojczyznę. Aleksandra urodziła się w wiosce na głębokiej Syberii, w pobliżu której przebiegał front walk w czasie kryzysu omnicznego – konfliktu zbrojnego sprzed około trzydziestu lat. Mimo iż siły rosyjskie pokonały roboty i dezaktywowały ich omnium, cały region został spustoszony przez działania wojenne. Kiedy walki dobiegły końca, Aleksandra była zaledwie dzieckiem. Dorastała w otoczeniu dotkliwie naznaczonym wojenną pożogą, a gdy nieco podrosła, przysięgła sobie, że kiedyś stanie się na tyle silna, aby podźwignąć swoich pobratymców z kolan.

Zaria poświęciła się dźwiganiu ciężarów i kulturystyce, aż w końcu została wypatrzona przez łowcę talentów i zaproszona do ogólnokrajowego programu lekkoatletycznego. Trenowała bez wytchnienia, pnąc się po drabinie sławy jako reprezentantka swojego kraju. Oczekiwano, że w nadchodzących mistrzostwach świata pobije liczne wieloletnie rekordy. Niestety, w przeddzień turnieju długo uśpione syberyjskie omnium zostało ponownie aktywowane i przystąpiło do ataku. Wioska Zarii po raz kolejny znalazła się w zasięgu działań wojennych. Aleksandra natychmiast wycofała się ze współzawodnictwa sportowego i najszybciej jak tylko mogła wróciła do domu, aby zgłosić się do lokalnych sił obronnych. Poświęciła tym samym swoją szansę na międzynarodową sławę i bogactwo.

Dziś Zarianowa dla jednych jest symbolem, dla innych – dzielną i niezawodną towarzyszką broni. Ale dla samej Aleksandry służba to coś więcej – stanowi szansę, aby wykorzystać swoją niebagatelną siłę w obronie najdroższych jej sercu osób.

Zdolności Edytuj

Działo Cząsteczkowe Działo Cząsteczkowe
Potężne działo cząsteczkowe Zarii wyzwala niszczycielską wiązkę energetyczną krótkiego zasięgu. Może również wystrzelić ładunek wybuchowy, który zadaje obrażenia wielu przeciwnikom jednocześnie.
LPM/PPM, XB RT/XB LT, PS3 R2/PS3 L2
Bariera Cząsteczkowa Bariera Cząsteczkowa
Działo Cząsteczkowe może emitować barierę ochronną, która osłania Zarię przed atakami wroga, przekierowując otrzymaną w ten sposób energię tak, aby zwiększała obrażenia zadawane przez jej broń i rozszerzała pole rażenia wiązki działa.
LS, XB LB, PS3 L1
Bariera Projekcyjna Bariera Projekcyjna
Zaria otacza jednego z członków swojej drużyny barierą energetyczną, która jednocześnie absorbuje ogień wroga i wzmacnia siłę rażenia działa cząsteczkowego.
E, XB RB, PS3 R1
Energia Energia
Obrażenia zablokowane przez bariery zwiększają moc Działa Cząsteczkowego.
Zdolność pasywna!
Uderzenie Grawitonowe Uderzenie Grawitonowe
Zaria wystrzeliwuje bombę grawitacyjną, która przyciąga wrogów, unieruchamia ich i zadaje im obrażenia.
Q, XB Y, Trójkąt (PS)

Osiągnięcia Edytuj

Ikona Nazwa Opis Nagroda
Zaria osiągnięcia wszechogarniająca moc Wszechogarniająca moc Utrzymaj moc Działa Cząsteczkowego Zarii powyżej 70 punktów przez 60 sek. w Szybkiej grze/Rywalizacji. Zaria osiągnięcia graffiti piksel
Zaria osiągnięcia moc przyciągania Moc przyciągania Złap 5 graczy pojedynczym Uderzeniem Grawitonowym Zarii w Szybkiej grze/Rywalizacji. Zaria osiągnięcia graffiti słodziak

Biografia Edytuj

Broniąc dom Edytuj

Zarya meet Katya after Talon attack

Spotkanie z Katyą

Aleksandra urodziła się w wiosce na głębokiej Syberii, w pobliżu której przebiegał front walk w czasie kryzysu omnicznego. Dorastała w otoczeniu dotkliwie naznaczonym wojenną pożogą, a gdy nieco podrosła, przysięgła sobie, że kiedyś stanie się na tyle silna, aby podźwignąć swoich pobratymców z kolan. Zaria poświęciła się dźwiganiu ciężarów i kulturystyce, aż w końcu została wypatrzona przez łowcę talentów i zaproszona do ogólnokrajowego programu lekkoatletycznego. Oczekiwano, że w nadchodzących mistrzostwach świata pobije liczne wieloletnie rekordy. Niestety, w przeddzień turnieju długo uśpione syberyjskie omnium zostało ponownie aktywowane i przystąpiło do ataku – wybuchł drugi kryzys omniczny. Aleksandra natychmiast wycofała się ze współzawodnictwa sportowego i najszybciej jak tylko mogła wróciła do domu, aby zgłosić się do lokalnych sił obronnych. Poświęciła tym samym swoją szansę na międzynarodową sławę i bogactwo[1]. Decyzja ta zyskała zainteresowanie Atlas News, a sama Zaria pojawiła się na okładce magazynu „Богатыри”, gdzie ukazał się również z nią wywiad[2].

Kiedy Katya Volskaya, prezes Volskaya Industries została zaatakowana przez Szpon i szantażowana przez Sombrę, wezwała Zarię, którą poprosiła o pomoc. Kobieta przybyła i zgodnie z prośbą zdecydowała się wesprzeć Katyę[3].

Występy Edytuj

Gry Edytuj

Filmy animowane Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwisko Zarii zapisane w cyrylicy – „Зырянова” zostało utworzone od słowa „Заря” oznaczającego „świt”.

Przypisy Edytuj

  1. Tło fabularne Zarii.
  2. Wiadomości przedstawione przez social media 26 lutego 2015 roku.
  3. Film animowany „Infiltracja”, wydany 4 listopada 2016 roku.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki