Zdolności – ofensywne i defensywne umiejętności bohaterów z gry „Overwatch”, które są używane po wciśnięciu odpowiednich klawiszy bądź kontrolek, które to mogą być zmienione w preferencjach w opcjach gry. Zdolności różnią się od siebie w zależności od klasy postaci:

  • Atak – bohaterowie ataku zadają ogromne obrażenia przeciwnikom, a także są bardzo mobilni.
  • Obrona – bohaterowie obrony panują nad polem walki, zakłócają ataki wroga i umacniają kluczowe punkty dzięki dalekodystansowym zdolnościom.
  • Tank – bohaterowie typu tank przyjmują na siebie obrażenia i przełamują obronę przeciwnika, atakując zgrupowanych wrogów lub wąskie przejścia.
  • Wsparcie – bohaterowie wsparcia chronią, wzmacniają i leczą swoich sojuszników, dają im premie do obrażeń i szybkości ruchu, a także zapewniają użyteczne efekty.

Lista zdolności Edytuj

Atak Edytuj

Fara Edytuj

Wyrzutnia Rakiet Wyrzutnia Rakiet
Fara wystrzeliwuje ze swojej głównej broni rakiety o rozległym polu rażenia, które zadają dotkliwe obrażenia.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Skok Odrzutowy Skok Odrzutowy
Dzięki silnikom odrzutowym jej kombinezonu Fara może błyskawicznie unieść się wysoko w powietrze.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Przytłaczający Strzał Przytłaczający Strzał
Fara używa wyrzutni w nadgarstku kombinezonu. Pocisk rakietowy odrzuca trafionych przeciwników.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Genji Edytuj

Shuriken Shuriken
Genji rzuca jedną po drugiej trzy śmiertelnie groźne gwiazdki. Może też rzucić trzy shurikeny na raz, szerokim łukiem.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Szybkie Cięcie Szybkie Cięcie
Genji rzuca się naprzód, przecina powietrze swoją kataną i przenika przez wrogów na swojej drodze. Jeśli Genji zlikwiduje swój cel za pomocą tej zdolności, może natychmiast użyć jej ponownie.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Odbicie Odbicie
Używając niezwykle szybkich cięć mieczem, Genji odbija nadlatujący pocisk w kierunku przeciwnika.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

McCree Edytuj

Rozjemca Rozjemca
McCree wystrzeliwuje z rozjemcy, swojego wiernego, sześciostrzałowego rewolweru. Może go również błyskawicznie przeładować, aby w mgnieniu oka wystrzelać cały bębenek.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Przewrót Bojowy Przewrót Bojowy
McCree wykonuje salto w kierunku, w którym się porusza, jednocześnie bez wysiłku przeładowując Rozjemcę.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Granat Błyskowy Granat Błyskowy
McCree ciska granat, który po kilku chwilach wybucha, oślepiając przeciwników. Rozbłysk wywołany przez eksplozję powoduje zamroczenie przeciwników znajdujących się w polu rażenia.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Smuga Edytuj

Pistolety Pulsacyjne Pistolety Pulsacyjne
Smuga strzela z obu pistoletów z zawrotną szybkością.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Mignięcie Mignięcie
Smuga przemyka poziomo w kierunku, w jakim się aktualnie porusza, przemierzając bezczasowo przestrzeń, i pojawia się kilka metrów dalej. Może zgromadzić maksymalnie trzy ładunki tej zdolności. Nowe ładunki są generowane co kilka sekund.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Powrót Powrót
Smuga dokonuje przeskoku w nieodległą przeszłość, co przywraca jej zdrowie i amunicję do stanu sprzed kilku sekund i przenosi ją na poprzednią pozycję.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Sombra Edytuj

Pistolet Maszynowy Pistolet Maszynowy
Pistolet Maszynowy Sombry strzela z dużym rozrzutem na krótki dystans.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Hakowanie Hakowanie
Sombra używa Hakowania, aby na chwilę uniemożliwić wrogom używanie zdolności lub uczynić apteczki bezużytecznymi dla przeciwników.
PPM.png, XB LT.png, PS3 L2.png
Kamuflaż Termooptyczny Kamuflaż Termooptyczny
Sombra staje się na chwilę niewidzialna, a jej szybkość znacznie wzrasta. Zaatakowanie jej, użycie przeciwko niej zdolności ofensywnych lub zadanie jej obrażeń wyłącza Kamuflaż Termooptyczny.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Translokator Translokator
Sombra rzuca marker nawigacyjny Translokatora. Później może natychmiast wrócić w miejsce, gdzie znajduje się marker, póki jest on aktywny (także w trakcie walki).
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Żniwiarz Edytuj

Piekielne Strzelby Piekielne Strzelby
Żniwiarz rozrywa przeciwników na strzępy przy pomocy swoich bliźniaczych strzelb.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Postać Upiora Postać Upiora
Żniwiarz na krótką chwilę staje się cieniem. W tej postaci nie odnosi żadnych obrażeń i jest w stanie przenikać przez wrogów, ale nie może korzystać z broni ani zdolności.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Krok w Cień Krok w Cień
Żniwiarz może wybrać miejsce docelowe i zniknąć, by pojawić się w oznaczonym punkcie.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Żołnierz-76 Edytuj

Ciężki Karabin Pulsacyjny Ciężki Karabin Pulsacyjny
Karabin Żołnierza-76 zachowuje wyjątkową stabilność w automatycznym trybie ostrzału pulsacyjnego.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Rakiety Helix Rakiety Helix
Karabin pulsacyjny Żołnierza-76 wystrzeliwuje po spiralnej trajektorii pojedynczą serię malutkich rakiet. Ich wybuch zadaje obrażenia wszystkim wrogom na niewielkim obszarze.
PPM.png, XB LT.png, PS3 L2.png
Sprint Sprint
Kiedy Żołnierz-76 musi uniknąć wymiany ognia lub natychmiast do niej dołączyć, może użyć sprintu. To krótkie przyśpieszenie kończy się, jeśli Żołnierz-76 wykona jakąkolwiek czynność poza szarżowaniem naprzód.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Pole Biotyczne Pole Biotyczne
Żołnierz-76 ustawia na ziemi emiter pola biotycznego. Jego energia przywraca zdrowie właścicielowi i wszystkim członkom jego drużyny w zasięgu pola.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Obrona Edytuj

Bastion Edytuj

Konfiguracja: Zwiadowca Konfiguracja: Zwiadowca
W trybie zwiadowcy Bastion zachowuje pełną mobilność i jest wyposażony w pistolet maszynowy wystrzeliwujący serie pocisków średniego zasięgu.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Konfiguracja: Wartownik Konfiguracja: Wartownik
W trybie wartownika Bastion zmienia się w nieruchomą fortecę. Od przodu chroni go osłona i jest wyposażony w karabin gatlinga. Tę zabójczą broń można stosować na krótki i średni dystans, siejąc pociskami po kolejnych wrogach i zadając dotkliwe obrażenia wielu celom.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Rekonfiguracja Rekonfiguracja
Bastion przechodzi swobodnie między oboma podstawowymi trybami bojowymi, dostosowując się do warunków panujących na polu walki.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Samonaprawa Samonaprawa
Bastion regeneruje się, jednak podczas naprawy nie może korzystać z broni.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Hanzo Edytuj

Łuk Burzy Łuk Burzy
Hanzo napina łuk i wypuszcza strzałę w wybrany cel.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Strzała Soniczna Strzała Soniczna
Hanzo używa strzały wyposażonej w sonar. Przeciwnicy znajdujący się w jej zasięgu zostają oznaczeni, co sprawia, że Hanzo i jego sojusznikom łatwiej ich namierzyć i dopaść.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Strzała Rozpryskowa Strzała Rozpryskowa
Hanzo wystrzeliwuje strzałę, która rozpada się na kawałki. Jej fragmenty odbijają się od ścian i przedmiotów, i mogą trafić wiele celów jednocześnie.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Mei Edytuj

Miotacz Endotermiczny Miotacz Endotermiczny
Mei wystrzeliwuje ze swego miotacza na krótki dystans skupioną zamrażającą wiązkę, która zadaje wrogom obrażenia, spowalnia ich, a ostatecznie zamraża. Mei może też strzelać z miotacza na średni dystans pociskami w kształcie sopli.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Kriostaza Kriostaza
Mei błyskawicznie otacza się grubą bryłą lodu. Kiedy jest w niej zamknięta, odzyskuje punkty zdrowia i nie otrzymuje obrażeń, lecz nie może się ruszać ani używać zdolności.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Ściana Lodu Ściana Lodu
Mei tworzy ogromną ścianę lodu, która przesłania pole widzenia, uniemożliwia przejście i blokuje ataki.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Torbjörn Edytuj

Nitownica Nitownica
Torbjörn może strzelać nitami na dużą odległość lub zamienić broń na krótkodystansowy miotacz stopionego metalu.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Młot Kowalski Młot Kowalski
Torbjörn używa uniwersalnego młota do budowy, modernizacji i naprawy wieżyczek. Może go także w mgnieniu oka zmienić w skuteczną broń.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Budowa Wieżyczki Budowa Wieżyczki
Torbjörn konstruuje armatę automatyczną namierzającą wrogów. Może ją ulepszyć zwiększając jej trwałość lub dodając drugą lufę oraz wyrzutnię rakiet. W tym celu wykorzystuje części znalezione przy martwych przeciwnikach i sojusznikach.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Wykucie Pancerza Wykucie Pancerza
Torbjörn rzuca na pole bitwy ulepszenie pancerza. Może ono zostać wykorzystane przez niego lub jego sojuszników do redukcji otrzymywanych obrażeń.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Trupia Wdowa Edytuj

Pocałunek Wdowy Pocałunek Wdowy
Uniwersalny karabin snajperski Trupiej Wdowy doskonale nadaje się do eliminowania odległych celów. Jeżeli cel zbliży się na średni zasięg, karabin snajperski można przełączyć w pełny tryb automatyczny.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Kotwiczka Kotwiczka
Trupia Wdowa wystrzeliwuje hak w wybrane miejsce – jeśli trafi na powierzchnię, po której można się wspinać, zostanie zamocowany i przyciągnie Wdowę. Dzięki zwiększeniu pola widzenia łatwiej jest jej unikać przeciwników i atakować z zaskoczenia.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Jadowita Mina Jadowita Mina
Trupia Wdowa może przymocować szybko uzbrajającą się jadowitą minę do niemal dowolnej powierzchni. Kiedy cel znajdzie się w zasięgu jej czujnika ruchu, mina wybuchnie, otaczając pobliskich przeciwników chmurą toksycznego gazu.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Złomiarz Edytuj

Granatnik Granatnik
Granatnik Złomiarza wystrzeliwuje na dużą odległość granaty, które odbijają się od ziemi i wybuchają po trafieniu we wroga.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Mina Ogłuszająca Mina Ogłuszająca
Złomiarz może podkładać domowej roboty miny ogłuszające, po czym detonować je, aby zadawać obrażenia wrogom i odrzucać ich... albo samemu wystrzeliwać się w powietrze.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Potrzask Potrzask
Złomiarz rzuca wielką pułapkę ze stalowymi zębami. Jeśli jakiś wróg zanadto się do niej zbliży, szczęki pułapki zatrzaskują się, raniąc go i unieruchamiając.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Tank Edytuj

D.Va Edytuj

Działka Fuzyjne Działka Fuzyjne
D.Va posiada mecha wyposażonego w podwójne działka obrotowe krótkiego zasięgu. Umożliwiają one ciągły ostrzał o dużej sile ognia, bez konieczności przeładowywania, ale ich używanie sprawia, że D.Va porusza się wolniej.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Dopalacze Dopalacze
D.Va wybija się swoim mechem w powietrze i leci z siłą rozpędu. Może skręcać, zmieniać kierunek lotu lub przebijać się beczką przez szeregi wrogów, odrzucając ich do tyłu.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Matryca Obronna Matryca Obronna
D.Va może aktywować swój frontowy układ celowniczy, aby zestrzeliwać nadlatujące pociski.
PPM.png, XB LT.png, PS3 L2.png
Pistolet Świetlny Pistolet Świetlny
Kiedy D.Va nie pilotuje swojego mecha, może walczyć na średni dystans, używając automatycznego blastera.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png

Orisa Edytuj

Miotacz Fuzyjny Miotacz Fuzyjny
Automatyczne działo Orisy zadaje podtrzymywane obrażenia, ale spowalnia ją podczas prowadzenia ostrzału.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Stać! Stać!
Orisa wystrzeliwuje ładunek grawitacyjny, który następnie może zdetonować, aby spowolnić pobliskich przeciwników i przyciągnąć ich w miejsce eksplozji.
PPM.png, XB LT.png, PS3 L2.png
Umocnienie Umocnienie
Orisa tymczasowo otrzymuje mniejsze obrażenia i jest odporna na efekty ograniczające działanie.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Bariera Ochronna Bariera Ochronna
Orisa stawia stacjonarną barierę, aby chronić siebie i swoich sojuszników przed atakami wroga.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Reinhardt Edytuj

Młot Rakietowy Młot Rakietowy
Młot Rakietowy Reinhardta to niezwykle skuteczna broń do walki wręcz. Z każdym zamaszystym ciosem zadaje przeciwnikom dotkliwe obrażenia.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Pole Osłonowe Pole Osłonowe
Reinhardt wytwarza przed sobą rozległą osłonę energetyczną, która może pochłonąć znaczne obrażenia, zanim zostanie zniszczona. Osłona chroni również jego towarzyszy, ale podczas jej podtrzymywania Reinhardt nie może atakować.
PPM.png, XB LT.png, PS3 L2.png
Szarża Szarża
Reinhardt szarżuje naprzód w linii prostej, chwytając wrogów znajdujących się na jego drodze. Jeśli zderzy się z murem, pochwyceni przeciwnicy odnoszą dotkliwe obrażenia.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Ogniste Uderzenie Ogniste Uderzenie
Smagając młotem rakietowym, Reinhardt może wystrzelić przed siebie ognisty pocisk, który przebija trafionych wrogów i zadaje im obrażenia.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Wieprzu Edytuj

Szmelcownica Szmelcownica
Szmelcownica Wieprza wystrzeliwuje na krótką odległość kawałki metalu w postaci potężnej salwy o dużym rozrzucie. Może też strzelać kulami kartaczowymi o nieco większym zasięgu, które po trafieniu eksplodują metalowymi odłamkami.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Hak na Łańcuchu Hak na Łańcuchu
Wieprzu ciska łańcuchem w stronę wroga, a jeśli trafi, przyciąga cel do siebie.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Sztachnięcie Sztachnięcie
Wieprzu poświęca chwilę, aby odzyskać część swoich punktów zdrowia.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Winston Edytuj

Działo Tesli Działo Tesli
Broń Winstona strzela ładunkiem elektrycznym krótkiego zasięgu. Wyładowanie to trwa aż do zwolnienia spustu.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Plecak Odrzutowy Plecak Odrzutowy
Winston wznosi się w przestworza dzięki swojemu plecakowi energetycznemu i gwałtownie przemyka w powietrzu, zadając znaczne obrażenia pobliskim przeciwnikom oraz ogłuszając ich przy lądowaniu.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Emiter Osłony Emiter Osłony
Emiter Osłony Winstona tworzy pole siłowe w kształcie sfery, która pochłania obrażenia, dopóki nie zostanie zniszczona. Sojusznicy ochraniani osłoną mogą nadal ostrzeliwać przeciwników.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Zaria Edytuj

Działo Cząsteczkowe Działo Cząsteczkowe
Potężne działo cząsteczkowe Zarii wyzwala niszczycielską wiązkę energetyczną krótkiego zasięgu. Może również wystrzelić ładunek wybuchowy, który zadaje obrażenia wielu przeciwnikom jednocześnie.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Bariera Cząsteczkowa Bariera Cząsteczkowa
Działo Cząsteczkowe może emitować barierę ochronną, która osłania Zarię przed atakami wroga, przekierowując otrzymaną w ten sposób energię tak, aby zwiększała obrażenia zadawane przez jej broń i rozszerzała pole rażenia wiązki działa.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Bariera Projekcyjna Bariera Projekcyjna
Zaria otacza jednego z członków swojej drużyny barierą energetyczną, która jednocześnie absorbuje ogień wroga i wzmacnia siłę rażenia działa cząsteczkowego.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Wsparcie Edytuj

Ana Edytuj

Karabin Biotyczny Karabin Biotyczny
Karabin Ana strzela strzałkami, które potrafią przywracać zdrowie jej sojusznikom lub zadawać długotrwałe obrażenia wrogom. Celownik optyczny powala jej obserwować odległe cele i oddawać strzały z ogromną precyzją.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Strzałka Usypiająca Strzałka Usypiająca
Ana wystrzeliwuje strzałkę z broni podręcznej i pozbawia przeciwnika przytomności (chociaż każde zadane mu obrażenia spowodują, że się ocknie).
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Granat Biotyczny Granat Biotyczny
Ana rzuca ładunek biotyczny, który rani wrogów i leczy sojuszników na niewielkim obszarze działania. Przez krótki czas sojusznicy objęci efektem leczącym szybciej odzyskują zdrowie, a wrogowie dotknięci wybuchem nie mogą być leczeni.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Lúcio Edytuj

Wzmacniacz Wzmacniacz
Lúcio może atakować wrogów bronią dźwiękową lub odrzucać ich falą dźwiękową.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Przenikanie Przenikanie
Lúcio cały czas wzmacnia siebie i pobliskich członków drużyny za pomocą muzyki. Może przy tym zmieniać utwory – jeden zwiększa szybkość ruchu, a drugi regeneruje zdrowie.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Potencjometr Potencjometr
Lúcio zwiększa głośność, wzmacniając efekty swoich piosenek.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Łaska Edytuj

Kaduceusz Kaduceusz
Łaska aktywuje promień łączący ją z sojusznikiem. Podtrzymując połączenie, może w miarę potrzeb przywracać mu zdrowie lub zwiększać ilość zadawanych przez niego obrażeń.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Blaster Blaster
Łaska wystrzeliwuje salwę ze swojej broni bocznej. Jest to szczególnie przydatne do samoobrony w nieprzewidzianych sytuacjach.
LPM.png, XB RT.png, PS3 R2.png
Anioł Stróż Anioł Stróż
Łaska przelatuje w pobliże wybranego sojusznika, zapewniając mu wsparcie w kluczowych momentach.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png

Symmetra Edytuj

Projektor Fotonowy Projektor Fotonowy
Broń Symmetry emituje wiązkę krótkiego zasięgu, która namierza pobliskiego przeciwnika i zadaje mu ciągłe obrażenia, zwiększające się tym bardziej, im dłużej wiązka pozostaje wymierzona w dany cel. Projektor może również wyzwolić kulę naładowanej energii, która zadaje znaczne obrażenia.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Wieżyczka Strażnicza Wieżyczka Strażnicza
Symmetra rozstawia niewielką wieżyczkę, która automatycznie ostrzeliwuje znajdujących się w jej zasięgu przeciwników pociskami spowalniającymi. Na polu bitwy może znajdować się kilka wieżyczek jednocześnie.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Bariera Fotonowa Bariera Fotonowa
Symmetra wytwarza ruchomą barierę, która pochłania obrażenia, posuwając się naprzód.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Zenyatta Edytuj

Kula Zniszczenia Kula Zniszczenia
Zenyatta wyzwala niszczące kule energii pojedynczo lub w formie szybkiej salwy, którą wystrzeliwuje, spędziwszy kilka chwil na gromadzeniu mocy.
LPM.png/PPM.png, XB RT.png/XB LT.png, PS3 R2.png/PS3 L2.png
Kula Harmonii Kula Harmonii
Zenyatta rzuca kulę w kierunku sojusznika. Dopóki Zenyatta pozostaje w zasięgu wzroku, kula będzie towarzyszyć wybranej postaci, powoli przywracając ją do zdrowia. W danym momencie tylko jeden sojusznik może się znajdować pod wpływem kuli harmonii.
LS.png, XB LB.png, PS3 L1.png
Kula Rozdarcia Kula Rozdarcia
Zenyatta przymocowuje do przeciwnika kulę rozdarcia, która zwiększa liczbę otrzymywanych przez niego obrażeń tak długo, jak długo mnich pozostaje przy życiu. W danym momencie tylko jeden przeciwnik może się znajdować pod wpływem kuli rozdarcia.
E.png, XB RB.png, PS3 R1.png

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu